Call of Duty: Elite – så här funkar det

Medlem

Problemet som jag ser det är om ett antal år då vi kommer att sitta här med en sådan här tjänst för varenda spel som släpps, vilket kommer att vara oerhört irriterande bökigt. Kostsamt också, men det tar jag för givet att det ändå kommer vara, tjänster eller ej.

Enskilt verkar ju inte en sådan här tjänst vara så farlig, liksom. Men det är nog fler än jag som gillar att spela fler spel än ett. Därför känns det som sakt lite jobbigt desto mer det blir så här.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Icewind:

Så länge det bara är rent "kosmetiska" grejer så funkar det väl. Värsta som kan hända är att de kör BF2 stucket, dvs börjar släppa uppdateringar för betaltjänsten i form av vapen och utrustning som är lite små OP så man "tvingas" köra betaltjänst om man ska ha nån redig chans online(typ M32 semi-auto granatkastare för betalande spelare eller nåt)

Vad jag minns så fanns det ingenting om betaltjänst för att låsa upp vapen i BF2.

Du låste upp dem med experience som du fick när du spelade.

Sen la dom till vapen med special forces, som man också måste låsa upp genom gameplay.

Tror han tänker på BF Heroes

Snarare EXP packen som kom till BF2 då iaf Special Forces lät de som köpte det köra med folk som fortfarande bara körde originalet fast med de nya vapnen och utrustningen(vilka var rätt jävla OP när det begav sig). Så det var frivilligt om man ville köpa EXP packen eller inte men fick ett extremt handikap om man inte gjorde det mot dem som hade det.

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av Javas:

Asså jag fattar inte hur en del människor kan stöda det här...Elite är som Bungie.net för Halo står det i nyheten. Jag vill minnas att Halo´s statistisk sida var 100% gratis, varför kan inte Actibision vara lika generösa då?

Fler banor...sånt kunde spelare fixa själv än gång i tiden. Det enda som känns värt imo är att man får fler vapen.

Jag varken stödjer eller är emot denna tjänst. Men troligtvis så kommer allt man får ut av bungie.net, vara gratis i CoD: ELITE. Prenumation som kostar kommer antagligen erbjuda DLC, rabatter, chansen att vinna priser med mer.
Men det återstår ju att se, men trooooligtvis är det så.

För övrigt tror jag MW3 blir ett lika bra spel med eller utan denna tjänst.

Det får man verkligen hoppas för alla Cod fans skull


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av wrajjt:

Skulle inte MW3 ha dedikerade servrar igen? Vad händer när server-admins är "ELITE" men deras spelare inte är det? "ELITE"-mapsen dyker ut i map-rotationen och kickar ut alla plebejer som vägrar eller inte har råd med att hosta upp ännu mer pengar.

Men herregud, vad är det som är så jobbigt med att läsa och förstå? Elite har INGET att göra med innehållet i spelet. Det är bara en extra tjänst där du kan kolla statistik, se replay på dina matcher, analysera dina klasser, skapa grupper och delta i communityn med mera, med mera. Detta kommer vara gratis för alla, men vissa funktioner kommer tillhöra premiummedlemskapet som kostar pengar.
De DLC-kartor som kanske kommer släppas kommer finnas tillgängliga för ALLA, precis som för MW2 och Black Ops. Men de som har premiummedlemsskapet får dessa kartor utan extra kostnad.

Fanboy..........GTFO!

Sluta vara en så dum idiot, han beskriver fullt ut hur detta kommer att funka. Call of duty Elite ändrar INGENTING när det kommer till din spelupplevelse what so ever, du kan spela detta COD som du spelat alla andra COD. Med det sagt så kan du GTFO om du ändå hatar cod så mycket.

Skit skall skit ha! Gör som Ove Sundberg och käka en bajsmacka, du kommer nog tycka om det eftersom det är helt i din smak.

Ska du skriva något kan du ju tilläga något som har med snacket att göra, ska du trolla finns det bättre ställen än FZ som kan vara ditt hem.

TROLL!!!!

Pinsamt

Pinsamt att du stödjer den typen av utveckling.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dreako:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av wrajjt:

Skulle inte MW3 ha dedikerade servrar igen? Vad händer när server-admins är "ELITE" men deras spelare inte är det? "ELITE"-mapsen dyker ut i map-rotationen och kickar ut alla plebejer som vägrar eller inte har råd med att hosta upp ännu mer pengar.

Men herregud, vad är det som är så jobbigt med att läsa och förstå? Elite har INGET att göra med innehållet i spelet. Det är bara en extra tjänst där du kan kolla statistik, se replay på dina matcher, analysera dina klasser, skapa grupper och delta i communityn med mera, med mera. Detta kommer vara gratis för alla, men vissa funktioner kommer tillhöra premiummedlemskapet som kostar pengar.
De DLC-kartor som kanske kommer släppas kommer finnas tillgängliga för ALLA, precis som för MW2 och Black Ops. Men de som har premiummedlemsskapet får dessa kartor utan extra kostnad.

Fanboy..........GTFO!

Sluta vara en så dum idiot, han beskriver fullt ut hur detta kommer att funka. Call of duty Elite ändrar INGENTING när det kommer till din spelupplevelse what so ever, du kan spela detta COD som du spelat alla andra COD. Med det sagt så kan du GTFO om du ändå hatar cod så mycket.

Skit skall skit ha! Gör som Ove Sundberg och käka en bajsmacka, du kommer nog tycka om det eftersom det är helt i din smak.

Ska du skriva något kan du ju tilläga något som har med snacket att göra, ska du trolla finns det bättre ställen än FZ som kan vara ditt hem.

TROLL!!!!

Pinsamt

Pinsamt att du stödjer den typen av utveckling.

Vad har jag påstått jag stödjat? Finns iprincip ingenting negativt med detta eftersom du kan fortsätta spelet som du alltid gjort.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu börjar jag bli trött på att varna och ta bort inlägg med trams och personangrepp i den här tråden.
Bara för att någon har en annan åsikt än just dig betyder inte att personen trollar. Skärpning!


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brain:

Nu börjar jag bli trött på att varna och ta bort inlägg med trams och personangrepp i den här tråden.
Bara för att någon har en annan åsikt än just dig betyder inte att personen trollar. Skärpning!

Skaffa ett annat jobb då, du och resten av moderatorerna är rätt så löjliga när det kommer till att ta bort inlägg i vilket fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu tycker jag att vi gräver ner krigsyxan och hoppas att MW3 blir bra och att betalningstjänsten blir värd pengarna. Om inte så kan Activision sluta göra CoD spel som är dåliga och göra ett som är bra och värt pengarna! Jag har inte problem med månadskostnader som ett spel är förtjänt av, men hittills så tycker jag inte att MW3 är värt extra pengarna....

PS. Ber om ursäkt till Uberpwnage2.0 och StrongBad, men jag blir bara arg när jag ser att Activision gör små fula trick som kan få andra företag att haka på. WoW ska ju också få Premium skit kan det vara Activision som ligger bakom det med? hmmm.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dreako:

Nu tycker jag att vi gräver ner krigsyxan och hoppas att MW3 blir bra och att betalningstjänsten blir värd pengarna. Om inte så kan Activision sluta göra CoD spel som är dåliga och göra ett som är bra och värt pengarna! Jag har inte problem med månadskostnader som ett spel är förtjänt av, men hittills så tycker jag inte att MW3 är värt extra pengarna....

PS. Ber om ursäkt till Uberpwnage2.0 och StrongBad, men jag blir bara arg när jag ser att Activision gör små fula trick som kan få andra företag att haka på. WoW ska ju också få Premium skit kan det vara Activision som ligger bakom det med? hmmm.

Ursäkten godtagen. Kom ba ihåg att ger man skit får man oftast skit tillbaka


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

E3 2011 in Los Angeles is only a few days away and there is a lot of excitement in the air. We are thrilled to be at the expo to show you Battlefield 3! We are currently putting the final touches on our demo - testing, tweaking, and in general, creating a game that’s looking amazing. I’m very happy and proud of what our DICE team has accomplished and what we’ll be unveiling to the world at E3.

Following our Battlefield 3 announcement earlier this spring, a lot of you have asked us for more info on multiplayer. Well, wait no further – we will be showing both single player and multiplayer gameplay at E3! You can expect new trailers and screenshots as well as in-depth press previews hitting next week. You can also watch the EA press conference live on EA.com on Monday.

So what can you expect from the Battlefield 3 multiplayer? Powered by the Frostbite 2 engine, Battlefield 3 features some of the biggest and most spectacular maps that we have built. At the same time, we are also able to create more intense close-quarter combat than ever before. The multiplayer map, “Operation Métro,” available for press to play on the show floor, combines both sides of the scale into one cohesive experience. Gamers will experience a physical battlefield and be able to temporarily disable vehicles, go prone, mount weapons, lay down suppressive fire and more. Under the hood, the brand-new engine ensures cutting-edge visuals and immersion. All things combined, big and small, add up to the best Battlefield game we have ever created!

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars. We look forward to providing more information on these features in the near future!

Karl Magnus Troedsson
General Manager, DICE

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

zero dollars.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

http://blogs.battlefield.ea.com/resized-image.ashx/__size/300x0/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/battlefield_5F00_bad_5F00_company/KM.png

Owch, snyggt move DICE.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

12
Skriv svar