Skype hänger sig vid uppstart.

Medlem
Skype hänger sig vid uppstart.

Ja som tråden lyder så har jag problem med Skype.
När jag startar de så kommer inloggningsrutan upp som vanligt, ibland hinner jag skriva in lösen och ibland inte men sedan står de bara att skype har slutat att fungera och de stängs av.

Jag har provat att ominstallera de ett fler tal ggr och även avinstallerat Skype toolbar men inget hjälper.

har kollat lite på internet och de finns vissa lösningar som jag provat men ingen funkar.
Jag kör WIndows 7 64bitars och Google chrome. ( tydligen så kunde detta skapa problemen enligt vissa)

Medlem

A small number of you may have had problems signing in to Skype. This predominantly affects people using Skype for Windows. We have identified the problem and will issue a fix in the next few hours.

In the meantime, you can follow the steps below to fix the problem manually.

Windows

If the Skype icon is displayed in the system tray at the bottom right of the screen, right-click it and select Quit.

Click Start, type "run" and press Enter. (On Windows XP: Click Start and then Run.)

Type "%appdata%\skype" and click OK.

Locate and delete the file shared.xml. The file may be displayed as shared if file extensions are not displayed by default on your computer.

If you cannot find this file:

Click Start, type "run" and press Enter. (On Windows XP: Click Start and then Run.)

Type "control folders" and click OK.

In the View tab, ensure that Show hidden files and folders is enabled.

Repeat the instructions from the beginning.

Restart Skype.

http://heartbeat.skype.com/

Så gjorde jag, har samma operativ och webbläsare som du.


signatur

Rawr

Medlem

uppdatera eller radera XML-filen som ligger under Computer/Local Disk/Users/Name/Appdata/Roaming/Skype
Det borde lösa problemet.

Medlem

Har försökt lite men vare sig jag söker på filen elr letar efter den i instruktionerna du sa Fanboyen så hittar jag de inte. När jag går in i Comp -> Lokal disken -> User name -> appdata och just här finns de bara en mapp som heter locals och sen inget mer i den elr något.

Medlem
Skrivet av Girre:

Har försökt lite men vare sig jag söker på filen elr letar efter den i instruktionerna du sa Fanboyen så hittar jag de inte. När jag går in i Comp -> Lokal disken -> User name -> appdata och just här finns de bara en mapp som heter locals och sen inget mer i den elr något.

Läs om instruktionerna: "In the View tab, ensure that Show hidden files and folders is enabled."

Medlem

ändrade den inställningen men fortfarande ingenting.. några andra förslag på vad man kan göra ?

Medlem

Då var det värre. Har inga andra speciella inställningar själv men kan se allt. =/

Medlem

kollade lite mer nu och fick Fram Roaming mappen man skulle in i men där fanns de 3st mappar som hete Macromedia, Media center programs och microsoft men ingen mapp som heter någonting med skype:/

Medlem

Hittade allt och deletade filen man skulle nu ser de ut att funka som de ska:) tackar för info och hjälpen

1
Skriv svar