Fjällräven Classic - första inköpen gjorda

Flakmonkey
Fjällräven Classic - första inköpen gjorda

Drygt två månader kvar tills jag och Tobbe ger oss iväg på vad som iaf blir mitt livs största fysiska utmaning - Fjällräven Classic. Fram tills dess är det inte bara träning som gäller utan även rent praktiska förberedelser som biljetter till och från tävlingen samt inköp av alla de saker vi behöver för att få ta oss runt. Det finns ju nämligen en rejäl lista på sådant som måste tas med så trots att man har tänkt ta sig igenom under ett dygn vilket vi gör så måste vi ha med oss sovsäck, tält, etc etc.

Givetvis skulle vi kunna gå till vilken sportbutik som helst och köpa en ryggsäck och fylla på med det första vi hittar, men eftersom vi vill ta oss genom loppet så fort som möjligt så måste vi hitta de lättaste och bästa sakerna vi kan inom en rimlig budget. Det är ett både intressant och kul jobb att ordna allt detta och idag gjorde vi de första inköpen hos Naturkompaniet som hade en speciell kampanj för de som ska delta i FC.

[ia=27115; large]

Vi köpte givetvis inte allt men vi fick i varje fall tag på en sovsäck vardera och en vindsäck som vi ska dela på (båda avbildade på fotot här ovan), ett liggunderlag som ska sågas till så att det är precis så stort som det måste vara och ett gaskök. Allt detta rulla in på totalt 4000 kr vilket fick mig att inse att det här inte kommer bli en billig historia, men vi kom ju iaf bra undan när det gäller vikten. Sovsäcken som är en Haglöf Lim 50 väger in på 460 gram, Hillebergs vindsäck 500 gram och gasköket Prima TiLite väger så lite som 198 gram med kokkärl å allt.

Av de stora sakerna att köpa återstår nu en passande ryggsäck och sen andra nödvändigheter som extra klädsel, första hjälpen-kit, kompass, karta, etc etc men det är får bli ett senare problem. Nu är det i varje fall otroligt kul att vara igång och eftersom mitt knä känns allt bättre så ser jag bara mer och mer fram emot det här loppet vilket känns lite konstigt eftersom jag vet med mig att jag nog kommer hata det när jag väl är mitt inne i det... men men, sen är man ju lite konstig också

#blogg

Medlem
Fjällräven Classic - första inköpen gjorda

Glöm inte 1500st skavsårsplåsterockså.

Flakmonkey

Skavsårsplåster står faktiskt med på kravlistan. Man får inte ställa upp utan att ha med det i packningen

1
Skriv svar