Cryptic Studios köps av kinesiskt MMO-företag

Robot
Cryptic Studios köps av kinesiskt MMO-företag
Medlem
Cryptic Studios köps av kinesiskt MMO-företag

Jag tycker cryptic inte kan göra mmo-spel. Dom har misslyckats gång på gång och är ökända för sina copy-paste spel

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag tycker cryptic inte kan göra mmo-spel. Dom har misslyckats gång på gång och är ökända för sina copy-paste spel

Håller med.. Star trek var lite småkul i början tills man insåg att man spelade ett serverbaserat mmo med instanser precis överallt.

För att wow spelare ska förstå så fanns det instanser av orgrimmar t.ex. Max 20 pers i varje instans.

Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:

Jag tycker cryptic inte kan göra mmo-spel. Dom har misslyckats gång på gång och är ökända för sina copy-paste spel

Är väl sånt som oftast förknippas med just asiatiska MMOs? Så den här affären verkar ju passa som handen i handsken.

Medlem

Jag tyckte att City of Heroes var kul i kanske en månad då det var nytt. Körde även Champions Online för två år sen men det var ungefär samma känsla där. Den enda fördelen Champions hade var att man kunde skapa sin helt unika karaktär tack vare en grym customization men annars var det inget att hänga i majstången.

Medlem

"Cryptic driver just nu MMO-titlarna City of Heroes, Star Trek Online och Champions Online."

FAIL!!!!

Cryptic Studios sålde alla rättigheter till City of Heroes, till deras dåvarande ägare NCSoft, innan dom själva blev köpta av Atari, och utvecklade Champions Online. Således, så har inte Cryptic någon som helst sammankoppling med City of Heroes i nuläget, då det drivs av företaget Paragon Studios (som ägs av NCSoft).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hoppas Star Trek Online kommer bli f2p!! Jag tycker spelet är skitkul att spela lite då och då, men som många säger så är det verkligen inget mmo för hardcore spelaren.

Men älskar man Star Trek och vill spela något uppdrag om dagen så är det toppen Håller tummarna så blodflödet stannar!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas Star Trek Online kommer bli f2p!! Jag tycker spelet är skitkul att spela lite då och då, men som många säger så är det verkligen inget mmo för hardcore spelaren.

Men älskar man Star Trek och vill spela något uppdrag om dagen så är det toppen Håller tummarna så blodflödet stannar!

Måste hålla med dig till 100%. Själv har jag haft riktigt kul i spelet, men spelar dock inte aktivt just nu (i avvaktan på Säsong 4-patchen i Juli). Även när jag var aktiv abonnent så spelade jag inte dagligen, så om dom gjorde STO till "Free to play" så skulle det vara välkommet. Förutsatt att gratis/betal-funktionerna balanseras på rätt sätt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Javas:

Hoppas Star Trek Online kommer bli f2p!! Jag tycker spelet är skitkul att spela lite då och då, men som många säger så är det verkligen inget mmo för hardcore spelaren.

Men älskar man Star Trek och vill spela något uppdrag om dagen så är det toppen Håller tummarna så blodflödet stannar!

Måste hålla med dig till 100%. Själv har jag haft riktigt kul i spelet, men spelar dock inte aktivt just nu (i avvaktan på Säsong 4-patchen i Juli). Även när jag var aktiv abonnent så spelade jag inte dagligen, så om dom gjorde STO till "Free to play" så skulle det vara välkommet. Förutsatt att gratis/betal-funktionerna balanseras på rätt sätt.

Precis, även om spelet skulle bli 100% gratis att spela så skulle dom ändå tjäna en hel del pengar på mig tack vare C-store. Det finns så otroligt många saker jag vill ha därifrån bara för att samla. Först och främst skeppet Enterprise NX-01 *nerdgasm*


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag tycker cryptic inte kan göra mmo-spel. Dom har misslyckats gång på gång och är ökända för sina copy-paste spel

Om jag inte är helt ute och cyklar håller väl Cryptic på med en onlineversion av Neverwinter just nu? Tycker inte deras spel känns engagerande över huvud taget, så kanske lika bra att de inte förstör den serien mer än Obsidian redan gjort. Om det nu blir av, har inte hört ngt om det på länge, och det planerades släppas senare i år


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas Star Trek Online kommer bli f2p!! Jag tycker spelet är skitkul att spela lite då och då, men som många säger så är det verkligen inget mmo för hardcore spelaren.

Men älskar man Star Trek och vill spela något uppdrag om dagen så är det toppen Håller tummarna så blodflödet stannar!

Det stämmer bra, PVEn i STO är löjligt lätt och kräver ingen planering eller "skill" över huvudtaget. Inte ens de så kallade STFsen (raids) är svåra.

Det enda i spelet som kräver nån sorts lag samarbete och planering är PvP. Därför har jag grävt ner mig i STOs pvp community. Är för tillfället i spelets bästa pvp fleet (quild) men det är för lite svenskar! Om nån vill spela nån gång, lägg bara till @thamupp eller gå med i chatten "Svenska" (/Channel_join Svenska)

Skrivet av darkthunder:

"Cryptic driver just nu MMO-titlarna City of Heroes, Star Trek Online och Champions Online."

FAIL!!!!

Cryptic Studios sålde alla rättigheter till City of Heroes, till deras dåvarande ägare NCSoft, innan dom själva blev köpta av Atari, och utvecklade Champions Online. Således, så har inte Cryptic någon som helst sammankoppling med City of Heroes i nuläget, då det drivs av företaget Paragon Studios (som ägs av NCSoft).

Tack för rättelsen! Nyheten är uppdaterad.

1
Skriv svar