Grekland here we come

Medlem
Grekland here we come

Ja nu är väskorna packade. Igen.
Grekland denna gång. Skiathos.

Minns jag inte helt fel så var det där de spelade in filmen Mama Mia!

Vi brukar ju åka lite senare på sommaren när det är riiiktigt varmt i Grekland, men kommande bebis gör att vi tidigarelagt semestern en aning. En vecka nu och sedan tre veckor till i juli. Grekland brukar alltid vara en vinnare och inte minst för all den vackra naturen och arkitekturen som finns att fotografera. Väskan med kameraprylar är som vanligt fylld till bredden.

Dagen idag, mors dag, har gått åt till att packa, tvätta och redigera bilder. Jag har redigerat några stycken och har 10 färdiga bilder redan. Lika bra att ligga på hårt för att hinna bli klar innan nästa bröllop den 11 juni.

Kan ju säga att jag är ruskigt sugen på att köra lite motorcykel nu också. Vill bara sätta mig på en fet glidare och dra iväg genom det skånska landskapet. Kan knappt bärga mig till resan mot Varberg och Ullared senare i juni. Resan dit blir tillsammans med min goda vän Magnus och vi kommer köra varsin motorcykel samtidigt som tjejerna åker bil upp. Det blir två flugor i en smäll då vi grabbar får lite egentid på hojarna samtidigt som det blir extra utrymme i bilen för alla barngrejer vi ska köpa på oss

Jag vågar inte riktigt lägga ut några bröllopsbilder ännu, brudparet har ju inte ens fått några bilder ännu. Hmm.. jo kanske en liten på buketten. Den avslöjar ju inget om brudparet egentligen. Så får det bli

#blogg

Medlem
Grekland here we come

Jag skulle hyrt en motorcykel när ni kommer till Skiathos och åka ut och njuta av landsbygden och naturen.


signatur

Åh hå hå nej! Köra motorcykel i Grekland är som att köra skoter i Neapel. LIVSFARLIGT, Tänk på barnet, manuel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja någon hoj blir det inte, tills dess att jag får mitt riktiga körkort så får jag bara köra i Sverige.

Medlem

Ah, det är så. Men en Scootertur funkar det också


signatur
Medlem

Då kan du ju gå runt och ta kort på Paparizou, förvisso är hon kanske i Sverige ännu, men vem vet. Om du inte gör det åtminstonde 50% av tiden så blir jag sur på dig.

Du bör ta motorcykeln till Grekland, då jäklar kommer du vara urless på motorcykeln de närmsta veckorna. Sen är det väl lite kul om poliserna kommer efter dig och frågar efter körkortet.

Skadeglädje, underbart..

1
Skriv svar