2D-rollspel från Obsidian?

Robot
2D-rollspel från Obsidian?

Obsidian Entertainment söker 2D-karaktärsanimatör för ett hittills okänt rollspel.

#obsidian-entertainment


Medlem
2D-rollspel från Obsidian?

jag gissar på angry birds 2 the revenge of the pigs


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Owmygad. Hoppas, hoppas på ett klassiskt D&D-rollspel!


signatur

Have a good time!

Medlem

"De sökande bör ha erfarenhet av Xbox 360, Playstation 3"

Inget Baldur´s Gate III då

Medlem

Planescape Torment 2, Planescape Tormet 2!!

Hade dock ifs varit jävligt intressant med ett Planescape Torment i 3d. Känns ju dock som Obsidian inte riktigt behärskar 3d


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hade sålt min mamma för BG3

Medlem

Jag ser nog hellre att Bioware om någon skulle göra BG3, låt Obsidian göra en egen spelserie, det är ju ändå Bioware som gjorde BG1 och 2. Iofs gjorde dom ju ett bättre jobb med NWN2 än vad Bioware gjorde med NWN1 singelplayermässigt åtminstone, men det skulle vara roligare med lite nytt, dom kommer ändå inte lyckas att glänsa över BG2 om dom gör ett BG3.

Medlem

Än idag anser jag den grafiska stilen i spel som BG, Planescape och Icewind Dale är bättre än den som finns i många nya spel. Det är helt enkelt något visst med handritad grafik som denna.
Håller på att köra första Fallout nu, ett spel som erbjuder mig mer spelglädje än många av dagens spel.

Gillar denna nyhet då 2D RPG kan bli riktigt bra, tvivlar dock på att det kommer vara i samma klass som Biowares eller Black Isles spel på den tiden.

1
Skriv svar