En medelsvenssons postapokalyptiska äventyr

Robot
En medelsvenssons postapokalyptiska äventyr

Går det att spela Fallout: New Vegas som en helt vanlig, laglydig och försiktig medborgare? Johan Martinsson var inte säker, så han var tvungen att försöka.

#fallout-new-vegas


Medlem
En medelsvenssons postapokalyptiska äventyr

Detta var nog bland det bästa jag läst!

Medlem

Fasen va kul! Dessa är helt fantastiska

Medlem

Guld som vanligt!


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem

Jag läste inte allt så noga men det känns som det saknas lite text mellan sida 6 och 7.

Medlem

Fasen också att man inte spelat detta spelet. Då det var GTA IV var det helt underbart. Men nu förstår jag nog inte så mycket, så jag får hoppas på att det snart kommer samma sak fast med ett annat spel som man spelat.

Medlem

Faktiskt riktigt kul. Du har talang.


signatur

Imperator

Inaktiv

helt fantastiskt skrivet

Medlem

Jag tror att ordet du letar efter inte är medelsvensson, utan 'pacifist' eller 'fegis'. En vanlig medelsvensson brukar ofta försvara sig när någon eller något försöker döda honom. Inte bara springa iväg jämt och ständigt.

Inaktiv
Skrivet av Khorney:

Jag tror att ordet du letar efter inte är medelsvensson, utan 'pacifist' eller 'fegis'. En vanlig medelsvensson brukar ofta försvara sig när någon eller något försöker döda honom. Inte bara springa iväg jämt och ständigt.

Medelsvenssons brukar för det mesta undvika bråk så långt det bara går.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

inte spelat spelet i fråga, men det låter som att det är en rejäl utmaning att motstå tristessen om man spelar igenom det på det här sättet. Jättebra skrivet, men spelet verkar fruktansvärt tråkigt även om man nu hade valt de lite mindre pacifistiska valen..

Medlem

Väldigt underhållande en söndagsmorgon som denna! Tack!

Inaktiv

Tycker denna artikel visar rätt bra på alla anledningar till att jag, hur mycket jag än försöker och vill, inte kan tycka att de nya Fallout-spelen är det minsta bra någonstans. Hur jag än försöker leva mig in i världen så har Bethesda slängt in saker överallt som hela tiden får mig att tänka "Det är här är bara ett spel. Dessutom ett väldigt dåligt kodat sådant".


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

När man läser detta så undrar man varför det inte finns fredliga alternativ i rollspel. Det är ju minst lika roligt Som 37-årig gamer börjar man tröttna lite på att det alltid ska slaktas och dödas. Men görs det rätt så ska jag inte hymla med att jag gillar våldsamma spel. Fallout 1-2 och tactics är riktigt bra.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tja vill man så kan man ju sabba vilket spel som helst, säger kanske mer om spelaren än spelet.

För övrigt så finns det finns inga medelsvenssons efter apokalypsen, bara hårdingar och dom som hårdingarna inte har dödat ännu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag läste inte allt så noga men det känns som det saknas lite text mellan sida 6 och 7.

Jag läste allt... och nog saknas det en sida allt.

Medlem

Vldigt intressant läsning måste jag säga, bra skrivet
Den påpekade dock ett av de största problemen med Fallout spelen, om man inte springer runt och skjuter allt som rör sig som en galning blir det väldigt svårt att få någon form av inlevelse, och ens medhjälpares AI och konversationerna är tyvärr väldigt begränsade.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Vldigt intressant läsning måste jag säga, bra skrivet
Den påpekade dock ett av de största problemen med Fallout spelen, om man inte springer runt och skjuter allt som rör sig som en galning blir det väldigt svårt att få någon form av inlevelse, och ens medhjälpares AI och konversationerna är tyvärr väldigt begränsade.

