Taktisk shooter?

Medlem
Taktisk shooter?

Finns det någon bra taktisk shooter liknande Raven Shield (eller SWAT) som någon kan rekommendera?

Jag spelade första Ghost recon future soldier vilket var underhållande men jag kände inte för att köpa tvåan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Hidden & Dangerous 2.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Medlem
Skrivet av Muhammed:

Hidden & Dangerous 2.

H&D2 är fantastiskt bra!
Lite bättre än Raven Shield in my honest opinion.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hidden & Dangerous-serien överlag skulle jag säga i sånt fall. Sen Tidigare Rainbow Six-spel, och om du ska spela Ghost Recon ska du inte spela allt nytt värdelöst tjafs. Du ska spela gamla riktiga Ghost Recon från 2001, samt expansionerna Desert Siege och Island Thunder.

Vet inte om det är SWAT3 eller SWAT4 du syftar på med SWAT, men båda spelen är tipp-topp (rekommendar SSF mod till SWAT4).

Rekommendar också Frozen Synapse. Skaffade det för någon dag sedan. Det är ju ingen shooter som sådan, men fortfarande ett fantastiskt, taktiskt spel som på ett finurligt sätt behandlar manövrerandet av en liten grupp soldater i CQB-miljö.

Medlem

Ja jag har spelat R6-serien då det begav sig. Jag undrade om det fanns någonting nyare.

Angående SWAT så _tror_ jag det var fyran jag nötte sönder...

Jag var nära häromdagen att köpa synapse... men jag vet inte.. grafiken är lite speciell. Jag är ute efter någonting mer verklighetsnära så att säga... (samt FPS, det är viktigt)

Hidden & Dangerous 2? Hm... det skall jag ta en närmare titt på. Tack för tipset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

gaaaah H.A.D 2 ! Fan att ni drog upp det :D,
Hade ju helt glömt bort hur grymt det va! Nu måste jag köpa kööööööpa :D!

Nu får inte glömma Commandos serien gubbar! Sjukt bra också men galet svårt på senaste :S


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Gr3mlin din spjuver, vart har du varit? vi har inte hört från dig på ett tag här i forumet


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Jag har varit lite överallt och ingenstans : ), allt mellan dom ur kaosade "free build" servrarna i minecraft och den heta asfalten i dirt III, sen när man inte jobbat röven av sig så har det blivit att skjuta bacon i APB. : )

Själv då :)?
In och lira Shogan 2 / apb? / Minecraft ?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

åh du vet... Läser Filmvetenskap och spenderar övrig tid i trädgården. Fritiden som blir över går till Dragon Quest VI och så fort Sista Tentan är gjord har jag både L.A.Noir och The Witcher2 collectors ed, som väntar i hyllan hör över mig. Jusst det ja...jag berikar folks liv i blogg avdelningen


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Du borde prova Americas Army! Faktiskt riktigt roligt och gratis dessutom
http://americasarmy.com/

Medlem
Skrivet av Elffors:

Du borde prova Americas Army! Faktiskt riktigt roligt och gratis dessutom
http://americasarmy.com/

Tack för tipset!

Jag spelar (sjukt) mycket ArmA2 så jag vet inte om AA ger mig någonting. Hm... *tänker efter* testade faktiskt AA när det var nytt men fastnade inte för just det spelet.

Finns det verkligen ingenting nytt eller har casualvågen raderat taktiska shooters helt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tyvärr så stämmer det där med causalvågen rätt så bra. Det är för lite pengar i riktiga taktiska shooters, alltså görs de inte längre. Samma som med riktiga flygsimulatorer. Förut fanns de i mängder, nu kommer en vettig simulator vartannat år.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Elffors:

Du borde prova Americas Army! Faktiskt riktigt roligt och gratis dessutom
http://americasarmy.com/

Tack för tipset!

Jag spelar (sjukt) mycket ArmA2 så jag vet inte om AA ger mig någonting. Hm... *tänker efter* testade faktiskt AA när det var nytt men fastnade inte för just det spelet.

Finns det verkligen ingenting nytt eller har casualvågen raderat taktiska shooters helt?

Smaken är som baken, delad

Medlem
Skrivet av Elffors:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Elffors:

Du borde prova Americas Army! Faktiskt riktigt roligt och gratis dessutom
http://americasarmy.com/

Tack för tipset!

Jag spelar (sjukt) mycket ArmA2 så jag vet inte om AA ger mig någonting. Hm... *tänker efter* testade faktiskt AA när det var nytt men fastnade inte för just det spelet.

Finns det verkligen ingenting nytt eller har casualvågen raderat taktiska shooters helt?

Smaken är som baken, delad

Hehe.. jo...

... men... skulle du verkligen klassa AA som en taktisk shooter?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tja... Beror väl på. Klassar man som person Counter-Strike som en taktisk shooter, då är även AA det

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Tja... Beror väl på. Klassar man som person Counter-Strike som en taktisk shooter, då är även AA det

Hahaha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Aimfire:

Har suttit och tittat på trailers för detta spel och jag är onekligen sugen. Någon som spelat det och kan ge en åsikt? Är det kul även efter en timme?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar