Betaltjänst för Call of Duty i höst

Medlem

Jag tror inte det är så mycket "summan" per månad som folk är upprörda över. Visst kan jag hålla med om att "50kr är väl inte så mycket". Det är principen i det hela, att man först ska betala helpris för ett spel (i dagsläget mellan 400-600kr beroende på pc/konsoll), utöver det så ska man betala en prenumerationskostnad för att få tillgång till "resterande banor". Visst, just nu sägs det att det är -extra- banor, men likt förbannat kommer spelet släppas med endast en handfull "gratis" banor, resten låses upp via prenumeration.

Har jag en gång köpt ett spel, så ska den alltid ha åtkomst till all content. Såtillvida att det inte är ett spel av MMO-typ det vill säga.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Medlem

Intressant. Blev lite ledsen i ögat innan jag förstod vad det handlade om. Jag tycker detta låter som en intressant grej, om MW3 är bra och jag spelar det under en längre tid, så kan jag absolut tänka mig att betala för denna tjänsten. Kanske bara för att testa rent av.

Medlem

Ser ut som dom kommer att ta titeln "världens mest nedladdade piratkopia", istället för mest/snabbast sålda spel den här gången

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Du förbokar inte spelet för att få Back to Karkand, du köper spelet helt enkelt så får du det (alla första utgåvorna av spelet har Back to Karkand inkluderat). Det du får om du förbokar är 1 unikt vapen, 2 unika vapentillbehör och ett tidigt upplåst vapen. Och förbokning dras sen av på priset när du köper spelet, så man betalar inget extra....med andra ord, beställ spelet och du får allt.

Huvudplattform betyder vilken plattform som spelet utvecklades huvudsakligen på, Battlefield 3 utvecklas på PC för att sen portas till andra konsoler, varav PC versionen kommer vara överlägsen med störst multiplayer (bara där en seger per automatik).

Battlefield 3 har en ny grafikmotor överlägsen det vi har hittills sett i industrin medans Modern Warfare 3 ser ut som Modern Warfare 2.

Kommer Modern Warfare 3 sälja som tusan? Utan tvekan. Kommer det vara det bättre spelet? Inte en chans.

I rest my case.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyFtkb5VtlJvA-9c7QQCj_fGPGiS0AVF1pQy9-PqbxAiK4uzHb&t=1


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Detta är ju inte bara för MW 3 utan ett community för cod som kommer funka för Black ops och framåt. Inget som man måste ha för att kunna spela spelen online.

Jag har redan betalat en gång för Black ops, big mistake... Tänker inte betala för mw3 den här gången, speciellt inte när man får höra sånt här skit. Jag vet precis hur det kommer bli, spelet kommer att halta om man inte pungar upp med cash varje månad. Visst, man kanske inte behöver betala, men jag gillar inte att spela gimpad, därför är konsoller strykta ur min bok fps-mässigt och hädanefter är Cod-serien det också. Iaf Bobby's Torsk-serie(get it?).

För övrigt:) http://www.gamecore.se/article/nyhet/aldrig_prenumerationer_f...

Medlem
Skrivet av anomali:

Har personligen inget emot detta. Kommer inte köpa tjänsten dock.
Jag ser det som rätt naturligt att utveckling går mot detta. Activision ser uppenbarligen en potentiellt lönsam marknad här så det är väl bara att tuta och köra :).

Men utvecklingen går ju åt det hållet konsumenterna tillåter den att gå (till stor del). Om de förlorar deg på det så kommer de dra tillbaka förslaget fort som tusan. Det Activision ser som lönsamt är att folk likgiltigt särar på plånboken och pröjsar. Det är dem som ska, eller betalar för det som bestämmer, glöm aldrig det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Vi tar det EN GÅNG TILL för de som ännu inte förstått.

CoD Elite kommer INTE att kosta pengar. Det är gratis för alla.

Det finns däremot en extra premiumtjänst som kommer kosta extra om man vill ha lite fler funktion i communityn. Spelet i sig kommer inte att vara annorlunda om man köper premiumtjänsten eller ej.

Det är väldigt jämförbart med Playstaion Home. Det är gratis för alla, men vill man ha extratjänster så köper man premiumabbonemanget.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

MW3 är mjölk, BF3 är cheddar nuff said!

Inaktiv

Och jag förmodar att de inte kommer att sänka inköpspriset på spelet heller. :/ Och vad är det Xbox Live går till om inte servrar och onlinetjänster? Känns rätt fel om man ska behöva betala för Live + till varje spel där man vill ha dessa "extrafunktioner" (som fanns i tidigare spel, men som de nu då tar bort per default).

Aja, blir kul att läsa allt gnäll om detta när spelet väl släpps, och om deras nya försäljningsrekord. :/ Imponerande hur folk kan supporta denna utveckling...

Medlem

God damn. Nog är dom giriga.
Räcker inte med att activision har spel på top listan som drar in stora pengar.
World of warcraft - cataclysm, Black ops och Starcraft II.
Hur mycke drar dom inte in egentligen på dessa spel?
För första kvartalet 2011 var netto inkomsten 1,4 miljarder $ för Activision Blizzard.
Det är bara under ett kvartal. januari - mars. Ungefär hälften går till kostnader.
Nu ska de giriga ha mer. Activision kör på med microtransactions. Dom har infört det i WoW mer eller mindre då mer och mer börjar kosta sen Activioson gick ihop med Blizzard. Senaste i wow är att man ska kunna spela med sina Real life vänner fast dom spelar på andra realms (servrar). Och detta ska man oxå betala för.
Nu är det dags för CoD iom. införandet av elite- tjänsten.
Fy va trött man blir på detta. Kommer iaf köpa Battlefield ist för MW3.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vi tar det EN GÅNG TILL för de som ännu inte förstått.

CoD Elite kommer INTE att kosta pengar. Det är gratis för alla.

Det finns däremot en extra premiumtjänst som kommer kosta extra om man vill ha lite fler funktion i communityn. Spelet i sig kommer inte att vara annorlunda om man köper premiumtjänsten eller ej.

Det är väldigt jämförbart med Playstaion Home. Det är gratis för alla, men vill man ha extratjänster så köper man premiumabbonemanget.

Jag tror inte nån bryr sig. BF3 kommer.

Medlem

facking mjölkning, dom tog ju redan 130 spänn per dlc, de va väl för fan tillräckligt!!!!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av StrongBad:

Vi tar det EN GÅNG TILL för de som ännu inte förstått.

CoD Elite kommer INTE att kosta pengar. Det är gratis för alla.

Det finns däremot en extra premiumtjänst som kommer kosta extra om man vill ha lite fler funktion i communityn. Spelet i sig kommer inte att vara annorlunda om man köper premiumtjänsten eller ej.

Det är väldigt jämförbart med Playstaion Home. Det är gratis för alla, men vill man ha extratjänster så köper man premiumabbonemanget.

Jag tror inte nån bryr sig. BF3 kommer.

"Spelare som betalar en månadsavgift får avnjuta diverse extrafunktioner (extra banor, statistik, sociala funktioner, med mera) "

Allt "extra" innehåll låter som skit som egentligen redan funnits i spelet men skalats bort för att skickas till mjölkhyllan enligt mig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kommer aldrig lägga en krona på deras spel igen... slutade efter mw2, ner med skiten nu ffs

Inaktiv

Undrar om de kommer sälja DLC:s också.

Medlem
Medlem

Activision bryr sig bara om pengar och inget annat... Fyfan för Activision. Och 50kr i månaden är visst mycket pengar, på ett år har man istället betalat 1200kr för ett spel som egentligen kostade 600kr. Alla vill väl ha tillgång till alla funktioner? Låter dyrt för ett så snabbt och ihopslängt spel som inte är av någon vidare kvalité heller.

