Nya intrång hos Sony

Robot
Nya intrång hos Sony

Playstation Network hann knappt bli återställt innan nästa attack kom, denna gång mot Sony Pictures.

#nyhetstips, #sony


Medlem
Nya intrång hos Sony

"namn, adresser", fy fan !

Medlem

Så många idioter det finns...


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Världen tycks vara i behov av en "anti-hacker"-Hitler idag.


signatur

// Peace

Medlem

Och de som tyckte att intrånget mot PSN tycker väl antagligen att detta är lika mycket berättigat..

Medlem

Att de hackar Sony Pictures har väl inge med spel att göra? Anywho...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hackers kan vara en tröttsam jävla community ...

Citat:

Our goal here is not to come across as master hackers, hence what we're about
to reveal: SonyPictures.com was owned by a very simple SQL injection, one of
the most primitive and common vulnerabilities, as we should all know by now.
From a single injection, we accessed EVERYTHING. Why do you put such faith in
a company that allows itself to become open to these simple attacks?

What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored
over 1,000,000 passwords of its customers in plaintext, which means it's just
a matter of taking it. This is disgraceful and insecure: they were asking for it.

Kan iofs. tycka detta är väldigt pinsamt för Sony om det är sant.

MFC
Medlem

FAIL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bara för att det går att komma in i folks datorer, register och annat MÅSTE man väl fan inte in och pilla i det.
Lämnar man en cykel olåst betyder det väl inte att någon MÅSTE sno den så att jag lär mig låsa den? Ge fan i andras saker och gör någon nytta istället. Missnöjd med det någon annan gör? Gör det bättre själv istället, DET är en rejäl smocka i ansiktet om något. Inget jävla hackerfjanteri..

Medlem

Det värsta är att Sony Pictures sparar personuppgifter och lösenord i klartext! Och att det dessutom går att komma åt genom en enkel (relativt sett) SQL-injektion.

Jag personligen tycker att det är bra att hackare väljer att publicera det, kan finnas andra som redan har använt samma väg in och fått tag på personuppgifter/lösenord utan att det har blivit upptäckt.

Medlem

Jag hoppas de inte använder informationen de kommer över utan verkligen bara gör det symboliskt. De kan ju påstå en sak men göra en annan.

Medlem

Synd om Sonny men ett stort FAIL att de inte sett över detta tidigare.

MFC
Medlem
Skrivet av cyax:

Och att det dessutom går att komma åt genom en enkel (relativt sett) SQL-injektion.

Om det är sant så kan IT-chefen på Sony avgå.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av merrymaker:

Bara för att det går att komma in i folks datorer, register och annat MÅSTE man väl fan inte in och pilla i det.
Lämnar man en cykel olåst betyder det väl inte att någon MÅSTE sno den så att jag lär mig låsa den? Ge fan i andras saker och gör någon nytta istället. Missnöjd med det någon annan gör? Gör det bättre själv istället, DET är en rejäl smocka i ansiktet om något. Inget jävla hackerfjanteri..

Håller med, De borde göra världen bättre istället för att trasha det som redan finns. De har ju kunskaper, använd dem till nytta istället


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av cyax:

Och att det dessutom går att komma åt genom en enkel (relativt sett) SQL-injektion.

Om det är sant så kan IT-chefen på Sony avgå.

Jo, för det är ju säkert en person som har hand om allt vad IT innebär...

OnT: Att det skulle vara så enkelt som dem säger har jag mycket svårt att tro på, det är nog snarare trash-talk från hackarnas sida. Alla företag, alla hemsidor går att knäcka och när någon lyckas brukar man vilja stoltsera på något sätt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MFC
Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av MFC:
Skrivet av cyax:

Och att det dessutom går att komma åt genom en enkel (relativt sett) SQL-injektion.

Om det är sant så kan IT-chefen på Sony avgå.

Jo, för det är ju säkert en person som har hand om allt vad IT innebär...

vad han GÖR är inte lika viktigt som vad han ANSVARAR för i dessa sammanhang.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av V1per:

Jo, för det är ju säkert en person som har hand om allt vad IT innebär...

OnT: Att det skulle vara så enkelt som dem säger har jag mycket svårt att tro på, det är nog snarare trash-talk från hackarnas sida. Alla företag, alla hemsidor går att knäcka och när någon lyckas brukar man vilja stoltsera på något sätt...

Men ligger det inte mer prestige i att ha tagit sig förbi en hårtbevakad site istället för en "piece of cake" site?

Medlem
Skrivet av merrymaker:

Bara för att det går att komma in i folks datorer, register och annat MÅSTE man väl fan inte in och pilla i det.
Lämnar man en cykel olåst betyder det väl inte att någon MÅSTE sno den så att jag lär mig låsa den? Ge fan i andras saker och gör någon nytta istället. Missnöjd med det någon annan gör? Gör det bättre själv istället, DET är en rejäl smocka i ansiktet om något. Inget jävla hackerfjanteri..

+1


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av cyax:

Det värsta är att Sony Pictures sparar personuppgifter och lösenord i klartext! Och att det dessutom går att komma åt genom en enkel (relativt sett) SQL-injektion.

Jag personligen tycker att det är bra att hackare väljer att publicera det, kan finnas andra som redan har använt samma väg in och fått tag på personuppgifter/lösenord utan att det har blivit upptäckt.

