Gratis spel med Spotify-liknande tjänst

Robot
Gratis spel med Spotify-liknande tjänst

Gamersgate lanserar reklamfinansierat gratisspelande i höst.

#gamersgate


Inaktiv
Gratis spel med Spotify-liknande tjänst

Jadu.. troligen som kommer reklam att pumpas överallt. Paus mitt i spelet för reklamen och inom ett år så är man tvungen att betala 99 kr i månaden eller nått.

Medlem

Bra idé. Ännu ett svenskt företag som satsar på detta.

Medlem

Låter riktigt nice

Medlem

Hehe, en 30 sek reklam varje kvart skulle ju bli lite irriterande.

Medlem

Dom kan ju lägga till ett fjärde och femte steg också. Så när spelet laddar en ny bana eller nåt sånt att det under den tiden är reklam, sedan i menyerna att det finns en liten banner nånstans med reklam (Bara den inte är ivägen). På detta viset känar företaget mer pengar och inte behöver göra som spotify gjorde.

Blev sketsur när jag fick reda på att jag bara skulle fåt 20 tim och sedan när det blev 10 tim så blev det mer reklam också.

Medlem

Låter helt klart intressant

Medlem
Skrivet av Ermus:

Hehe, en 30 sek reklam varje kvart skulle ju bli lite irriterande.

Jo, det vore irriterande men det skulle inte göra speciellt mycket om de hade reklambilder när spelet laddas eller lite reklam varje gång man startar spelet. Beror helt på hur de väljer att implementera det.

Medlem

Reklamerna kommer inte att finnas under spelets gång - de kommer finnas på tre ställen: websidan, nedladdaren & när man startar spelet (innan introfilm & utvecklarloggor)

Medlem

Att fler människor kan ta del av spel ser jag som mycket positivt. Spel är en lyxvara och det finns ingen självklarhet att alla har råd med det. Detta är ännu ett steg i rätt riktning för att omvandla pirater till konsumenter. Tyvärr kommer nog konceptet att motarbetas av branschen. Jämför med Spotify där stora artister som Metallica plockats bort ur biblioteket. Den som lever får se.

Medlem

Låter ju kanske intressant. Men något spotify är det inte. Titta istället på OnLive, det är spelen spotify.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Att fler människor kan ta del av spel ser jag som mycket positivt. Spel är en lyxvara och det finns ingen självklarhet att alla har råd med det. Detta är ännu ett steg i rätt riktning för att omvandla pirater till konsumenter. Tyvärr kommer nog konceptet att motarbetas av branschen. Jämför med Spotify där stora artister som Metallica plockats bort ur biblioteket. Den som lever får se.

Håller med, men så äre dom få (ofta dom som har makt i frågan) som är emot hela 'gratis'grejen.. Typiskt.
Men att Metallica plockades bort är lika bra

Medlem

satan vad gött.

Medlem

GameTap försökte ju detta redan 2007, tror inte det gick något vidare dock då dom inte verkar ha kvar tjänsten.

Ska bli kul att se vad det här blir iaf.

Medlem
Medlem
Skrivet av Skylance:

Låter ju kanske intressant. Men något spotify är det inte. Titta istället på OnLive, det är spelen spotify.

fast ändå inte...

OnLive fungerar på detta sätt:
du köper en av deras konsoller, pluggar in den i TVn/skärmen, kopplar in din xbox/PS kontroll (det kommer med en av deras kontroller med) och spelar via internet på deras servrar.
Summering: Du betalar för varje separat spel + en månadskostnad (som WoW) som ligger på ca 8 dollar. nu kan du spela vilket spel du vill (så länge dom har det) vart man vill, så länge du har en skärm, internet uppkoppling och microkonsollen med dig.

ser inte riktigt hur du kan tycka att detta är spotify men alla är olika

Medlem

Det här låter för bra för att vara sant!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter bra, men frågan är hur bra det kommer att fungera.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Säger samma sak här som på SweC när dom postade nyheten; det är superintressant men allt handlar om implementationen. Jag tror det är svårt att göra en bra och snygg implementation av det i ett redan färdigutvecklat spel, utan för att det här ska fungera så krävs det att man planerar för det redan på spelets designnivå, då tror jag dock det har en grym potential!

Medlem

Jorå, det här kan bli något, men...
VAD HÄNDE MED ONLIVE?!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaehSyaDxRLfiBF84Re7F47sVqdRJg5hyh-sxAyNE88JjpPWAv


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jorå, det här kan bli något, men...
VAD HÄNDE MED ONLIVE?!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaehSyaDxRLfiBF84Re7F47sVqdRJg5hyh-sxAyNE88JjpPWAv

Onlive lever och frodas? I USA, jag har testat litegrann och det fungerar över förväntan m.lagg o så ända hit till Sverige, men det är ingen höjdare vad gäller bildkvalite. -som att kolla nån livestream på Justin.tv. det varierar från ok till helkasst.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Pjotor:

Jorå, det här kan bli något, men...
VAD HÄNDE MED ONLIVE?!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaehSyaDxRLfiBF84Re7F47sVqdRJg5hyh-sxAyNE88JjpPWAv

Den har redan kommit ut, och fungerar som den ska.

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:
Skrivet av Pjotor:

Jorå, det här kan bli något, men...
VAD HÄNDE MED ONLIVE?!

Den har redan kommit ut, och fungerar som den ska.

Jasså, där ser man vilken stor sten jag har bott under det senaste året. Beror kanske på att det bara finns officiellt i USA.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det låter som en bra idé om det blir lagom

Medlem

Spel dödaren nr 1?

Medlem

AWESOME! Älskar GG och tror detta kmr göra GG ännu större!

Medlem

Hur tänkte dom att det skulle finansieras med enbart de tre reklamplatserna? Måste bli riktigt dyra att köpa in sig där. Eller så blir det i princip bara 6 månader gamla spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hur tänkte dom att det skulle finansieras med enbart de tre reklamplatserna? Måste bli riktigt dyra att köpa in sig där. Eller så blir det i princip bara 6 månader gamla spel.

Samtidigt är det bättre att man laddar ner det 6 månader gamla spelet ifrån GG än t.ex TPB

Skrivet av Wardancer:

Hur tänkte dom att det skulle finansieras med enbart de tre reklamplatserna? Måste bli riktigt dyra att köpa in sig där. Eller så blir det i princip bara 6 månader gamla spel.

Det lär nog bli som Voddler, det mesta gratis är 5år+ gammalt (i bästa fall) och en stor del är 40-70tals filmer(?!). Dom nyare undantagsfallen är saker som man inte ens hört talas om i dom flesta fallen.

Sen lär väl dom se till spelen krashar en gång i timmen så man måste starta om med reklamen igen... Tvivlar starkt på att vi kommer se många kända spel som är mindre än 1 år gamla på siten, men den som lever får se. Skulle gissa det kommer användas mycket för att pusha för uppföljare av företag, t.ex. släpper dom "Spelet 2" så finner man "Spelet 1" gratis för att folk ska testa det och bli sugna köpa 2an när det kommer.

Medlem

Haha när ni säger att det kanske blir reklam får det mig att påminna om castlevania 2 när det blir natt. EN stor fet ruta som kommer upp och pausar spelet mot din egna vilja hehe =). nuuuuu

12
Skriv svar