Årets första bröllop

Medlem
Årets första bröllop

Ja nu tog jag i kanske, det lär ju inte vara årets FÖRSTA bröllop. Men gott och väl årets första bröllopsjobb för min del

Vädergudarna i min iPhone hade bestämt regn/moln hela dagen men som så många gånger förr hade de fel. Rejält fel för vi hade sol och värme istället! En hel del vind, men inne i trädgården på Katrinetorp lyckades vi hitta lä.

Fotograferingen gick supersmidigt och jag har med mig en mängd fina bilder hem. Det var ett snällt brudpar som hade med sig två tärnor och en bestman. Jag plåtade dem var för sig och tillsammans, med och utan tärnor och bestman, bukett och ringar.
Vigseln hölls inne i stan i St Pauli kyrka. En vacker och rejält stor kyrka som hade fönster i alla riktningar, och därmed bra ljus.

Efter ceremonin i kyrkan så hade de en gammal bil som stod och väntade... gissar på 30-tal typ. Den åkte vi gemensamt i till Margaretapaviljongen där vi sedan tog de sista bilderna tillsammans med bilen.

Det blev ett ganska långt pass, från 12 till nästan 17.

Allt som allt blev det 850 bilder och jag sitter just nu och sorterar bland dem. I nuläget är det dryga 500 bilder kvar och jag ska ner till ungefär 300 innan jag börjar flagga favoriterna.

Efter vår vecka i Grekland ska jag börja redigera.

#blogg

Medlem
Årets första bröllop

O.o 850 bilder är inte lite det

Medlem

Nu är det bara 280 kvar hård sortering och många dubletter.

Har du världens bästa jobb?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

haha... världens bästa... det var väl mycket sagt, men för någon som älskar att fotografera och dessutom kan tjäna pengar på det ligger det nog nära i alla fall

1
Skriv svar