Skulle ha köpt en iPad.

Medlem
Skulle ha köpt en iPad.

Ja det är inte svårt att motivera ett iPadköp när man ska försöka skriva ett inlägg på sin iPhone. Får bli en 32gb padda när vi kommer hem, jag har väntat länge nog nu.
Siken tyckte jag skulle jaga Paparizou, vi får väl se om jag stöter på henne, hittills har jag bara jagat skuggan vid poolen. Det är otroligt varmt när solen är framme och den tidvisa molnigheten är välkommen. Idag vi gått till stranden och insåg att havet är velt iskallt. Det är ju fortfarande försommar och det märks, även kvällarna är lite kyliga och en långärmad tröja är ett måste. Men det är helt okej, vi kommer ju hem till sommar i Sverige, vilket i sig är lite ovanligt eftersom vi tidigare har åkt till Grekland i aug-sept och då bara haft höst att se fram mot efter hemkomst.

Det är den absolut minsta byn på alla våra resor och inkastare, diskotek och nattliv är helt oexisterande. Skönt!! Precis så som vi vill ha det. En vecka att göra minimalt med grejer, bara slappa och ligga vid poolen. Några promenader med kameran och en utflykt till Skiathos stad senare i veckan står dock på schemat.

Det är en grön ö och hotellet ligger precis intill en stor sjö och tillhörande naturområde. Ett inhängnat område där man värnar om fåglar och djurliv. Om jag inte misstar mig så såg jag mitt livs första svarta svan där idag.

Nu ska jag åter bläddra i min nyköpta mc-tidning och kanske slå min fru i en omgång Yatzy.

#blogg

Medlem
Skulle ha köpt en iPad.

Det finns ingen Mamma Mia-tour att gå där? Tycker någon måste väl ha börjat ha utnyttjat detta film fenomen att tjäna lite extra på besökande turister. Dock kan det ju vara intressant, det är ju en vacker stad och natur där.


signatur

Nope! allt dem har är Oliver, Bakterier i polen och fula kvinnor.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Om Fanta Exotic finns i Grekland så måste du ju köpa den.

I Greklands värme med en iskall Exotic. Finns det nå bättre :>.
Tyvärr så hittade inte jag Exotic i Spanien, så det är kanske samma sak i Grekland.

Sen så tycker vi detsamme om nattlivet. Varför gå på nattklubbar när man är i utlandet och ska vila? Helt onödigt.

Medlem

Oliver check. Bakterier i poolen, säkerligen. Fula kvinnor, det är fråga om smak

Nej nattlivet saknar vi inte alls, lugna kvällar med kort- och yatzyspel passar oss utmärkt!

Jag har inte hört talas om någon guidad tur i filmens fotspår men har fått utpekat på karta några ställen som förekommer i filmen. Vi ska in till stan på torsdag, vem vet det kanske blir guidad tur från helvetet. Jag är ingen fan av varken ABBA eller filmen.

1
Skriv svar