NGP blir PS Vita?

Robot
NGP blir PS Vita?

Rykten och bilder pekar på att ett namnbyte av Sonys nästa bärbara kan tillkännages inom kort.


Medlem
NGP blir PS Vita?

Fulaste namnet på länge

Medlem

Vill Inte Tänka Annorlunda
Vill Inte Ta Ansvar
Varför Inte Tokstollar Avgår
På Stranden Vill Illrarna Tanka Alkohol
Fyll på listan!

Medlem

Den kommer heta PSP2, mer logiskt kan det inte vara om man följer Sony's mönster.

Medlem

Först försämrar de prestandan (det har ni förresten glömt att posta om fz) och sedan så väljer de det fulaste namnet någonsin. Angående prestandan så har de tagit bort den integrerade minnesplatsen, istället får man köpa till sd kort eller något sådant, sedan har de sänkt ramet från 512 till 256 tror jag det var.

Medlem

http://pinoytutorial.com/techtorial/sony-ngp-specs-on-memory-...
angående sänkandet av prestandan. anledningen är att kunna sälja för samma pris som 3ds men har läst på ett flertal ställen att den kommer kosta runt 50 dollar mer i vilket fall.. nåja. Kommer inte utanför asien före 2012 heller

Medlem

Vista var upptaget så det fick bli Vita ist.

Medlem

Vet inte riktigt än, när Nintendo ändrade arbetsnamnet från Revolution till Wii tyckte jag att det namnet inte passade men nu när det gått ett antal år så vart det inte så illa som det lät från början (även om jag nog föredragit Revolution). NGP har man ju sagt ett tag nu och det funkar, förstår inte varför de inte helt enkelt kallar den för PSP2, eller är det för att poängtera att detta är mer än bara en simpel uppföljare?

Medlem

Kalla det bara för PSP2, varför fucka upp ett namnschema? Många som är duktiga på det. Men Sony har iaf varit duktiga med PS1, 2 och PS3.

Nu kommer jag låta som en fanboy men Xbox 360 är inget bra namn, det är enligt mig Xbox 2.

Medlem

NGP var väl ändå inget officiellt namn, utan endast ett projektnamn? Playstation Vita låter inte så tokigt dock.

Ser även ut som att den kör någon lustig Android build på bilden högst upp (antagligen inte), men de utpluppade spakarna vet jag inte om jag är något fan av - kan bli problem att ha i fickan då.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

NGP var väl ändå inget officiellt namn, utan endast ett projektnamn? Playstation Vita låter inte så tokigt dock.

Nej det var ju inte det utan precis som du säger bara ett arbetsnamn, Vita känns så där just nu men det tar väl lite tid att vänja sig vid det antar jag.

Medlem

Tycker det låter bra, Playstation Life passar!

Medlem

Nja, men det är fortfarande bättre än namnfloppen Kinect. Håll er till PSP2 istället.

Medlem

Har vi tur kanske Playstation store är online till E3...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Tja, det var väl inget större fel på det namnet. Bättre än "Wii" och "Double screen" åtminstone. Angående förändringarna i hårdvaran har väl inte Sony bekräftat någonting alls ännu? Rykten och spekulationer.

Medlem

sony i ett nötskal, läcker alltid ut nyheter för stackrarna.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kommer endå säja psp2 så alla förstår

cmd
Medlem

Sony borde ge sig och bara kalla den "PSP 2" som alla ändå vill som kommentarerna ovan visar.
Känt varumärke är värt mer än nytt namn, bara PS tror jag inte håller.

Sen tror jag de kan ha en bra chans med tanke på NDS 3D floppen.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

1
Skriv svar