Fråga Dice om Battlefield 3

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.

Självklart men måste dessa vara kopplade till youtube? Om inte vart kan man ladda upp de?

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.

Självklart men måste dessa vara kopplade till youtube? Om inte vart kan man ladda upp de?

Youtube är väl enklast, både för oss att få fram klippen och att visa upp dem med och att ladda upp med rent användarmässigt. Är det någon annan specifikt du vill använda?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.

Självklart men måste dessa vara kopplade till youtube? Om inte vart kan man ladda upp de?

Youtube är väl enklast, både för oss att få fram klippen och att visa upp dem med och att ladda upp med rent användarmässigt. Är det någon annan specifikt du vill använda?

Jag förstår det var väl mer att man inte vad så sugen på att visa sig inför youtube men äh kör på bara! Jag vill ha svar!!!

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.

Självklart men måste dessa vara kopplade till youtube? Om inte vart kan man ladda upp de?

Youtube är väl enklast, både för oss att få fram klippen och att visa upp dem med och att ladda upp med rent användarmässigt. Är det någon annan specifikt du vill använda?

Jag förstår det var väl mer att man inte vad så sugen på att visa sig inför youtube men äh kör på bara! Jag vill ha svar!!!

Du kan ju sätta videons sekretess som "Bara personer med länk kan se filmen". Men tanken är att denna video ska bakas in i den video vi gör av själva intervjun, så här på FZa kommer den att synas


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av donhenri:

Finns det en möjlighet att joina FZ på måndags mötet?

Det finns det inte tyvärr, det blir typ som om du var där och intervjuade om du skickar in en video dock! Jag ser på dig att du vill!

MOAR VIDEOS!

Damn

Men kan man göra fler videon än bara en? det finns så många frågor :/

Tja, gör flera videos då och PMa Calle En fråga per video dock! Måste vara enkelt att visa.

Självklart men måste dessa vara kopplade till youtube? Om inte vart kan man ladda upp de?

Youtube är väl enklast, både för oss att få fram klippen och att visa upp dem med och att ladda upp med rent användarmässigt. Är det någon annan specifikt du vill använda?

Jag förstår det var väl mer att man inte vad så sugen på att visa sig inför youtube men äh kör på bara! Jag vill ha svar!!!

Du kan ju sätta videons sekretess som "Bara personer med länk kan se filmen". Men tanken är att denna video ska bakas in i den video vi gör av själva intervjun, så här på FZa kommer den att synas

Aha kan man göra så Ska se till att göra ett par videon idag eller imorgon.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Sapiens:

Hej DICE! BC2 var ett kul spel men i slutändan hade alldeles för mycket trassel för min smak. Det var väldigt ostabilt vid release och är fortfarande rätt buggigt, hitboxarna är wack, det finns ingen warm up time, lagen är ofta uselt balanserade, knasig kontroll för helikoptern, alldeles för mycket bloom, rök och damm i luften, men värst av allt är lagget som sabbar hela spelupplevelsen.

Hur kommer ni bemöta dessa problemen i BF3?

Uppgradera din dator. Dra ner på bloom effects i .cfg'n
Tycker det är bra hitbox (jämför med allas erat favoritspel CoD) samt Warmup är inget jag personligen behöver.

Håller med ang. Helikopterns kontroller dock. Det tar att ta att lära sig, och inte ens när man kan den är det skön styrning.

Har inga större problem med fpsen i spelet så förstår inte varför jag måste uppgradera datorn. Största problemet som sagt är lagget vilket tom blev värre efter ett tag, för under beta perioden och första veckorna hade jag ändå rätt hyfsad ping så det åtminstone var spelbart, dvs när man väl lyckades komma in i en servrar. Men nu får jag runt 100-200ping även på Svenska servrar, riktigt uselt jämfört med dem flesta andra spel som tex CS där jag håller mig på typ 30-40ping även när det är 32 spelare.

Förstår inte heller varför man ska jämföra med mediokra titlar som MW2 och Black Ops, jag skiter fullständigt i hur usla hitboxarna är i dem spelen. Har spelat fps sedan Wolf3D och Doom tiden och har vant mig vid att där man siktar ska man träffa. Nu snackar jag heller inte om kulans hastighet och fördröjning som finns i BC2 utan om att gubben man träffar/knivar kan twitcha och blod visas men ingen träff registreras.

Warm up time är kanske inget du eller jag behöver men för dem som har lite sämre datorer är det rätt larvigt att dem kan komma in efter objekt håller på att bli armerade eller övertagna. Att vänta några sekunder borde inte vara allt för drygt så länge man inte är någon Codtard med adhd. Också rätt dumt att behöva gå in i en config fil bara för att få spelet att inte se ut som att man står på Merkurius, samma sak med field of view som är uppfuckat.

Spelet är helt enkelt trasigt och vill veta om dem problemen kommer hänga med till BF3 eller ej för annars spelar det ju ingen roll hur snyggt och ballt spelet blir. Men nästan alla spel journalister är ju så förbannat veka och fega idag som aldrig vågar ställa dem riktigt tuffa frågorna så vore intressant att för en gång skull få svar på dem nu.

Medlem

Kommer man kunna förboka BF3 till STEAM?

Medlem

Kom igen nu alla tappra, många frågor, men vi vill ju helst ha dem på video! Det ökar era chanser markant att få med just era frågor. So snäpp igång mobilkameran och ställ er framför den!


signatur

Videomupp

Medlem

FRÅGA: Kommer man bara att få spela som de där trökiga amerikanerna eller kommer man få spela som soldater från lite olika nationer?? Jag vill mosa abraham stridsvagnar i en leopard 2

Medlem

Absolut sista chansen att komma med en videofråga. Så vill du VERKLIGEN ha svar på din fråga, öka dina chanser markant med video.


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

Blev det nåt besök hos Dice?

Medlem
Skrivet av R.Persson:
Skrivet av Hellpower:

Är Battlefield 3 ett vidareutvecklat Battlefield 2 eller ett vidareutvecklat Bad Company 2?

Battelfield 3 är den officiella uppföljaren till Battlefield 2.

Ja Dice säger det...

Redaktör
Skrivet av Redstar:

Blev det nåt besök hos Dice?

De är där med kameran i högsta hugg just nu. Vet ej när vi publicerar resultatet, håll ögonen öppna.


signatur
Medlem

Aha, trodde det var igår som det skulle intervjuas.

Redaktör
Skrivet av Redstar:

Aha, trodde det var igår som det skulle intervjuas.

Ser nu att det stod "måndag" i nyheten. Det var fel, tisdag ska det vara.


signatur
Medlem

idag är det onsdag?

Redaktör
Skrivet av Ducci:

idag är det onsdag?

Intervjun och spelandet skedde i går, vi publicerar hela rasket på tisdag nästa vecka.


signatur
Medlem

Det är ju coolare o få veta mer innan e3
Om ni nu har mer info om spelet : D

Redaktör
Skrivet av TexN:

Det är ju coolare o få veta mer innan e3
Om ni nu har mer info om spelet : D

Fick vi skulle vi live-rapportera från Dice-kontoret. Men så funkar det ytterst sällan, för att få vara med och testa spelet måste vi gå med på att inte berätta om det förrän en viss tidpunkt. Vilket i detta fall är på tisdag.


signatur
Skriv svar