E3 topp 30 – Molnet

Robot
E3 topp 30 – Molnet

I nästa konoslgeneration hoppas vi spara online och låta hårddisken ta det lugnt.

#nintendo


Medlem
E3 topp 30 – Molnet

Och så går tjänsten ner när nästa konsol generation ska ta över, hel underbart! Eller?

Medlem

Om tjänsten går ner som PSN nätverket har gjort nyligen så kan man ju bara sitta där i några månader med sin icke fysiska skiva och bara vänta.

Nej tack, jag vill ha mitt media fysiskt på en skiva.


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem

Det får bli ett problem som man hanterar då Burkmopp. Det låter fantastiskt att kunna komma åt sina sparfiler och sådant från "molnet"

MFC
Medlem

Jag skulle vara väldigt försiktig med att göra prylar beroende av teh internetz...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Molntjänster är framtiden för gaming, jag ser fram emot det väldigt mycket. Jag väljer att se fördelar och möjligheter istället för problem och begränsningar. Problem är till för att lösas. Sluta aldrig att utvecklas.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Tror knappast Nintendo kommer bli några pioniärer inom detta. Så tafatta dom har varit med onlinetjänster så känns det inte riktigt som dom fattat vad Internet är.
Möjligtvis att Microsoft kommer lagra sparfiler på en server (för betalande användare) och utöka live arcade-koceptet. Men obegränsad nedladdning av köpta spel? Redan idag kan du överföra licenser för arcade-spel mellan olika Xbox360-konsoller, men tjänsten är medvetet begränsad för att den inte ska användas på det sätt som artikelförfattaren far efter.
Möjligt att Sony är mer öppna (med tanke på att dom släppt in Steam).

Själv skulle jag då hellre vilja se konsoller med samma designfilosofi som Gamecube. Gör enheten i princip oförstörbar och inkludera ett bärhandtag i formgivningen. Vem fan orkar ta med sig en Xbox360 med tillhörande kraftagg till en polare? Med Gamecube och PS2 slim var det bara att trycka ner konsollen i ryggsäcken och åka!

Medlem

Molnet känns som det blivit jävligt hype. Spel utvecklares försök till att döda spelbytes handeln.
Ser inte hur detta kan vara bra för gamers, bara hur detta gynnar de stora företagen att håva in mer cash på sina spel

Medlem

Underbart för oss som har en sådan internetuppkoppling att telefoni bryter det hela. Nattspelning for life eh...

Inaktiv

Och så blir molnet hackat, lalala. det kommer bli jättelyckat.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv

Meningen med molnet är väl att ha sina prylar både på sin dator och på nätet? dvs om anslutningen går ner kan man fortfarande spela men kommer kanske inte åt sina senaste saves eller liknande, inte att molnet har all information och att man använder sig av en dummyterminal?

Medlem

Jag säger bara 3 bokstäver, N.E.J! Jag gillar idén med sparfiler och sånt, men om man skulle göra det här så skulle det resultera i att alla spelbutiker stänger igen. Mer arbetslösa och mindre nöjda konsumenter. Nej tack! Sedan om jag har dålig lina och vill ladda hem något så tar det evigheter. Här på teneriffa kan man max få 10 mbit, och vi får bara in 6 mbit. Kan ni tänka er storleken på framtidens spel och med den här linan ladda hem dom.

Ni förstår mitt resonomang.

Medlem

Vi får väl se. Microsoft har ju yrat om The Cloud sedan 2003 om jag inte minns fel. Det är en vision som har funnits länge, inte bara i spelvärlden. I teorin en utmärkt ide men som tyvärr, som många användare här påpekar, är väldigt bräcklig.


signatur

Imperator

Medlem

Och så ska vi inte glömma att det kostar pengar att driva stora serverhallar. Om alla ska spara allt i molnet så är det nog inte mycket av det som är gratis idag, (t. ex PSN) som kommer att fortsätta vara gratis då.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

NEJ. värdelöst värdelöst skit. Om man tappar bort sina skivor får man skylla sig själv för att man är dum i huvudet. När det slutar komma fysiska exemplar av spel då slutar då jag betala för spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Håller med de flesta andra här, jag vill ha det fysiska spelet i min hylla, därför ogillar jag egentligen att köpa spel på till exempel Steam. Hursomhelst så vill jag kunna sitta där flera år senare och se på min samling i hyllan och vara nostalgisk.

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Håller med de flesta andra här, jag vill ha det fysiska spelet i min hylla, därför ogillar jag egentligen att köpa spel på till exempel Steam. Hursomhelst så vill jag kunna sitta där flera år senare och se på min samling i hyllan och vara nostalgisk.

Att titta på sin hylla och vara nostalgisk är helt underbart <3 Eller när man måste upgradera hyllan för att rymma alla spel man har! Det är också en nice känsla!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Håller med de flesta andra här, jag vill ha det fysiska spelet i min hylla, därför ogillar jag egentligen att köpa spel på till exempel Steam. Hursomhelst så vill jag kunna sitta där flera år senare och se på min samling i hyllan och vara nostalgisk.

Att titta på sin hylla och vara nostalgisk är helt underbart <3 Eller när man måste upgradera hyllan för att rymma alla spel man har! Det är också en nice känsla!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Zmizk:

Håller med de flesta andra här, jag vill ha det fysiska spelet i min hylla, därför ogillar jag egentligen att köpa spel på till exempel Steam. Hursomhelst så vill jag kunna sitta där flera år senare och se på min samling i hyllan och vara nostalgisk.

Att titta på sin hylla och vara nostalgisk är helt underbart <3 Eller när man måste upgradera hyllan för att rymma alla spel man har! Det är också en nice känsla!

Exakt! Det är just det jag menar. Underbart!

1
Skriv svar