Betaltjänst för Call of Duty i höst

Medlem

Whoooow vad mycke irriterade och arga kommentarer det blev fort. Och väldigt många verkar inte riktigt ha nån koll på vad dom skriver om. Vad jag kan läsa mig till så har dom inte ens sagt vilka delar dom kommer ta betalt för. Enda som är säkert är att statistik och grupper kommer vara gratis och att resten diskuteras.
Själv väntar jag nog med gnälla tills man riktigt vet vad som kostar och inte.

Medlem

Varför skulle jag vilja spela något konsolportat skitspel och betala extra för det när ett så mycket snyggare spel med PC som huvudplattform redan kommer finnas ute?!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Visste inte ens att dem utannonserat Bad Company 3?!
Trodde det bara var Battlefield 3 som var utannonserad, du vet.. uppföljaren på PC spelet Battlefield 2, som än idag spelas av tusentals gamers runt om i världen.
Battlefield 3 är en uppföljare till BF2, som för övrigt har commander view och otroligt komplexa squad möjligheter...

Men Bad company 3... att dem utannonserat det?.. huh... där ser man.

battlefield 3 = bad comany 3 och ni alla kommer bara bli lurade.

Battlefield 3 = Battlefield3
Modern Warfail 3 = Modern Warfail 2/BLOPS ..du kommer bli lika besviken igen

Medlem

Snälla varför ingen bild på Bobby kotick? :((

Moderator | Testpilot

I grund och botten beror ju allt på hur det funkar.. Dom kommer nog få höra och läsa massvis med klagomål och även activision kan inte dissa oss så jävla hårt om folk verkligen bojkkottar alla deras idéer.

Vad tycker ni tjänsten ska innehålla? Mer beskrivande stats skulle kanske va kul, men vanlig KDR och liknande tycker jag man ska få ändå. Gällande banor så kan man ju få dem "gratis" om man prenumererar men gör man inte det så är dem inte tillgänglliga?(tro mig gillar inte det men försöker komma på något vettigt)

Sen efter detta hoppas jag ju fan inte dem bara börjar ösa massvis med cod nu. Om dom kunde sätta sin fot ner ordentligt med detta spel och låta det va kvar i 2-3 år med fina uppdateringar och bra saker som kan komma med tjänsten så kan dom ju ändå lyckas!

Men chansen det händer är väll lika stor som att Nord Korea skulle släppa all skit dem håller på med...

Gällande några personer som "quotat" mig så förstår jag inte hur ni tänker...

Denna tjänst kommer inte hindra er något i det vardagliga "cod-spelandet". Du kommer kunna spela detta spel som vilket annat cod som helst några helst problem. Att kartor kommer kosta/ vara med i tjänsten kunde man ju räkna ut då gratis kartor är ett minneblott i vilket fall. Sedan som skrivet tidigare i detta inlägg, istället för att klaga och vara griniga försök komma på något bra med funktionen istället för att bara bli sura, med en betaltjänst finns det kommer man skulle kunna hitta på så det känns värt. Var iallafall glad dom inte har en "CASH SHOP" som finns i många spel numera (och nej dom finns inte bara i MMO:s)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Visste inte ens att dem utannonserat Bad Company 3?!
Trodde det bara var Battlefield 3 som var utannonserad, du vet.. uppföljaren på PC spelet Battlefield 2, som än idag spelas av tusentals gamers runt om i världen.
Battlefield 3 är en uppföljare till BF2, som för övrigt har commander view och otroligt komplexa squad möjligheter...

Men Bad company 3... att dem utannonserat det?.. huh... där ser man.

battlefield 3 = bad comany 3 och ni alla kommer bara bli lurade.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Text

Låt säga att det kommer kosta 50kr för ett helår så blir det 600 kr. Det är ett helt spel till i princip till en konsol. Man får som sagt kanske DLC paketen då men betvivlar starkt att det kommer släppas så mycket extramaterial så att det kommer bli i närheten av värt den summan.
Men det är väl sin sak, DLC är bra och det är inte gratis att utveckla. Vad som är värre är alla kringfunktioner om du frågar mig. Istället för att visa lite goodwill och göra de sakerna tillgängliga för alla så väljer man att sortera ut lite icke vitala delar och extrafuntioner och ta betalt för dem. Det kommer reta många att man inte har "hela" spelet om du förstår vad jag menar och de flesta tänker väl "äsh det är ju bara 50 spänn". Så tjänar man en jävla massa pengar extra. Smart är det men det är rätt så fult gjort. Det visar att man inte tänker på sina kunder som de som gjort en rika utan man tänker på sina kunder som dumma fanskap som man kan blåsa på pengar.
Men där är tydligen något med COD som fungerar då det är väldigt framgångsrikt kan for the life of me inte förstå vad men så är det.

Nä Battlefield och Bad company för mig.

BF=Intensivt, inlevelsefullt och hyffsat trovärdigt krig
MW=Hjärndöd USMF propaganda. Lite som Battle: Los Angeles

Inaktiv

Klart man blir skeptisk. Även fast det inte kommer att vara någon större inverkan på spelupplevelsen till den kommande titeln så förstår väl var och en som tänker till i lite större perspektiv, att detta är ett test av marknaden. Om marknaden vill betala, så varför inte? Kommande titlar därefter kommer då att dra in mer och mer av spelupplevelsen till en kostnad av en månadsavgift. Lite som grodan som kokas till döds genom sakta uppvärmning.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

cod borde ju dö bara.

Medlem

Kotic är min hjälte nu. Han levererar verkligen det folk förtjänar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

folk tjafsar alltid såhär när det är några förändringar.. sen kommer minst 80% av er betala för skiten ändå, och gynna deras beteende..

Medlem

Jag fattar inte att det finns vissa som kan vara så dumma att de kommer köpa detta...... Visst 50 kr är inte så mycket, men om ni köper detta och betalar för det vad är då nästa steg??? Om de kan gå så här långt kommer de kunna gå längre. Det är ni som kunder som formar branschen. köper ni skit kan de fortsätta med skit, men säljer det inte så fungerar det inte. Denna utveckling kan få stora konsekvenser för plånböckerna.... Tänk på det säger jag bara.

Medlem

Haha misslyckat.
Tycker om inte att dom tjänar ordentligt eller? haha

MFZ
Medlem

jag tar förgivet att det är wow som är inspirationen till detta beslut.
problemet med cod är att det inte är en interaktiv chat så som wow är och suget att betala för att bara panga lär ju inte hålla i längden.

för att hänga ut med "polarna" i wow är väl det som får folk att komma tebax till skiten?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Investerare har gjort gaming industrin till något vidrigt. Tyvärr så stödjer spelarna detta beteende genom att köpa produkterna ändå.

Detta beteende tillsammans med deras tjänster i WOW har gjort att jag aldrig mer kommer stödja Activision | Blizzard. Även om jag försakar Diablo 3.

Välkommen till World of Modern warfare....

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av dpmmore:

cod borde ju dö bara.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Är ett väldigt bra spel, Modern Warfare 2 och Black Ops däremot är inte bra spel, dom är mer Expansioner än Uppföljare.

Call of Duty 5: World at War var det sista bra spelet dom släppte, CoD 6, 7 och 8 är skräp rakt igenom.

cod4 är ok (med promode eller vad moden heter), men dom senaste cod spelen efter cod 4 är inget precis och hänga i granen <,< dom borde komma på något nytt, tycker jag ialf.

Medlem
Skrivet av ezakimak91:

Blir inget köp utav MW3 då, vill gärna ha tillgång till hela spelet när jag betalat för det....

Det får du ju? Det är bara EXTRA material du går miste om.

Medlem

Undra hur majoriteten av CoD-spelarna (dvs. p12: or) reagerar på detta. Kan de få pappa att betala ytterligare en månadsavgift utöver Xbox Live (och WoW)? Om inte så innebär nog MW3 början på slutet av CoDs storhetstid.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Vilket skämt. Snart måste man väl betala för att skivan ska starta.

+1!


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av anomali:

Har personligen inget emot detta. Kommer inte köpa tjänsten dock.
Jag ser det som rätt naturligt att utveckling går mot detta. Activision ser uppenbarligen en potentiellt lönsam marknad här så det är väl bara att tuta och köra :).

Men utvecklingen går ju åt det hållet konsumenterna tillåter den att gå (till stor del). Om de förlorar deg på det så kommer de dra tillbaka förslaget fort som tusan. Det Activision ser som lönsamt är att folk likgiltigt särar på plånboken och pröjsar. Det är dem som ska, eller betalar för det som bestämmer, glöm aldrig det.

Du har helt rätt i att konsumenterna till stor del styr utvecklingen. Att folk är beredda att betala för "extra material" som tex dlc kan vi ju konstatera. Mappacken till MW2 och Black ops visar ju att det finns en penningstark kundgrupp för det. Jag har svårt att tro att Activision inte gjort en ingående analys om det finns underlag för den här typen av tjänst. Skulle tjänsten bli ett fiasko så är nog utvecklingskostnaden inte så illa att företaget hamnar i knipa.
Trots den häftigt negativa feedback de fick på MW2 från "hardcore gamers" så sålde ju BO väldigt bra. Min gissning är att MW3 kommer sälja oförskämt bra också. Activision är nog beredda att offra hardcore spelarna på mainstreamens altare. Deras handlingar de senaste åren tyder ju på det. Sen kan man tycka vad man vill om det. De fortsätter tjäna enorma summor på CoD serien...

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det får du ju? Det är bara EXTRA material du går miste om.

Vad är det som gör det till extramaterial då? Är nästa steg är att lansera ett spel där hälften av vapnen inte är "upplåsta", men detta kan man rätta till för €5 i månaden? Det rör sig ju bara om "extramaterial" ändå.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fisse:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Visste inte ens att dem utannonserat Bad Company 3?!
Trodde det bara var Battlefield 3 som var utannonserad, du vet.. uppföljaren på PC spelet Battlefield 2, som än idag spelas av tusentals gamers runt om i världen.
Battlefield 3 är en uppföljare till BF2, som för övrigt har commander view och otroligt komplexa squad möjligheter...

