Medlem
Lagg! [BF2]

Installerade Battlefield 2 häromdagen, efter att jag fått ett otroligt sug att spela detta spelet igen efter 5 års paus. Efter att ha tankat hem ca 2.5GB i patchar så kunde jag äntligen få spela denna klassiker. Men! Så lätt var det inte, nej. Har enorma problem med lagg, och då menar jag verkligen enorma. Sitter med en ping mellan 35-50 - eftersom jag spelar på svenska servrar - och det kan flyta på i 1-2 minuter, men sen så skickar spelet rubberbanding, fryslagg och allt vad det heter på mig. Ändå så står pingen på ca 40, förutom vid vissa tillfällen då den kan spika 200-300 i någon sekund.

Wtf ska jag göra åt detta?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ominstallera kan du ju prova med?

MFZ
Medlem

är det bara det spelet då?
annars kan det ju vara ditt nät som spökar.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Det är endast i Battlefield 2 och (notera och) Battlefield 2142. Punkbuster är installerat korrekt och båda är patchade på rätt sätt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Är du trådlöst uppkopplat? Testa i så fall att stänga av funktionen "kolla efter tillgängliga trådlösa nätverk" den ger lagspikes.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Är du trådlöst uppkopplat? Testa i så fall att stänga av funktionen "kolla efter tillgängliga trådlösa nätverk" den ger lagspikes.

Nejdå.

Alltid trådat - alltid rätt.

Problemet har dock löst sig nu, hur vet jag inte. Men det släppte bara helt plötsligt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

om det händer att det laggar igen... ta och joina en svensk server. Det ska finnas en som heter heter Gotland tror jag.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

om det händer att det laggar igen... ta och joina en svensk server. Det ska finnas en som heter heter Gotland tror jag.

Spelar endast på Gotland och Sandviken.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar