Se kampanjen i Starcraft 2-expansionen

Robot
Se kampanjen i Starcraft 2-expansionen

Först tappade Blizzard bort en trailer, nu ett gäng skärmdumpar och gameplayvideo från Heart of the Swarm-kampanjen.

#starcraft-ii, #blizzard


Medlem
Se kampanjen i Starcraft 2-expansionen

Med tanke på vilken järnkoll de haft på all information innan (tänker på innan SC2 tillkännagavs) och hur pass bra de håller tillbaka information om Diablo 3, förutom när de känner för det, luktar det här inget annat än marknadsföring. Stinker riktigt illa, till och med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

inget annat än marknadsföring.

Gud hjälpe oss, någon marknadsför sitt spel!! Skulle inte förvåna mig om dom vill tjäna pengar också. Riktigt dåligt! :trollface:


signatur
Medlem

Alltså, det är inget som har läckts, det är Blizzard som har visat upp spelet för bland annat teamliquid.net.
Deras preview hittas här:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=2282...
Ganska klumpigt av FZ att först skriva en nyhet om att HoS kommer visas upp för press i maj. Sen i slutet av månaden verkar man ha glömt detta och skriver förvirrade nyheter om "läckor". Det enda som läcktes var en kort teaser-trailer för några dagar sen, det här är en riktig förhandsvisning av spelet för bla fansidan teamliquid.net


signatur

As Man looked up and cried to the heavens, so it responded...

Medlem

Inte för att vara oförskämd men att TL är före FZ med att bli matad information av Blizz är väl inget konstigt.
Jag tycker att det är ganska gött att Blizz håller nära och bra kontakt med en av de största sc2 communities i världen. Fansen och spelarna först, sedan media!

Medlem

Blizzard är enligt mig den sista utvecklaren som verkligen bryr sig om sina fans och respekterar dem. Cudos


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Blizzard är enligt mig den sista utvecklaren som verkligen bryr sig om sina fans och respekterar dem. Cudos

haha, okej....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Blizzard är enligt mig den sista utvecklaren som verkligen bryr sig om sina fans och respekterar dem. Cudos

Skulle jag inte kunna hålla med om... Visst, jag tycker om dom, och räknar vi enbart de stora så är de en av de få, men de är verkligen inte de enda. Men sure, 'enligt dig' kan jag nog inte säga emot. Kanske de enda inom ditt intresse?

Medlem

Bryr mig inte så länge det bara är SP information.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Gud hjälpe oss, någon marknadsför sitt spel!! Skulle inte förvåna mig om dom vill tjäna pengar också. Riktigt dåligt! :trollface:

Inget fel med det. Menade mest att det inte är ett dugg troligt att det är en omedveten läcka. Skrev ingenstans om att marknadsföring är fel eller att företag inte ska få tjäna pengar på sina kreationer så vart du får det ifrån vet jag inte. I och för sig brukar troll inte behöva någon grund för vad de skriver.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag vill ha det här nuuuuuuuuu!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

En viss ghost verkar ha fått Maiev's roll från wc3?

Inaktiv

Blir man tvungen att äga Starcraft 2 för att kuna lira Heart of the swarm?

Medlem

MUST HAVE! Kommer till Jul tro?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blir man tvungen att äga Starcraft 2 för att kuna lira Heart of the swarm?

Jajamensan! Det kan du räkna med! Du minns väl expansionerna till Starcraft 1, Diablo 2, och Warcraft 3?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Bryr mig inte så länge det bara är SP information.

Lite MP info är det ju. wp.org har en rätt bra sammanfattning av all information som finns att tillgå.

http://hots.wellplayed.org/
Frågestunden är rätt intressant och jag håller med Eisenhart73 om att Blizzard är en av de få utvecklarna som verkligen bryr sig om communityn och verkligen inser att den i princip betyder allt för att de ska lyckas.

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av Tybalt:

Bryr mig inte så länge det bara är SP information.

Lite MP info är det ju. wp.org har en rätt bra sammanfattning av all information som finns att tillgå.

http://hots.wellplayed.org/
Frågestunden är rätt intressant och jag håller med Eisenhart73 om att Blizzard är en av de få utvecklarna som verkligen bryr sig om communityn och verkligen inser att den i princip betyder allt för att de ska lyckas.

Blizzard = /= Activision (?)
på ett sätt är det, på ett sätt är det inte...

Medlem
Skrivet av atreyon:

Blizzard = /= Activision (?)
på ett sätt är det, på ett sätt är det inte...

