E3 topp 30 – Battlefield 3

Medlem
Medlem
Skrivet av mlinderholm:
Skrivet av widL:
Skrivet av Remus:

Läste någonstans att en kille frågade Zhinto ifall hans dator kommer klara BF3 bra med följande rigg:

ATi Radeon 5770 1GB
4GB RAM
win 7
AMD Phemom II X4 (3ghz)

moderkortet minns jag inte vad han hade. Men iallafall så svarade Zhinto att han skulle klara av en del inställningar på medium och en del på high.

Så så krävande kan det icke vara!

HD 5770 är inte ett särskilt kraftfullt grafikkort. Det låter väldigt rimligt med detaljer på medium i halvhög upplösning. Då utgår jag ifrån att prestandan är ungefär som i Bad Company 2, eftersom det är nästan samma grafikmotor.

Det finns inga officiella systemkrav, och det är inte heller nästan samma grafikmotor, utan en helt ny.

Well den är ju byggd på samma teknologi, möjligen omsvarvad men likheterna är slående.
Hoppas bara nätkoden fått sig en upprustning, sämst i BC serien.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Well den är ju byggd på samma teknologi, möjligen omsvarvad men likheterna är slående.
Hoppas bara nätkoden fått sig en upprustning, sämst i BC serien.

Har för mig att jag läste någonstans att de fått göra om den så mycket att det nästan är en helt ny motor men jag kan inte svära på det. Är inte heller helt hundra på om EA´s teknik för animationer är något som finns i själva motorn eller om de bara använt sig av den i BF 3 men att utgå från tidigare version av motorn tror jag inte kommer funka så bra om man vill ha reda på systemkraven. Bara själva fysiken lär kräva en del mer av ens cpu än BFC-serien och Mirror´s Edge.

Edit: Den är tydligen helt ny och byggd för BF 3, EA´s animations teknologi ANT (som används i deras sportspel) är också tydligen en del av den

"Having built Frostbite 2 over the course of the last three years, this is not a minor iteration of what DICE has used before. Frostbite 2 has been built from scratch to match the design goals for Battlefield 3 and beyond."

http://www.ea.com/battlefield3/blog/frostbite2

Medlem

"showerguy 2011-05-29 11:44:00 #8

Tror nog att BF3 blir försenat till 2012. "

Tror jag inte då de redan har bekräftat att den kommer att vara spelbar på Eurogamer Expo som är i slutet av september.Dock kan det bli buggigt som Bc2...
Spelet verkar vara helt über. Tummen upp

Medlem
Skrivet av mlinderholm:

Det finns inga officiella systemkrav, och det är inte heller nästan samma grafikmotor, utan en helt ny.

Det är en vidarutveckling utav Frostbite.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av widL:
Skrivet av Remus:

Läste någonstans att en kille frågade Zhinto ifall hans dator kommer klara BF3 bra med följande rigg:

ATi Radeon 5770 1GB
4GB RAM
win 7
AMD Phemom II X4 (3ghz)

moderkortet minns jag inte vad han hade. Men iallafall så svarade Zhinto att han skulle klara av en del inställningar på medium och en del på high.

Så så krävande kan det icke vara!

HD 5770 är inte ett särskilt kraftfullt grafikkort. Det låter väldigt rimligt med detaljer på medium i halvhög upplösning. Då utgår jag ifrån att prestandan är ungefär som i Bad Company 2, eftersom det är nästan samma grafikmotor.

Jag kan köra bc2 och alla spel som finns ute lätt på max/ultra så tror ni jag kommer behöva uppgradera elle?

Asus Nvidia Geforce GTX 480 1,536 GB
Intel i7 920 3Ghz
6,2 GB Ram
6 TB Total hard drive

Vet inte om jag vill kosta på nå mer på denna dator


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem

Ett givet köp till 360:n. Det blir förhoppningsvis lika grymt kul som BC spelen.

Det är ju positivt med EA. Framförallt ekonomiskt, de kan ju ta vissa uteblivna säljsuccer utan att gå omkull. Blir ju mest en massa barnsligt gnäll på dem. Utan EA skulle vi helt enkelt haft en del av de spel som finns idag.

Face the reality.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar