Kommer inte ut på PSN, hittar/får ingen IP adress

Medlem
Kommer inte ut på PSN, hittar/får ingen IP adress

Hej!

Det är säkert ett noob problem men det är ändå ett problem som behöver fixas!

När jag ska koppla upp mig mot PSN så tar det hur lång tid som helst och sen säger PSN att tiden för att få IP adress överskreds. Jag kom på nyss att jag updaterade routerns firmware för ett tag sen, kan det ha något med det att göra? Att säkerheten på något sätt höjts. Jag har tittat runt en del i menyn för routern och dess inställningar, men vet inte vad jag ska ändra.

Nu när PSN och PS Store är tillbaka vill man ju gärna ge sig ut igen!

Tack på förhand!

Medlem

Kör du trådlöst eller fast IP? Gå in i inställningarna på din konsol och kolla runt lite. För mig var det bara att tuta och köra i stort sätt. Kanske är nåt fel på konsolens nätverkskort? Kör man fast IP så behöver du ju skriva in IP-adressen, gateway och DNS-servrarna men jag antar att du redan vet det. Kan tyvärr inte ge dig så mycket mer tips. Lycka till.

Medlem

Är osäker på om det är trådlöst eller fast. Har redan kollat runt en hel del på konsolen. Får kolla vidare efter lösning. Tror fortfarande på att det är någon inställning för routern som behöver ändras.

Medlem

Han menar om du har en nätverkskabel ansluten till din PS3a eller om du kör på en Wifi (trådlöst) uppkoppling ifrån din router.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar