Betaltjänst för Call of Duty i höst

Robot
Betaltjänst för Call of Duty i höst

Call of Duty: Elite - frivillig månadsavgift som ger banor, statistik och annat lanseras med Modern Warfare 3.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #activision


Medlem
Betaltjänst för Call of Duty i höst

Bilden på Bobby Kotick hade gjort sig bra här.

Medlem

Blir inget köp utav MW3 då, vill gärna ha tillgång till hela spelet när jag betalat för det....

Moderator | Testpilot

Way nu kommer det flamas!

50 kr är inte mycket på någotvis. Själv bryr jag mig inte om diverse stats så ingen fara. Banorna och dylikt hade blivit dyrare som dlc ändå (totala summan med månadskonstnad är ju självklart dyrare i längden men)

Ser inget fel med detta om man bara får något värdigt för sina 50 kr per månad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

http://www.gametrailers.com/video/legend-of-untitled/714359

En film med lite info om Elite med en liten MW3 snutt i slutet.

Medlem

Vet inte vad som är värst, att dom kan med att göra så här eller att massvis med folk kommer betala
Ärligt, jag kan förstå om man har ett MMO eller liknande där support krävs, servers behöver uppe- och underhåll och material släpps, kontinuerlig, men hur mycket är det du betala för här egentligen?
Fler banor? - kommer dom ändå släppa dessa map packs för 100lappen?
Rankingsystem/armory? - på vilket sätt främjar detta spelet? det fuskas och hackas för mycket för att detta skall vara intressant.

Ah ja, bf3, arma3, där lägger jag hellre mina pengar. Detta och ovan är ju givetvis bara mina personliga åsikter långt före spelet ens kommer ut så skrik inte noob åt mig tack

Inaktiv

Hoppas verkligen att detta blir spiken i kistan för spelserien. Nu räcker det, nu har de tagit det för långt. 600 kr + månadsavgift i ett spel där de inte ens måste stå för servrarna. Tack och hej.

Medlem

Med andra ord: Det duger inte längre att betala en gång för ett DLC-paket, nu måste man betala varje månad för att få behålla det man redan har köpt. Det tycker säkert Xbox Live-prenumeranterna extra mycket om.
Snyggt Bobby. Jag äger ingen konsol, men dig skulle man göra strössel av.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Moderator | Testpilot
Skrivet av ezakimak91:

Blir inget köp utav MW3 då, vill gärna ha tillgång till hela spelet när jag betalat för det....

Du tappar ju inget på det, du måste ju inte betala. Kan bara spela på som vanligt.

Om du inte är en "stat-hora".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så nu måste man alltså köpa både spelet för 600 kr samt en månadskostnad för att få ha tillgång till alla banor? Haha... giriga Activision gör det igen...

Medlem

nåja, var ändå tveksam till om jag skulle köpa spelet eller inte, blir bf3 och red orchestra 2 för mig!

Medlem

Vilket skämt. Snart måste man väl betala för att skivan ska starta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad dom ska mjölka^^
Bara tanken att dom ''lägger till'' en del, som man lika gärna kunde fått gratis - för extra pengar är ju...

Medlem
Medlem

Vilka idioter! Activision VET hur man förstör spel!

Medlem

Blir så himla sur på sånt här! Om du köper ett spel så ska du f** inte behöva betala varje månad för att få saker som inte kostar dom något, Just när MW3 kommer med typ samma motor som MW2 så ska dom ha mer pengar vad har dom gjort nytt nya maps och det måste kostat dom miljoner kronor att göra :S Nä activision dödar sina kunder med skit spel! Hoppas inte DICE/EA börjar med samma för då börjar jag nog bygga spel själv som man kan köpa på en gång istället för att panga ut tusentals kronor varje år :S BLIR SÅ LESS PÅ SÅNT HÄR!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Jag är mållös....
Snacka om att gå i sin egen grav, eller det finns ju alltid folk som köper det likförbannat.
http://www.callofduty.com/elite


signatur

pain is temporary, glory is forever

Medlem

nej fy fan, slut på COD nu.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Alltså blir den totala årskostnaden 600 spänn för funktionerna, plus säg 600 i grundinköp. D.v.s 1200 för ett år, 1800 för 2. Jag ser de ekonomiska incitamenten.

Vad händer när alla andra företag hakar på? Hur många spel har en "medelsvensson" råd med per år då? Tre? Fyra?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Då får de allt stå för servrarna! Om de nu ska ta betalt per månad! Om inte så är det här helt o hållet scam.

Medlem

Inget köp av MW3 här inte. Aldrig.

Medlem

Herregud alltså...

Medlem

Detta är ju inte bara för MW 3 utan ett community för cod som kommer funka för Black ops och framåt. Inget som man måste ha för att kunna spela spelen online.

Moderator | Testpilot

"Activision plans to charge a monthly subscription fee for the service, which will provide extra content that isn't offered on game discs sold in stores, including downloadable map packs that give players new "Call of Duty" levels to play.

Read more: http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304563104576355...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spydde precis lite i munnen.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Läs information från någon som vet vad de pratar om innan ni börjar hitta på egna sanningar och sprida idiotiska rykten:

http://oneofswords.com/2011/05/what-i-know-about-call-of-duty...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Activision plans to charge a monthly subscription fee for the service, which will provide extra content that isn't offered on game discs sold in stores, including downloadable map packs that give players new "Call of Duty" levels to play. Read more: http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304563104576355...

Jo premenuerar du så behöver du inte betala för map packs.

Medlem
Medlem

Alltså detta får mig att se rött , Man betalar för ett spel och sen betalar för dlc och nu detta ..
Kommer nog helt stå över MW3 . Bobby Kotick och Activision kan dra åt ****** ......

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Jag misstänkte att det skulle vara illa men det här var ju oväntat uselt. 600 spänn om året för extra banor och statistik? Visst vi kanske är lite bortskämda med Valve som släpper nytt grejs till TF2 gratis stup i kvarten, men att behöva prenumerera för DLC-material är ju groteskt. Dåligt Activision.

Det står ingenstans att det är extra banor. CoD Elite kommer att vara gratis för alla. Sen kan man betala extra för att få premiummedlemsskap där man får alla DLC utan extra kostnad. Men om man har vanliga CoD Elite så kan man köpa DLC precis som vanligt.

Läs innan du hittar på egna fantasier.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skriv svar