Precis och utan detta är vår information ute och reser. Jag undrar verkligen hur det står till med intrång hos bankerna, Microsoft, Yahoo, Bonniers etc. Lär vara en massa intrång som vi inte har en aning om och våra lösenord kan redan vara ute på vift, men har vi tur är det ingen som bryr sig om just "mina" uppgifter bland de miljontals som finns ute. Lite som back in the days då det var busenkelt att få tag i listor med passwords till porrsidor, man undrade om dom inte hade någon säkerhet alls. Det jag menar är att Sony knappast är ensamma om att ha obefintlig säkerhet. Säkerhet kostar pengar och det är väl ingen idé att investera i det förrän EFTER en olycka har skett? För vem bryr sig om kunderna förrän intäkterna minskar? Då ber vi om ursäkt och lovar bot och bättring, tills nästa vecka då vi gör om allt igen, och igen osv. Infinite loop ^^

Medlem

Vore de inte bara bäst om Sony gav upp kampen mot hackers? Inte piratkopiering, utan själva jakten på hackers. Hur mycket pengar har dom inte förlorat på nedstängningen av PSN egentligen? Det är nog sjukt höga siffror i dollar, plus att deras rykte har drabbats.

Medlem

Suck bara för det är lätt och att man kan betyder inte det att man får attackera servrar :l patetiskt

Medlem

Lite offtopic kanske men är det någon som fått välja dessa gratis spel ännu på PSN store som skulle tillhöra Welcome back paketet?

Medlem

Inte mer än rätt.

I Framtiden så kommer Sony INTE att gå på och försöka förstöra livet för en enda person igen i ren hämd läs - GeoHot. Detta är inte mer än rätt. GeoHot låste upp sin köpta PS3a, och gjorde detta möjligt för resten av världen. Sony bestämde sig för att förstöra hans liv, (Ja läs - att förstöra en människas LIV) Lagom sjukt? Det är ingen actionrulle vi pratar om, det är verklighet.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Inte mer än rätt.

I Framtiden så kommer Sony INTE att gå på och försöka förstöra livet för en enda person igen i ren hämd läs - GeoHot. Detta är inte mer än rätt. GeoHot låste upp sin köpta PS3a, och gjorde detta möjligt för resten av världen. Sony bestämde sig för att förstöra hans liv, (Ja läs - att förstöra en människas LIV) Lagom sjukt? Det är ingen actionrulle vi pratar om, det är verklighet.

Jag sökte lite och det enda jag fann var att Sony gick med på att dra tillbaka stämningen om GeoHot gick med på att aldrig mer hacka Sonys produkter.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Medlem
Skrivet av Pettor:

Hackers kan vara en tröttsam jävla community ...

Citat:

Our goal here is not to come across as master hackers, hence what we're about
to reveal: SonyPictures.com was owned by a very simple SQL injection, one of
the most primitive and common vulnerabilities, as we should all know by now.
From a single injection, we accessed EVERYTHING. Why do you put such faith in
a company that allows itself to become open to these simple attacks?

What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored
over 1,000,000 passwords of its customers in plaintext, which means it's just
a matter of taking it. This is disgraceful and insecure: they were asking for it.

Kan iofs. tycka detta är väldigt pinsamt för Sony om det är sant.

Man ska nog inte lita på de som gjort ett intrång på ett företags system. De vill nog inget än att dra ner företaget till botten så långt det går. Kanske är det hackers skickade från konkurrenter som vill förstöra för Sony.

Jag tror inte på att det bara var en SQL-injektion som vem som helst kan lära sig göra. De personer säger nog bara så som sagt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

fan dem borde få nackskott alla hackers

Medlem
Skrivet av merrymaker:

Bara för att det går att komma in i folks datorer, register och annat MÅSTE man väl fan inte in och pilla i det.
Lämnar man en cykel olåst betyder det väl inte att någon MÅSTE sno den så att jag lär mig låsa den? Ge fan i andras saker och gör någon nytta istället. Missnöjd med det någon annan gör? Gör det bättre själv istället, DET är en rejäl smocka i ansiktet om något. Inget jävla hackerfjanteri..

Håller med dig där. Jag bryr mig inte om de tar sig in för att se hur svårt/lätt det är, men ska de förstöra saker förstår jag inte mig på. Nu verkar dock Sony Pictures ha lite väl dålig säkerhet... o.O

Medlem

Usch Sony är ju pinsamma nu, jag är glad att jag inte har gjort något konto på någon av Sonys servrar, har verkligen noll förtroende för deras kundsäkerhet nu.

Medlem
Skrivet av merrymaker:

Bara för att det går att komma in i folks datorer, register och annat MÅSTE man väl fan inte in och pilla i det.
Lämnar man en cykel olåst betyder det väl inte att någon MÅSTE sno den så att jag lär mig låsa den? Ge fan i andras saker och gör någon nytta istället. Missnöjd med det någon annan gör? Gör det bättre själv istället, DET är en rejäl smocka i ansiktet om något. Inget jävla hackerfjanteri..

Ja men fan det är samma sak som man lämnar inte bilen med nycklarna i men du kanske gör det och hoppas ingen tar den? Det finns en anledning varför företag investerar i säkerhet men Sony har verkligen inte gjort sin hemläxa och nu åker dem på klubban.....

123
Skriv svar