Men Bad company 3... att dem utannonserat det?.. huh... där ser man.

battlefield 3 = bad comany 3 och ni alla kommer bara bli lurade.

http://images.t-nation.com/forum_images/3/f/3f86f_ORIG-CANT_T...

Skrivet av uberpwnage2.0:

Text

Låt säga att det kommer kosta 50kr för ett helår så blir det 600 kr. Det är ett helt spel till i princip till en konsol. Man får som sagt kanske DLC paketen då men betvivlar starkt att det kommer släppas så mycket extramaterial så att det kommer bli i närheten av värt den summan.
Men det är väl sin sak, DLC är bra och det är inte gratis att utveckla. Vad som är värre är alla kringfunktioner om du frågar mig. Istället för att visa lite goodwill och göra de sakerna tillgängliga för alla så väljer man att sortera ut lite icke vitala delar och extrafuntioner och ta betalt för dem. Det kommer reta många att man inte har "hela" spelet om du förstår vad jag menar och de flesta tänker väl "äsh det är ju bara 50 spänn". Så tjänar man en jävla massa pengar extra. Smart är det men det är rätt så fult gjort. Det visar att man inte tänker på sina kunder som de som gjort en rika utan man tänker på sina kunder som dumma fanskap som man kan blåsa på pengar.
Men där är tydligen något med COD som fungerar då det är väldigt framgångsrikt kan for the life of me inte förstå vad men så är det.

Nä Battlefield och Bad company för mig.

BF=Intensivt, inlevelsefullt och hyffsat trovärdigt krig
MW=Hjärndöd USMF propaganda. Lite som Battle: Los Angeles

Trovärdigt krig? Inte sett ett enda Battlefield hittils som varit trovärdigt på något sätt gällande sitt gameplay.

Folk som aldrig har koll, läs bara nyaste nyheten gällande detta så bör ni sluta klaga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer lugnt betala månadsvis

COD är bästa och nästan enda spelet jag spelar och är värt varenda krona

Orka gnälla...tycker man inte om en vara eller det är för dyrt är det ju ba avstå!

Självklart vill alla företag dra in pengar och om en sak funkar för det kommer det göra så kan man inte klandra dom. Hade gjort samma sak om jag var ägare.

Medlem

Stillborn.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Och vad får dig att tro att det kommer ett bad company 3? -.-
Det luktar ignorans.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trovärdigt krig? Inte sett ett enda Battlefield hittils som varit trovärdigt på något sätt gällande sitt gameplay.

Captain obvious to the rescue!
Kanske för att BF3 inte har släppts än -.-
Bad company serien var inte menad att vara trovärdig.
Vänta tills BF3 släpps SEN kan du få se det trovärdiga, GOD.... -.-'

Inaktiv
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Och vad får dig att tro att det kommer ett bad company 3? -.-
Det luktar ignorans.

Lite ironi eller? Ingen har sett multiplayer med 64 players än....

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Och vad får dig att tro att det kommer ett bad company 3? -.-
Det luktar ignorans.

Lite ironi eller? Ingen har sett multiplayer med 64 players än....

Hur gammal är du? 10?

64 spelare var standard 2004 med titlar såsom battlefield 1942-battlefield 2, novalogics joint operations som hade 150 spelare ETC.

Medlem

Haha det kostar ju fan mer än xbox live guld i 1 månad

Inaktiv
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Och vad får dig att tro att det kommer ett bad company 3? -.-
Det luktar ignorans.

Lite ironi eller? Ingen har sett multiplayer med 64 players än....

Hur gammal är du? 10?

64 spelare var standard 2004 med titlar såsom battlefield 1942-battlefield 2, novalogics joint operations som hade 150 spelare ETC.

Jag är 17 år och 343 dagar?

Fortfarande... ingen har sett Battlefield 64 spelare Online? Skicka en film där 64 spelare spelar samtidigt så ger jag mig. Ni kommer bli så lurade av hypen som dom har byggt upp.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av showerguy:

Battlefield 3 har visst en betaltjänst. Man är tvungen att förboka spelet för att slippa betala DLC:et om man inte gör det. Större ? Cod slår rekord efter rekord och Battlefield släpps på Ps3 / 360

Förövrigt så kommer Bad Company 3 floppa medans Modern Warfare 3 slår rekord.

Och vad får dig att tro att det kommer ett bad company 3? -.-
Det luktar ignorans.

Lite ironi eller? Ingen har sett multiplayer med 64 players än....

Hur gammal är du? 10?

64 spelare var standard 2004 med titlar såsom battlefield 1942-battlefield 2, novalogics joint operations som hade 150 spelare ETC.

Jag är 17 år och 343 dagar?

Fortfarande... ingen har sett Battlefield 64 spelare Online? Skicka en film där 64 spelare spelar samtidigt så ger jag mig. Ni kommer bli så lurade av hypen som dom har byggt upp.

Skicka en film där CoD verkar bättre än något Battlefield-spel.
BF P4F slår fan CoD!

Skriv svar