Medlem

Ähh! CoD MW serien är grym i SP. Det duger lungt för mig. Det är inget tvång att betala. Som det sades innan mig,

Ta reda på fakta först.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Visste inte ens att dem utannonserat Bad Company 3?!
Trodde det bara var Battlefield 3 som var utannonserad, du vet.. uppföljaren på PC spelet Battlefield 2, som än idag spelas av tusentals gamers runt om i världen.
Battlefield 3 är en uppföljare till BF2, som för övrigt har commander view och otroligt komplexa squad möjligheter...

Men Bad company 3... att dem utannonserat det?.. huh... där ser man.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kan ju bara hoppas att MW3 piratas sönder...

Medlem

dasdfasdfasduifajsdioufasdfasd

Medlem
Skrivet av Panimala:

dasdfasdfasduifajsdioufasdfasd

+1

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Du förbokar inte spelet för att få Back to Karkand, du köper spelet helt enkelt så får du det (alla första utgåvorna av spelet har Back to Karkand inkluderat). Det du får om du förbokar är 1 unikt vapen, 2 unika vapentillbehör och ett tidigt upplåst vapen. Och förbokning dras sen av på priset när du köper spelet, så man betalar inget extra....med andra ord, beställ spelet och du får allt.

Huvudplattform betyder vilken plattform som spelet utvecklades huvudsakligen på, Battlefield 3 utvecklas på PC för att sen portas till andra konsoler, varav PC versionen kommer vara överlägsen med störst multiplayer (bara där en seger per automatik).

Battlefield 3 har en ny grafikmotor överlägsen det vi har hittills sett i industrin medans Modern Warfare 3 ser ut som Modern Warfare 2.

Kommer Modern Warfare 3 sälja som tusan? Utan tvekan. Kommer det vara det bättre spelet? Inte en chans.

I rest my case.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyFtkb5VtlJvA-9c7QQCj_fGPGiS0AVF1pQy9-PqbxAiK4uzHb&t=1

Magnifikt, Kunde inte sagt det bättre själv! .. Men det går inte att få "Showerguy" att förstå vad som är bra och dåligt. Black ops släpptes Nov 2010, och vart årets mest "piratade" spel, Fick även artikeln som ett ofärdigt spel ha släppts, alla COD har varit lika fast sämre genom åren, och MW3 kommer inte bli bättre alls.

Men men, showerguy är ju som han blev. Jag tror han fick fostervatten istället för välling då han va liten.

Han kan inte spela ett spel där det krävs skills, känsla, Teamwork, ... ett spel som utvecklas av svenskar som förstår vad grafik, animation, destruction, rendering handlar om.

Inaktiv

Haha Activision, ni är bra sköna Sedan måste de även kalla det "Elite".. Fatta bara; kommer ju bli så att alla consolefags kommer köpa skiten bara för att få "elit"stämpeln..

Medlem

Jag som trodde "onlinefunktioner" var en del av ett spel. När får man börja betala extra för "grafikfunktioner" och "save och load-funktioner".

Inaktiv
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Visste inte ens att dem utannonserat Bad Company 3?!
Trodde det bara var Battlefield 3 som var utannonserad, du vet.. uppföljaren på PC spelet Battlefield 2, som än idag spelas av tusentals gamers runt om i världen.
Battlefield 3 är en uppföljare till BF2, som för övrigt har commander view och otroligt komplexa squad möjligheter...

Men Bad company 3... att dem utannonserat det?.. huh... där ser man.

battlefield 3 = bad comany 3 och ni alla kommer bara bli lurade.

Medlem
Skrivet av no_power:

Haha Activision, ni är bra sköna Sedan måste de även kalla det "Elite".. Fatta bara; kommer ju bli så att alla consolefags kommer köpa skiten bara för att få "elit"stämpeln..

Det är nog minst lika många PCfags som köper det då de är i desperat behov av bekräftelse och är så "hardcore" att de inte kan undvika en tjänst som heter elite...
Lägg till ett läge som heter "pro hardcore" med bara snipers och n00btubes så slår nog MW3 till och med WoW i glada prenumeranter ^^

Medlem

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" Edmund Burk
Nuff said i denna tråd...

Skriv svar