Precis, man ges aldrig tid att "bara vara", att vandra i ödemarken och insupa atmosfären utan att bli attackerad var tionde meter, bli frågad om hjälp av någon bortirrad idiot eller något annat "event". Men jag förstår att de proppat världen full av distraktioner som håller spelaren från att betrakta den ordentligt, för så fort man slutar skjuta så blir bristerna väldigt uppenbara.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Khorney:

Jag tror att ordet du letar efter inte är medelsvensson, utan 'pacifist' eller 'fegis'. En vanlig medelsvensson brukar ofta försvara sig när någon eller något försöker döda honom. Inte bara springa iväg jämt och ständigt.

Medelsvenssons brukar för det mesta undvika bråk så långt det bara går.

Njae, men stereotypen medelsvensson agerar så.

Med det sagt - trevlig läsning


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Khorney:

Jag tror att ordet du letar efter inte är medelsvensson, utan 'pacifist' eller 'fegis'. En vanlig medelsvensson brukar ofta försvara sig när någon eller något försöker döda honom. Inte bara springa iväg jämt och ständigt.

Medelsvenssons brukar för det mesta undvika bråk så långt det bara går.

Njae, men stereotypen medelsvensson agerar så.

Med det sagt - trevlig läsning

Ja, vad är väl "medelsvensson" om inte en stereotyp? Barn, villa, volvo, hund och semester i Thailand-grejen liksom.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Khorney:

Jag tror att ordet du letar efter inte är medelsvensson, utan 'pacifist' eller 'fegis'. En vanlig medelsvensson brukar ofta försvara sig när någon eller något försöker döda honom. Inte bara springa iväg jämt och ständigt.

Medelsvenssons brukar för det mesta undvika bråk så långt det bara går.

Njae, men stereotypen medelsvensson agerar så.

Med det sagt - trevlig läsning

Ja, vad är väl "medelsvensson" om inte en stereotyp? Barn, villa, volvo, hund och semester i Thailand-grejen liksom.

med "-tecken blev stereotypdistinktionen ack så mycket tydligare


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Medlem

grymt skön, föredrar den andre men fortfarande, bra jobbat, fler sånna här plz!


signatur

Rwa?

Medlem

Så jädrans underbart! Håller på att spela igenom det igen fast på Hardcore så jag får min platinum. Kul när man tänker "Ja det kommer jag ihåg! haha" osv osv. Kul att läsa det från ett annat perspektiv, om jag ska vara ärlig så hade jag nog reagerat detsamma.

Medlem

Tack för rolig söndagsläsning! Nu slipper jag spela spelet dessutom. Underbart. Vill se mer sånt här!

Kul att ni gillar den!

Ang. saknad sida - nej, jag gör bara ett litet tidshopp. Ni kan se sista sidan som en epilog. Har dock meddelat redaktörerna om en liten ändring som ska göra detta tydligare.

Ang. Medelsvensson eller inte: Tja, jag - som är relativt medelsvenssonsk av mig - skulle nog reagera med flykt och panik om folk började skjuta på mig i alla fall.

Ang. tråkigt liv: Nja, jag tycker faktiskt att det är väldigt roligt att testa spels gränser på det här sättet. Det jag i grund och botten gör är ju att jag rollspelar. Jag väljer att spela som en helt vanlig människa, snarare än någon form av superhjälte som är kapabel att döda fiendehorder och lösa en spelvärlds alla problem. Att spela såhär blottlägger ju en del saker också. Exempelvis pratar rollspelsutvecklare mycket om att "Alla situationer går att lösa på flera sätt! Du kan använda våld om du vill det - och konversation och intelligens om du vill det". I själva verket är ju det mest snack - utvecklarna litar på att spelarna ska vilja använda våld för att lösa de flesta situationer, och optimerar spelen för detta. Vilket är synd - själv är jag rätt trött på alla slentrianfiendemöten som utvecklare fyller sina spel med.

Med det sagt tycker jag ändå Fallout: New Vegas är ganska lätt att spela som Medelsvensson. Vilket Obsidian ska ha cred för!

Medlem

Måste fan pröva att köra F:NV utan att döda XD

Medlem
Medlem

underbar novell! Sjukt skön idé!

Medlem

Mer mer mer! Riktigt bra!

Red dead redemption nästa gång kanske?

12
Skriv svar