Ute efter nya spel!! Nya eller gamla spelar ingen roll

sc
Medlem
Ute efter nya spel!! Nya eller gamla spelar ingen roll

Har spelat en hel del SC2, MW2 och GTA4.
Är ute efter något nytt, och främst i genren strategi. Känns som att BF3 blir ett spikat köp när det kommer ut i höst, men fram till dess vill jag ha ett nytt strategi/simulator-spel som ger mig möjligheten till att börja från scratch och kriga/utveckla mig uppåt. Rolig multiplayer är ett plus.

Lite titlar som jag är intresserad av:
World in Conflict
Command & Conquer (vilketsom)
Total War (vilket som)
The Settlers 7
Age of Empires Online
Civilization (5?)

Vilka av dessa rekommenderar ni mest? Andra titlar? Kan tänka mig att köpa max 2 olika

Medlem

Tja, WiC är riktigt bra. Vet inte hur många som spelar det online men det har en solid SP del. Command and Conquer 3 och expansionen Kains Wrath är det väl lite samma med. Tyckte om deras SP delar men har tyvärr inte spelat dem online. Annars har du Dawn of War 2 som är mitt go to val för strategi. Okej SP och riktigt bra MP tillsammans med polare. Mycket fokus på samarbete


signatur

Videomupp

Medlem

som föregående säger så är WiC exrem bra strategi. Som faktiskt ät strategi och inte bara ¨den som har mäst gubbar vinner¨ dock som sagt är det få spelare idag, men om du hittar det för 49/99 kr är det nog värt pengarna


signatur

Rwa?

Medlem

Civilization 5 såklart! Men det kommer från en civ-nörd sen barnsben.
Du kommer säkert att gilla (läs älska) det om du gillar lite långsammare hjärngympa i otroligt vackra landskap där krig inte är allt.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Black & White 2 kanske är något?

Medlem

Om du inte har provat Total War-seren än så har du en värld av nya strategiupplevelser framför dig! Det är faktiskt inte som något annat strategispel. Bäst i serien är enligt mig (och de flesta Total War-fans) Rome. Du kan köpa Gold Edition (eller vad det nu heter) innehållande Rome: Total War och Rome: Total War - Barbarian Invasion för en billig peng. Se fram emot många timmar av total inlevelse!


signatur

Imperator

Medlem

WiC är absolut värt pengarna, mycket roligt i MP
sen C&C3 är inte fyskamm det heller måste jag säga, har ej spelat 4 dock själv.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dawn of war (ettan)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar