E3 topp 30 – Stalker 2

Robot
E3 topp 30 – Stalker 2

Ska serien äntligen briljera på egna meriter? Vi hoppas få de första beskeden på E3-mässan nästa vecka.

#stalker-2, #stalker-shadow-of-chernobyl


Medlem
E3 topp 30 – Stalker 2

Bland de mest stämningsfulla spelen någonsin, att bara rota runt i zonen och upptäcka alla små gömslen var en svårglömd upplevelse. Ser verkligen framemot det här, större miljöer och mindre buggar tack!

Medlem

Instämmer med föregående talare.
Personligen hade jag gärna sett fler RPG-moment också.

Medlem

Intressant med en tvåa!

Medlem

Jag ser också fram emot en tvåa. Call of Pripyat var genialiskt ... jag behöver dock en bättre dator.


signatur

Have a good time!

Medlem

S.T.A.L.K.E.R. spelen är utan tvekan en av mina favoritspel. Atmosfäriska, mystiska och spännande! Trots min allt mer kräsenhet när det gäller spel tröttnar jag inte på dessa spel. Modsen gör inte spelen sämre direkt heller


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jag lever för S.T.A.L.K.E.R.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

gillar stalker universet. utvecklarna lyckades verkligen göra nåt speciellt. fast jag hade velat ha 3e persons vy samt fler rpg inslag...

Medlem

Kanske är den bästa spelerien, älskar Stalker.

Skrivet av kaem79:

gillar stalker universet. utvecklarna lyckades verkligen göra nåt speciellt. fast jag hade velat ha 3e persons vy samt fler rpg inslag...

Nej usch, skulle aldrig klara av att spela stalker i 3e persons vy, det skulle förstöra hela stämningen med spelet.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Kanske är den bästa spelerien, älskar Stalker.

Skrivet av kaem79:

gillar stalker universet. utvecklarna lyckades verkligen göra nåt speciellt. fast jag hade velat ha 3e persons vy samt fler rpg inslag...

Nej usch, skulle aldrig klara av att spela stalker i 3e persons vy, det skulle förstöra hela stämningen med spelet.

Instämmer.
Förstapersonsvy är ett måste för att få den där känslan av att man verkligen är där. Tredjepersonare känns mer som film eller simulator.


signatur

Have a good time!

Medlem

OH MY GOOOOD!! haha

Ja vi vill ha S.T.A.L.K.E.R 2 mer än ME3. Högre prio!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Har Call of Pripyat installerat på datorn men har aldrig kommit för mig att spela mer än 15 minuter, sjukt förvirrande för någon som är ny till serien måste jag säga. Men en dag ska jag ge det en ärlig chans. En dag!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ja vi vill ha S.T.A.L.K.E.R 2 mer än ME3. Högre prio!

Helt avtaggad på Mass Effect. 1an var rätt schysst men jag gillade inte 2an. Och enligt surret så skall 3an bli ännu mer shooter mindre rpg. Blir ju bara en halvdan shooter med dialogträd. Hyvä.

Anyways. Stalker 2 kan bli intressant. Lyckades inte komma in i tidigare spel i serien men det kanske är dags nu.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Brain:
Skrivet av Nicke9494:

Kanske är den bästa spelerien, älskar Stalker.

Skrivet av kaem79:

gillar stalker universet. utvecklarna lyckades verkligen göra nåt speciellt. fast jag hade velat ha 3e persons vy samt fler rpg inslag...

Nej usch, skulle aldrig klara av att spela stalker i 3e persons vy, det skulle förstöra hela stämningen med spelet.

Instämmer.
Förstapersonsvy är ett måste för att få den där känslan av att man verkligen är där. Tredjepersonare känns mer som film eller simulator.

de kan ju fixa både å, så man får välja sj...

Medlem

Har bara spelat Shadow of Chernobyl. Men vilket spel det var! Jag vill ha Stalker 2

Medlem
Skrivet av Reize:

Har Call of Pripyat installerat på datorn men har aldrig kommit för mig att spela mer än 15 minuter, sjukt förvirrande för någon som är ny till serien måste jag säga. Men en dag ska jag ge det en ärlig chans. En dag!

Är det inte härligt med ett spel som inte håller din hand? Bara att bege dig ut och utforska zonen, nu på en gång!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Fyfan vilket härligt spel Stalker är går inte beskriva med ord hur underbart det var att leva sig in i zonerna som man utforskade medans man gick och leta efter artifacts och lite annat. Har spelat alla tre spelen och kan inte sluta spela dem. Är det bara jag som inte gillar när solen går ner på Stalker? När man är ute och vandrar så kan man höra ljud från mutanterna eller att nån går bara en bit ifrån sig? Och trycker på sprint knappen fort som fan. Känns verkligen som att man finns där i spelet och att spelet kan gripa ens känslor. ser mycket fram emot stalker 2!

Medlem

Stalker ftw.. Ge hit skiten nu !

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av Reize:

Har Call of Pripyat installerat på datorn men har aldrig kommit för mig att spela mer än 15 minuter, sjukt förvirrande för någon som är ny till serien måste jag säga. Men en dag ska jag ge det en ärlig chans. En dag!

Är det inte härligt med ett spel som inte håller din hand? Bara att bege dig ut och utforska zonen, nu på en gång!

Men men.. Jag blev bara utslängd i vildmarken med en automatkarbin och en mutter.. Jag är rädd och förvirrad, och har ingen aning vart jag är eller vad jag skall göra. Åh gud nu kommer massa arga ryssar som skjuter på varandra! Snälla hjälp någon...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av Reize:

Har Call of Pripyat installerat på datorn men har aldrig kommit för mig att spela mer än 15 minuter, sjukt förvirrande för någon som är ny till serien måste jag säga. Men en dag ska jag ge det en ärlig chans. En dag!

Är det inte härligt med ett spel som inte håller din hand? Bara att bege dig ut och utforska zonen, nu på en gång!

Och typ 5minuter efter uppstart så kommer något slags radioaktivt nedfall som dödar mig genast utan att förklara varför. This game doesnt make any sense! *scared shitless*


signatur

Imperator

Medlem

Emissions are bad, m'kay? Titta på kartan så ser du var du kan ta skydd. De kommer lite slumpvis. Such is life in the zone. Muttern använder du för att kasta där du tänker gå, och se så att det inte gömmer sig några otäcka anomalies som grillar sönder dig. Du har en PDA där du hittar dina uppdrag osv, bara att följa. Du kan ju börja med att bege dig till närliggande Skadovsk, den där stora rostiga båten och prata lite med Beard, snubben i baren som brukar ha lite skojiga uppgifter att ge en

Annars är huvudgrejerna där i början att ta reda på vad som hänt med de krashade helikoptrarna, följ markeringarna på kartan bara. Och se upp vem du skjuter på, dumt att göra sig ovän med fel grupper. Fast banditerna kan du dock göra köttfärs av tycker jag, satans avskum.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Kommer stalker 2 utspela sig efter call of pripyat?

1
Skriv svar