Interplay utblottat, Fallout Online i fara

Robot
Interplay utblottat, Fallout Online i fara

Det anrika spelföretaget står på ruinens brant – igen. Det massiva Fallout-rollspelet i fara – igen.

#interplay, #fallout-online, #clayfighter, #nintendo, #stonekeep, #descent, #earthworm-jim-4, #bethesda, #battle-chess, #redneck-rampage


Medlem
Interplay utblottat, Fallout Online i fara

Lol.

Medlem

NOOOOOOoooooo!!!!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fan också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Samtidigt som det är tråkigt när spelföretag dör ut så känns det som om ett fallout online i Bethesdas egna regi inte heller luktar så illa...

Medlem

Vi lite äldre gamers har nog ett mer personligt "förhållande" till Interplay än vad P12 & Co har. Jag hoppas verkligen att Interplay överlever och att dom lyckas komma på rätt köl igen.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Överlever dom detta och släpper Fallout Online kommer jag köpa det för att stötta dom, även fast det kanske är sämst. (vilket jag inte tror)

Inaktiv

Får ju hoppas Interplay klarar sig, däremot hade jag gärna sett Interplay göra ett nytt singleplayer Fallout... Om det nu inte var för att Bethesda äger rättigheterna till det nuförtiden.

Medlem

Hur kan de inte ha rättigheterna när de gjorde spelet från första början?

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Hur kan de inte ha rättigheterna när de gjorde spelet från första början?

För de hade sålt Fallout varumärket till Bethesda för att ta sig ur deras förra kris.
Interplay hävdar att den var begränsad och Bethesda hävdar att den inte var det. Klassisk USA pissing contest.

Medlem

Den största överraskningen här är att Interplay ens har investerare.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av pingkonk:

Hur kan de inte ha rättigheterna när de gjorde spelet från första början?

För de hade sålt Fallout varumärket till Bethesda för att ta sig ur deras förra kris.
Interplay hävdar att den var begränsad och Bethesda hävdar att den inte var det. Klassisk USA pissing contest.

Ok

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Smekta

...Say what?

Skrivet av GeckoYamori:

Den största överraskningen här är att Interplay ens har investerare.

Varför?

OnT: Mycket synd om interplay skulle gå under, skaparna utav de två kanske bästa spelen genom tiderna, alla kategorier... Synd att bethesda fick tag i rättigheterna till fallout och körde hela serien ner i skiten, hade mycket hellre sett att interplay fick göra en riktig uppföljare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Hannu87:

Smekta

...Say what?

Så, smekta = ägda osv.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Hannu87:

Smekta

...Say what?

Så, smekta = ägda osv.

Jo, jag förstår vad det betyder, jag förstår bara inte vad du menar med det. Som om spelföretag som går i konkurs skulle vara något roligt/positivt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ändå lite konstigt att inte fler investerat i företaget. Måste väl fått fler spelare efter Fallout3 och New Vegas som fått folk att vilja spela Ettan och tvåan... och sedan fått nys om att Interplay håller på med ett MMO i samma stil.
Sen kanske det inte var så många som var intresserade av betan så de fick inga kapital pga potentiellt fiasko.

Medlem

Det har bevisats gång på gång att Interplays ledning uppenbarligen inte kan sköta ekonomin. De hade talangfulla utvecklare under sina vingar, men de har dragit för länge sen (eller sparkats pga nedskärningar). Interplay-anställda har jobbat utan att få någon lön, och de har blivit vräkta från lokalerna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Interplay_Entertainment

Inaktiv

Fan vad trött jag blir... Jävla interplay.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Tänk på att Blizzard var nära att köpas upp av Interplay i början av 90-talet. Man undrar hur det hade sett ut för Blizzard idag om så blev fallet. Troligtvis samma öde som Black Isle.

Inaktiv

Great..great..

New Vegas och det där i all ära men faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan om det blir Bethesda till slut som får ta över. Jag gillar Oblivion men jag börjar tröttna på att spela moddar till det om ni förstår vad jag menar.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Interplay har väl inte gjort nåt vettigt sen fallout 2? Jag har då inte hört nåt från dom iaf. Diverse flash spel och gamla 90-tals titlar som man kan ladda ner för några spänn är inte mycke att ha, enligt mej själv då. Har diverse emulatorer som funkar bra.

Medlem

fruktansvärt tråkigt att höra. jag har många episka minnen med interplays produkter och skulle bli ledsen att se företaget försvinna helt och hållet. Men å andra sidan, om dom inte kan sköta sin egna ekonomi eller ge ut lika revolutionerande spel som på 90-talet kanske de har spelat ut sin roll. Sad but true.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Hannu87:

Smekta

...Say what?

Så, smekta = ägda osv.

Jo, jag förstår vad det betyder, jag förstår bara inte vad du menar med det. Som om spelföretag som går i konkurs skulle vara något roligt/positivt...

Även om jag skrev att dom blev smekta så innebär det väl inte att jag tycker det är kul?

Sånt som händer.

Medlem

Inte speciellt förvånande, Interplay har inte gjort något rätt sedan bröderna Caen tog över. Sorgligt dock, innan Caen kom till makten så var Interplay helt enkelt bäst.

Medlem

Interplay får gärna gå under.. Jag har inte förlåtit dem för de gjorde med Black Isle-teamet.
De hade nog inte varit i denna kris om de inte velade runt så med studion som utvecklade Fallout från början, för att sedan sparka hela högen och göra risiga actionspel till konsol med varumärket.
Jag kanske borde förlåta dem.. men det vill jag inte!

Medlem

Bara att släppa spelet, är säkert minst lika "färdigt" som resterande mmon då de släpptes.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Jag får nog hålla med NorthLion här.

Även om det alltid är tråkigt när en spelstudio går under finns det långt bättre spelstudior som har gått under utan att få i närheten av lika goda chanser att klara sig som Interplay fått. Hur det företaget har lyckats hålla sig flytande sedan de ekonomiska problemen började för nu runt 10 år sedan är ett mysterium. Spelstudior som Interplay or 3D Realms, som på något sätt år efter år lyckas dra in pengar från nya investerare utan att åstadkomma något vettigt, gynnar knappast spelindustrin utan får säkert bara investerare att dra sig för att investera i förnuftigare projekt och studios.

Inaktiv

derpa. Hade jag haft stålar hade jag köpt interplay

12
Skriv svar