Det finns tre olika företag som folk gärna bladar ihop här. Det ena är spelutvecklarstudion "Activision", och spelutvecklarstudion "Blizzard Entertainment". Dessa två har väldigt lite, om något, med varandra att göra.
Sedan finns deras moderbolag "Activision Blizzard" som är resultatet av sammanslagningen mellan Activisions förläggare med samma namn och Blizzards förläggare "Vivendi Games" 2007. Franskägda Vivendi är majoritetsägare i Activision Blizzard, så i de flesta fall är det enligt mig helt fel att säga att Blizzard = Activision.
Sedan är det klart att förläggaren Activision Blizzard som ju faktiskt är de som ger ut och äger alla Activions och Blizzards spelserier har en del att säga till om.
Jag tycker bara att det är lite lustigt med folk som verkar tycka/tro att Blizzard indirekt varit med och gjort t.ex. COD-serien och att Activision numer är de som utvecklar SC/WoW/Diablo.

(detta är kanske inte helt riktat till bara dig atreyon, om du nu redan visste detta )

Medlem

Dvs det kommer utspela sig exakt likadant som Wings of Liberty... liten styrka som åker runt o samlar hjälp... jaja hade ju hoppats på nåt lite annorlunda upplägg denna gången, var ju trots allt det som var en av de stora anledningarna (officiellt) till uppdelningen av spelen... Ska vi gissa på att Protoss delen kommer handla om ett litet gäng protossar som måste åka runt o fixa stöd bland resten av protoss klanerna medans de krigar mot diverse andra utbrytar protossklaner...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av atreyon:

Blizzard = /= Activision (?)
på ett sätt är det, på ett sätt är det inte...

Det finns tre olika företag som folk gärna bladar ihop här. Det ena är spelutvecklarstudion "Activision", och spelutvecklarstudion "Blizzard Entertainment". Dessa två har väldigt lite, om något, med varandra att göra.
Sedan finns deras moderbolag "Activision Blizzard" som är resultatet av sammanslagningen mellan Activisions förläggare med samma namn och Blizzards förläggare "Vivendi Games" 2007. Franskägda Vivendi är majoritetsägare i Activision Blizzard, så i de flesta fall är det enligt mig helt fel att säga att Blizzard = Activision.
Sedan är det klart att förläggaren Activision Blizzard som ju faktiskt är de som ger ut och äger alla Activions och Blizzards spelserier har en del att säga till om.
Jag tycker bara att det är lite lustigt med folk som verkar tycka/tro att Blizzard indirekt varit med och gjort t.ex. COD-serien och att Activision numer är de som utvecklar SC/WoW/Diablo.

(detta är kanske inte helt riktat till bara dig atreyon, om du nu redan visste detta )

Nä, jag har inte helt 100 koll på hela circusen ska jag helt erkänna men jag hade nog inte heller trott att Blizz har något med COD osv att göra (gör folk det?). Jag trodde mest det var Blizz och massa andra företag som tex IW som under företag och en stor styrande fader, activision, som höll i trådarna. Alltså det kanske bara är jag som tycker det märks en skillnad på Blizzards spel och hur de hanterar vissa saker sedan Activision köpte in sig / upp det... men tack för förklaringen, det är gött att någon håller reda på karusellen

Inaktiv
Skrivet av atreyon:

Inte för att vara oförskämd men att TL är före FZ med att bli matad information av Blizz är väl inget konstigt.
Jag tycker att det är ganska gött att Blizz håller nära och bra kontakt med en av de största sc2 communities i världen. Fansen och spelarna först, sedan media!

Jobbigt att skriva "ard" eller?


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StormCraXx:

Alltså, det är inget som har läckts, det är Blizzard som har visat upp spelet för bland annat teamliquid.net.
Deras preview hittas här:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=2282...
Ganska klumpigt av FZ att först skriva en nyhet om att HoS kommer visas upp för press i maj. Sen i slutet av månaden verkar man ha glömt detta och skriver förvirrade nyheter om "läckor". Det enda som läcktes var en kort teaser-trailer för några dagar sen, det här är en riktig förhandsvisning av spelet för bla fansidan teamliquid.net

När det dyker upp massa nytt material utan Blizzard själva som avsändare är det lätt att tro att det är läckor, särskilt efter helgens trailer.


signatur
Medlem

uh uh längtar, dock mer nyfiken över vilka nya units det blir i MP

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När det dyker upp massa nytt material utan Blizzard själva som avsändare är det lätt att tro att det är läckor, särskilt efter helgens trailer.

Materialet dök inte bara upp utan avsändare, det postades på diverse stora nyhetssidor. Alla sidor nämner väl varifrån de fått sitt material i det här fallet? Den enda sidan som inte gör det vad jag har sett är FZ. Teamliquid.net skriver att det är blizzardmaterial i sin förstasidenyhet. Gametrailers skriver att det är officiellt material från blizzard. Ign är väldigt tydliga med att det är Blizzard som visar upp nyheterna i sin artikel. Jag har förståelse för att man inte väger varje ord på guldvåg i en snabb nyhetsuppdatering, men då får man också räkna med att bli utvärderade av uttråkade surfare som mig.


signatur

As Man looked up and cried to the heavens, so it responded...

1
Skriv svar