Nästa Hitman blir mer tillgängligt

Medlem
Skrivet av Sillage:

Sålänge de inte dummar ner spelet

Mer lättillgängligt = dumma ned spelet.

Medlem

Första spelet var jävligt svårt när man kom till de sista uppdragen! 2 var väl sisådär och 3 var mest pangpang!
4 var ju så jävla löjligt konsolifierat så det orkade jag inte ens igenom, korkade kontroller!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vet inte hur man ska tolka det annat än att det kommer simplifieras till idiotnivå. De första spelen hade ju knappast svår eller obegriplig spelmekanik. Det ända som kunde vara meck var att hitta de olika sätten att klara kartorna utan att gå loss med pickorna. Men det fanns ju tillomed ingame tips för det. Jag gissar på gears of war retard gameplay nu med dryga coversystem och mer betoning på slakt.
Kan givetvis ha helt fel men skulle blir förvånad om det inte stämmer, hoppas kan man iaf göra.

Modifierad den där bilden någon posta innan till något som känns mer passande.

Medlem

Fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan x 1000

Medlem
Skrivet av eagiz:
Skrivet av Sillage:

Sålänge de inte dummar ner spelet

Mer lättillgängligt = dumma ned spelet.

Tyvärr har det varit så hittills, men jag försöker fortfarande hålla ett hoppa att en spelutvecklare vet skillnaden mellan lättillgänglig och dumma ner ett spel.
Only time will tell.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Greed past passion years ago.

Men vafan, varför händer det här? Är folk (barn) verkligen så här dumma i huvudet? Knappast att en kid på 12 år INTE skulle kunna spela spel som är "designade" att vara "för avancerat" - För jag vet att vi alla en gång var liten, och vi spela inte "lätta/snälla" spel.

Medlem

Hitman blev stort när det kom till konsol.
Siffrorna säger allt. Det hade aldrig blivit film om den stannat kvar på PC.

Endast Sverige vurmar för PC-spel.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Baloba:

Greed past passion years ago.

Men vafan, varför händer det här? Är folk (barn) verkligen så här dumma i huvudet? Knappast att en kid på 12 år INTE skulle kunna spela spel som är "designade" att vara "för avancerat" - För jag vet att vi alla en gång var liten, och vi spela inte "lätta/snälla" spel.

CoD sjukan skulle jag tro, fast paced action är det som kids vill ha vilket utgör majoriteten av spelarna(?)! Marknaden som säljer bäst helt enkelt, nu har ju Hitman serien varit så bra tidigare med detta eftersom du kan skjuta dig igenom spelen hej vilt men du blir mer belönad vid stealth


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

"Reduce frustration and reloads and such things. Obviously, this will allow more people to play the game where they would turn it back to the store after two hours because it became to hard or too punishing too quick. "

*sigh* i dont even....FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Ett försvar, eller ja ett annat alternativ i denna tidsålder av "tillgänglighet" (numera ett skällsord) är att gaming är väldigt stort och vi har en massa andra bra spel att njuta av, dvs allt är inte av ondo även om nog många av våra klassiker som vi har växt upp med kommer att malas ner i det stora mejeriet.

edit: men för att återgå till Hitman så säger han bra saker också, hoppet finns ju kvar men anledningen att vi PC lirare lackar är att vi har blivit blåsta så många gånger. Vi ser det som en kultur, ett nöje, något vi växt upp med och sen förstörs detta för att tillfredställa de nya, oerfarna farmvillegamersarna, och allt i jakten på mer profit. Och innan någon hobbyekonom snackar om att vinst är bra osv osv så känner vi oss ändå lurade, för det är VÅRA pengar som försvinner utan att vi har en möjlighet att ångra våra köp..

Medlem

Menar du att dagens människor är dumma? Jag har då aldrig hört på maken, eller makan för den delen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Första spelet var jävligt svårt när man kom till de sista uppdragen! 2 var väl sisådär och 3 var mest pangpang!
4 var ju så jävla löjligt konsolifierat så det orkade jag inte ens igenom, korkade kontroller!

Lol ofta. Jag har försökt maxa scoren på varje bana, askul. Och vette fan hur det är med 3an men på 4an kan du inte skjuta dig igenom varje bana utan en jävla massa skill och ai-utnyttjande.

Medlem
Medlem

synd.. jag som såg fram emot spelet.

Medlem

Nu är jag less på att läsa alla j*vla kärringars negativa kommentarer om konsoller. Äger både pc, 360 och ps3 och ps3 äger ju totalt!!! Ni är antingen för dumma eller för snåla för att inneha en ps3. Nä köp ett nytt minne till eran dumburk istället och fortsätt att spela era +7 spel och sluta klaga på oss "riktiga" gamers. Sopskallar!!!

Medlem

Tycker att det är tråkigt att de ska dumma ner serien., och jag fattar heller inte på att folk gnäller på konsoler. Alla Hitman har släppts till konsol tidigare och det är just där jag spelat alla, förutom ettan som jag spelade på PC.

Silent Assassin kom när jag var ungefär tolv år. Köpte det inte på release då jag inte hade bredband (tror inte ens det var "uppfunnit då" utan det var vanligt modem som gällde, lolz) Men jag köpte det relativt nytt och jag kan säga att jag inte upplevt några som helst problem. Kan däremot säga att jag upplever Silent Assassin som svårare idag än när jag spelade det som tolvåring.

Jämför man Silent Assassin med Blood Money, så är det senare grymt mycket lättare och jag har svårt att förstå hur spelet kan bli mer "lättillgängligt" än att göra som de gjorde med Splinter Cell, vilket totalt blåste bort kärnan i spelet. Tror de kommer bli likadant med Hitman.....

Dagens ungdom måste vara antingen dum i huvudet eller så är det någon som har "bestämt" att de ska få dummare spel med mer Action än tankeverksamhet, kanske fungerar bättre som barnvakt då eller?

Medlem
Skrivet av Asaklitt:

Nu är jag less på att läsa alla j*vla kärringars negativa kommentarer om konsoller. Äger både pc, 360 och ps3 och ps3 äger ju totalt!!! Ni är antingen för dumma eller för snåla för att inneha en ps3. Nä köp ett nytt minne till eran dumburk istället och fortsätt att spela era +7 spel och sluta klaga på oss "riktiga" gamers. Sopskallar!!!

Naw stackars liten. För övrigt så tror jag att "dumburken" är det man kallar en TV för. Ja PS3 äger verkligen man får en konsol, en handkontroll,kanske ett dåligt spel och sina kredituppgifter stulna och sen blir man utelåst från nätverket i veckor i sträck!! En fantastisk maskin

Nä återgå du nu till ditt vuxna MW2 och jobba vidare med autoaimen istället. Ska jag fortsätta med Mulle Meck.

123
Skriv svar