Hitman-utvecklarna förklarar sig

Robot
Hitman-utvecklarna förklarar sig

Io Interactive säger att kommentaren om att Hitman: Absolution blir lättillgängligare har "missuppfattats".

#hitman-absolution, #io-interactive


Medlem
Hitman-utvecklarna förklarar sig

Jag var ärligt talat aldrig oroad.


signatur

Imperator

Medlem

Tveksam, men man måste ju hoppas

Inaktiv

Jag är fortfarande oroad.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag är fortfarande oroad.

+1

Inaktiv

Så om det visar sig att den stora massan "blir frustrerad" av att uppdragen är för svåra?
eller kanske kontrollerna? eller att det är för långsamt?

"Minska frustrationen" -- fint ord för dumma ned.

Medlem

Det blir nog bra

Medlem

Förhoppningsvis bara några fler svårighetsgrader, men så länge Assassin (eller vad de nu kallade den svåraste av dem i Blood Money) finns kvar så är jag glad.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Så när folk klagar på att det blir lättare förklarar de att de inte menade att de blir lättare, bara lättare?

Medlem

jaha så det är såna där element som inte har någon effekt på känslan av spelet och att faktiskt åstadkomma saker och ting...

jo Demon's souls skulle ju vara samma awesome spel om det hade en massa checkpoints och etc...

Tror dock att spelet har en hyfsad chans bli bra även om dom gör det enklare, eller som dom säger det, mindre frustrerande.

Medlem

Dom sitter säkert där med ett Cod liknande spel och tänker, shit ;D.

Det är jobbigt att spela ett dummat ner spel för ni som inte har spelat det, testa! Det är ingen man lägger pengar på, sitta där och spela medans spelet säger till en att man är trögfattad. Nej tack. BloodMoney var enkelt, Absolution ännu lättare? ajda

Skrivet av Reize:

Jag var ärligt talat aldrig oroad.

+1

Bara roligt att alla flippar ur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Reize:

Jag var ärligt talat aldrig oroad.

Det var faktiskt aldrig jag heller, Hitman serien måste vara en av mina absoluta favoriter någonsin och det gick ändå aldrig ut på att ha några shootouts för mig. Jag förstår att spelen måste vara svårt om man spelar på en vettig svårighetsgrad och inte lyckas smyga eller så.

För mig så var det alltid så att blev jag upptäckt och var tvungen att försvara mig mot mer än en fiende tänkte jag oftast "fuck it" och körde Rambo tills jag dog och började om igen tills jag lyckades. Jag tror dock en stor del av denna ändring kommer vara smidigare quicksaves, antagligen autosaving och lite sådana saker.

Men jag tror bestämt tills någon säger annorlunda att alla "förenklingar" de gör kommer gå att stänga av så att man själv får lista ut just det sätt man tycker verkar bäst för att lyckas vara den ultimata lönnmördaren. Ser verkligen fram mot detta.

Medlem

Lögner och propaganda!

Medlem

Hoppas deras "förenklingar" går att stänga av när man väljer svårighetsgrad
Ser fram emot spelet och hoppas att det blir långt den här gången, Contracts och Blood Money var på tok för korta imo, otroligt bra men för korta


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så länge det finns ett svårighets nivå motsvarande pro i blood money så kommer jag att bli helt nöjd.

Medlem

men no shit att det var så de menade. är sjukligt trött på folk som tror att om man gör spel mer lättillgängliga så är de automatiskt nerdummade spel. Gå och spela Dwarf Frotress och säg sedan att ni inte vill ha en mer lättillgängligare variant av hur man gör saker.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Blizzard dummar ner WoW. IO vill göra Hitman mer tillgängligt, när det redan är det, vad är det som händer? Hitman var aldrig svårt. Kör man på normal ser man alla vakter på kartan, blir inte enklare än så.

Medlem

Släng bara in ett Easy mode där AIn är blind, döva och dumma. Ge spelarna en N00btube och odödlighet, just det, kalla det "Hardcore Mode" så blir alla p12or glada, lämna resten av svårighetsgraderna som de ska vara.

Medlem

bäst för dem det.

ironiskt om någon skulle bussa mr 47 på dennes egne utvecklare.

Medlem

Alla Hitman har ju haft cheats där det gick att få alla vapen m.m. Hur svårt är det då? Inte alls svårt.
Men sen hur kul är det då? Inte alls kul.
Så den som väntar får se. Vill dock ha en eller ett par saves, oavsett nivå. Ibland måste man ju sticka och jobba.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hitman har väl inte varit för svårt, blir man frustrerad var det ju bara dra in med ett automatvapen och mejja ner hela stället, inte speciellt kul men jävligt effektivt. Det är lite av en trend detta känns det som, att göra det enklare och mer tillgängligt och hittills kan jag inte säga ett exempel där det faktiskt funkat för hardcore-spelarna. Se Dragon Age tex, hur bra blev det...

1
Skriv svar