Vassare kollisionshantering i Fifa 12

Robot
Vassare kollisionshantering i Fifa 12

Player Impact-motorn gör att spelarna faller snyggare än någonsin förr.

#fifa-12, #electronic-arts


Medlem
Vassare kollisionshantering i Fifa 12

Snyggt. Undrar om det är euphoria-motorn som ligger bakom...
Hur som helst inget man inte redan sett. Väl dags att det kommer till något av de stora sportspelen där det passar så perfekt.

Schysst, påminner om Euphoria som Rockstar använder.
Som vanligt får PC-spelarna nöjja sig med en PS2-portning...

Medlem

"kollision". Dealen med fotboll är ju att dom aldrig kolliderar på riktigt.

Medlem

Och för att pröva det så spelar man som eller emot Barca.


signatur

Jaha.

Medlem

EA har troligen kollat på andra motorer, men det är nog fortfarande ANT motorn som används, bara aningen uppdaterad.
Undrar om kollisionerna är det enda de slipat på eller om alla nya grejer hamnar i BF3 också, även om jag inte direkt ser en anledning att ha kollisioner på samma sätt i BF3. Hade passat bättre i Brink så det inte såg så himla fult ut där dock.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

"kollision". Dealen med fotboll är ju att dom aldrig kolliderar på riktigt.

Visst kolliderar de, men man får multiplicera allt med 2 för att det ska se ut som "riktig" fotboll

Medlem
Skrivet av Fuidama:

EA har troligen kollat på andra motorer, men det är nog fortfarande ANT motorn som används, bara aningen uppdaterad.
Undrar om kollisionerna är det enda de slipat på eller om alla nya grejer hamnar i BF3 också, även om jag inte direkt ser en anledning att ha kollisioner på samma sätt i BF3. Hade passat bättre i Brink så det inte såg så himla fult ut där dock.

de har förbättrat spelarnas AI, nytt försvarsystem (när man håller in A så rör man sig i en zon runt spelaren), bättre kontroll på spelaren...tror jag läste detta på IGN


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Passar ju bra att dom faller snyggare om man ska spela som Barca...

Medlem

Fifa är så jävla dyrt att spela!
Har förstört 3 handkontroller i frustration ptå 11an
Hoppas de gjort karriärläget så det fungerar mkt mkt mkt mkt bättre nu!

1
Skriv svar