Sony + Microsoft = sant?

Sony + Microsoft = sant?

jag har haft en fundering, om man ser till de båda konsolerna PS3 och Xbox360 så släpps ju de flesta spelen till dem båda.... och i princip är de likadana i ljud och bild. Genrellt

Hur vore världen om Sony och Microsoft bestämde sig för att skapa en supermaskin ihop?
Jag tror det positiva skulle väga över det negativa.

Positivt vore att:
+ Vi spelare skulle inte behöva välja konsol hela tiden.
+ Speltillverkarna slapp välja de med, de satsade allt på supermaskinen.
+ Vi skulle få en hel uppsjö extra spelare att spela mot om man slog ihop PSN med XBOX live.
+ Tar man det bästa av 2 världar och slår dem samman så kan det bara bli bra.
+ Nintendo knackar på dörren och vill ha med Mario och Metroid och Zelda i HD.

Negativ är om...
- Inte tar det bästa, utan tar det billigaste alternativet från de 2 världarna.
- utvecklingen kanske går långsammare om ingen krigar med dem.
- Nintendo knackar på dörren och vill föra in sina gulliga puttinutt spel, som iallfall jag kan klara mig utan

har ja missat ngt?


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

Om detta skulle hända så hade jag blivit överlycklig...

Men vi vet alla att detta inte kommer att hända. Om de skulle villja tjäna pengar tillsammans så skulle de helt enkelt gå back.

Inaktiv

Problemet är att priserna skulle stiga för oss konsumenter. I och med att det är en sån stor konkurrens på marknaden så kan priserna sänkas för oss och mera spel kan släppas.

Och det du menar supermaskin = kan man kalla en PC.

Men coolt vore det. Men ingen skulle tjäna på det.

Medlem

Tror att det skulle vara fler nackdelar än fördalar pga. bristen på konkurrens. Sämre konsol, längre utvecklingstid, högre pris, och de kan köra över konsumenterna ännu mer eftersom det inte finns något riktigt alternativ annat än PC.

Medlem

Dock skulle det leda till att det inte blir någon konkurrans vilket skulle leda till att dom satte ett skyhögt pris.

Medlem

Jag säger, låt dom fortsätta kriga. Det ger ett priskrig och både MS och Sony anstränger sig för att ha dom bästa spelen. Slår dom ihop sig så blir spelen mediokra som majoriteten av dagens PC-spel.

Spelbranschen skulle behöva ännu en konsol-tillverkare. Så slut era händer och be till gudarna att Sega kommer tillbaka med supermaskinen Sega Master Drivecast Eller nåt i den stilen i alla fall

Medlem
Skrivet av Mahone:

Spelbranschen skulle behöva ännu en konsol-tillverkare. Så slut era händer och be till gudarna att Sega kommer tillbaka med supermaskinen Sega Master Drivecast Eller nåt i den stilen i alla fall

Yes please!

Medlem

Tycker inte alls det är lika. Många hävdar ju att spelen är kasst kodade till ps3. Ta red dead redemption som faktiskt såg fulare ut på ps3.

Finns ju en anledning till att jag hellre köper spelen till 360 än ps3 om spelet finns till båda konsolerna.

Medlem

Haha, vågar inte ens spekulera kring hur högt priset skulle bli.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Problemet är att priserna skulle stiga för oss konsumenter. I och med att det är en sån stor konkurrens på marknaden så kan priserna sänkas för oss och mera spel kan släppas.

Och det du menar supermaskin = kan man kalla en PC.

Men coolt vore det. Men ingen skulle tjäna på det.

This.

Både att priserna skulle stiga ... och om du nu letar efter en dyr supermasik så finns ju redan PC:n, eller? Tror mer negativt än positivt skulla komma ut av en ihopslagning.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av showerguy:

Problemet är att priserna skulle stiga för oss konsumenter. I och med att det är en sån stor konkurrens på marknaden så kan priserna sänkas för oss och mera spel kan släppas.

Och det du menar supermaskin = kan man kalla en PC.

Men coolt vore det. Men ingen skulle tjäna på det.

This.

Både att priserna skulle stiga ... och om du nu letar efter en dyr supermasik så finns ju redan PC:n, eller? Tror mer negativt än positivt skulla komma ut av en ihopslagning.

Indeed, vi tjänar mer på fri konkurrens. Annars blir det lätt en monopol-effekt.

Medlem

Jag tror att spelen både bliver bättre och billigare om de slår ihop sig om en konsol. Dock borde de fortfarande ha varsin online tjänst.


signatur

Det var detta...

MFC
Medlem

Ju mindre aktörer desto högre priser och om fler aktörer inte sänker priset kommer färre aktörer inte att göra det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Godmorgon yxskaft!

Konkurrens = bra för konsumenter.

1
Skriv svar