Call of Duty: Elite – så här funkar det

Robot
Call of Duty: Elite – så här funkar det

Lugn, du kan lira Modern Warfare 3 utan månadskostnad om du vill.

#activision, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops


Call of Duty: Elite – så här funkar det

Klart att de måste testa lite varianter, så länge du får gratis MP (per default), och kan själv välja sedan om du vill ha mer avancerade funktioner ser jag inga märkligheter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Medlem

Trevligt med balanserad och korrekt information för en gångs skull. Det finns många troll där ute.

EDIT: Värt att nämna är ju också att CoD Elite kommer funka väldigt bra med Black Ops också, tydligen så har all matchers statistik sparats sedan releasen och kommer importeras i Elite.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

När Ryan Air kom till spelvärden... Nästa CoD kommer med 640x480 och monoljud, vill du ha högre upplösning eller bättre ljud kostar det extra

Medlem
Skrivet av Icewind:

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Vad jag minns så fanns det ingenting om betaltjänst för att låsa upp vapen i BF2.

Du låste upp dem med experience som du fick när du spelade.

Sen la dom till vapen med special forces, som man också måste låsa upp genom gameplay.

Medlem

Det var rätt vida känt att man kan fortfarande spela, men det är ändå kul att Activision hittade ett sätt att ta ännu mera betalt ifrån folk.

Och detta gör fortfarande inte Call of Duty ett bättre spel, det ska vara svensk spelingenjörs konst!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Icewind:

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Vad jag minns så fanns det ingenting om betaltjänst för att låsa upp vapen i BF2.

Du låste upp dem med experience som du fick när du spelade.

Sen la dom till vapen med special forces, som man också måste låsa upp genom gameplay.

Tror han tänker på BF Heroes

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Icewind:

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Vad jag minns så fanns det ingenting om betaltjänst för att låsa upp vapen i BF2.

Du låste upp dem med experience som du fick när du spelade.

Sen la dom till vapen med special forces, som man också måste låsa upp genom gameplay.

Tror han tänker på BF Heroes

Aha, men det är ju ett helt annat koncept.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Icewind:

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Vad jag minns så fanns det ingenting om betaltjänst för att låsa upp vapen i BF2.

Du låste upp dem med experience som du fick när du spelade.

Sen la dom till vapen med special forces, som man också måste låsa upp genom gameplay.

Tror han tänker på BF Heroes

Aha, men det är ju ett helt annat koncept.

Så sant så.

Medlem
Skrivet av nachoman:

När Ryan Air kom till spelvärden... Nästa CoD kommer med 640x480 och monoljud, vill du ha högre upplösning eller bättre ljud kostar det extra

hahaha... ja man börjar ju undra! haha!
Betala för stats haha, så jävla dumt!

Medlem

vänta nu... detta är bilde till BO? jag hoppas inte MW3 kommer vara som BO ?! :S:S:S:S

Medlem

Värt att tillägga till artikeln vilket FZ missade är ju att alla mappacks kommer som köpbara DLC's också, men man får dom automagiskt om man är "premium"-prenumerant på Elite. Ska man klargöra saker så varför inte ta med allt på en gång

Medlem

Bojkott är det enda raka. Det här är konsollskadat skit som bara släpps för att mjölka spelmarknadens fanbois. Våga vägra MW3 - NU!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Status just nu
BF3 intresse: 110% MW3 intresse: 25%


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av PatSupreme:
Skrivet av nachoman:

När Ryan Air kom till spelvärden... Nästa CoD kommer med 640x480 och monoljud, vill du ha högre upplösning eller bättre ljud kostar det extra

hahaha... ja man börjar ju undra! haha!
Betala för stats haha, så jävla dumt!

Gå ut i solskenet och sprick, troll. CoD Elite är gratis.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Bara jag som får känslan att det är en "funktion" för n00bz? Jag menar, med "improve" som förklarar allt och namnet som ska ge dem en "stämpel"? hmmm

Medlem

först o främst sätt på playstasion store


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av nachoman:

När Ryan Air kom till spelvärden... Nästa CoD kommer med 640x480 och monoljud, vill du ha högre upplösning eller bättre ljud kostar det extra

Hahaha jag kan se det framför mig


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Att dom kallar det för Call of Duty: Elite, för fan alltså, hur mer fjortis kan det vara? Dessutom var väl "elite" populärt för en 5-8år sedan eller?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Att dom kallar det för Call of Duty: Elite, för fan alltså, hur mer fjortis kan det vara? Dessutom var väl "elite" populärt för en 5-8år sedan eller?

Förr oss som varit med längre så vet vi att termen "elite" går tillbaka minst 20 år. Jag kom först i kontakt med det när jag ringde BBS:er med min Amiga, där alla påstod att de eller deras BBS:er var "elite", eller "elajt" som vi uttalade det. Ah, nostalgi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av PatSupreme:
Skrivet av nachoman:

När Ryan Air kom till spelvärden... Nästa CoD kommer med 640x480 och monoljud, vill du ha högre upplösning eller bättre ljud kostar det extra

hahaha... ja man börjar ju undra! haha!
Betala för stats haha, så jävla dumt!

Gå ut i solskenet och sprick, troll. CoD Elite är gratis.

Mmm "demo" versionen av det...

Medlem

Många säger att det är okej eftersom man inte förlorar nånting om man inte betalar månadskostnaden. Men om man ändå köper ett nytt spel kan man ju tycka att man borde få HELA spelet, inte bara det som fanns i föregående spel. Jag menar, hur skulle utvecklingen på onlinetjänster se ut om det lades en extra månadskostnad på varenda lilla nyhet?:down:

Medlem

Om man är garanterad nya banor och vapen varje månad, 100% support och nästkommande CoD utan extra kostnad så kanske jag kan börja överväga. Vill inte pröjsa för att kunna se stats utan jag vill ha ett spel som inte tappar intresse och ständigt förbättras.

Medlem

Skulle inte MW3 ha dedikerade servrar igen? Vad händer när server-admins är "ELITE" men deras spelare inte är det? "ELITE"-mapsen dyker ut i map-rotationen och kickar ut alla plebejer som vägrar eller inte har råd med att hosta upp ännu mer pengar.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Skulle inte MW3 ha dedikerade servrar igen? Vad händer när server-admins är "ELITE" men deras spelare inte är det? "ELITE"-mapsen dyker ut i map-rotationen och kickar ut alla plebejer som vägrar eller inte har råd med att hosta upp ännu mer pengar.

Men herregud, vad är det som är så jobbigt med att läsa och förstå? Elite har INGET att göra med innehållet i spelet. Det är bara en extra tjänst där du kan kolla statistik, se replay på dina matcher, analysera dina klasser, skapa grupper och delta i communityn med mera, med mera. Detta kommer vara gratis för alla, men vissa funktioner kommer tillhöra premiummedlemskapet som kostar pengar.
De DLC-kartor som kanske kommer släppas kommer finnas tillgängliga för ALLA, precis som för MW2 och Black Ops. Men de som har premiummedlemsskapet får dessa kartor utan extra kostnad.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av wrajjt:

Skulle inte MW3 ha dedikerade servrar igen? Vad händer när server-admins är "ELITE" men deras spelare inte är det? "ELITE"-mapsen dyker ut i map-rotationen och kickar ut alla plebejer som vägrar eller inte har råd med att hosta upp ännu mer pengar.

Men herregud, vad är det som är så jobbigt med att läsa och förstå? Elite har INGET att göra med innehållet i spelet. Det är bara en extra tjänst där du kan kolla statistik, se replay på dina matcher, analysera dina klasser, skapa grupper och delta i communityn med mera, med mera. Detta kommer vara gratis för alla, men vissa funktioner kommer tillhöra premiummedlemskapet som kostar pengar.
De DLC-kartor som kanske kommer släppas kommer finnas tillgängliga för ALLA, precis som för MW2 och Black Ops. Men de som har premiummedlemsskapet får dessa kartor utan extra kostnad.

Aha du menar allt sånt och mer man kunde göra innan spelet blev consolifierat och nedlåst...
(cod1-4)

Medlem

Asså jag fattar inte hur en del människor kan stöda det här...Elite är som Bungie.net för Halo står det i nyheten. Jag vill minnas att Halo´s statistisk sida var 100% gratis, varför kan inte Actibision vara lika generösa då?

Fler banor...sånt kunde spelare fixa själv än gång i tiden. Det enda som känns värt imo är att man får fler vapen.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Asså jag fattar inte hur en del människor kan stöda det här...Elite är som Bungie.net för Halo står det i nyheten. Jag vill minnas att Halo´s statistisk sida var 100% gratis, varför kan inte Actibision vara lika generösa då?

Fler banor...sånt kunde spelare fixa själv än gång i tiden. Det enda som känns värt imo är att man får fler vapen.

Mjo, var pengarna kommer in i bilden förstår jag inte.

Medlem
Skrivet av Javas:

Asså jag fattar inte hur en del människor kan stöda det här...Elite är som Bungie.net för Halo står det i nyheten. Jag vill minnas att Halo´s statistisk sida var 100% gratis, varför kan inte Actibision vara lika generösa då?

Fler banor...sånt kunde spelare fixa själv än gång i tiden. Det enda som känns värt imo är att man får fler vapen.

Jag varken stödjer eller är emot denna tjänst. Men troligtvis så kommer allt man får ut av bungie.net, vara gratis i CoD: ELITE. Prenumation som kostar kommer antagligen erbjuda DLC, rabatter, chansen att vinna priser med mer.
Men det återstår ju att se, men trooooligtvis är det så.

För övrigt tror jag MW3 blir ett lika bra spel med eller utan denna tjänst.


signatur

I want to play a game.

12
Skriv svar