Silent Hill: Downpour i videoform

Robot
Silent Hill: Downpour i videoform

Var det någon som sa skräckblandad E3-förtjusning?

#silent-hill-downpour


Silent Hill: Downpour i videoform

Såg det igår, verkar OK, men den som gillar speltypen borde prova "Metro 2033"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Snälla låt storyn bli som tvåan och trean.

Medlem

Röstskådespeleriet kändes väldigt avslappnat och trovärdigt, stort plus för mig. Annars brukar det ju vara rätt mycket av "What the hell is that thing?!?!"-typen av skådespeleri i sånna här spel. Känns som att det är för mycket "vanligt" folk som man möter, typ NPC:er. Grejen med Silent Hill för mig är att man är nästan helt ensam och massa knas som händer. Men det verkar hursomhelst vara på god väg så att säga. Ska bli kul att få höra resten av Daniel Lichts soundtrack också, nu när Yamaoka inte gör musiken längre.

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Röstskådespeleriet kändes väldigt avslappnat och trovärdigt, stort plus för mig. Annars brukar det ju vara rätt mycket av "What the hell is that thing?!?!"-typen av skådespeleri i sånna här spel. Känns som att det är för mycket "vanligt" folk som man möter, typ NPC:er. Grejen med Silent Hill för mig är att man är nästan helt ensam och massa knas som händer. Men det verkar hursomhelst vara på god väg så att säga. Ska bli kul att få höra resten av Daniel Lichts soundtrack också, nu när Yamaoka inte gör musiken längre.

What about a Jill Sandwich? (Resident evil 1)

Medlem

Man önskar att det ska bli lika bra som tvåan varje gång ett nytt Silent Hill kommer. Varje gång blir man besviken.

Medlem

Bara det blir bättre än Homecoming så är jag nöjd, kommer trots allt så få skräckspel nu för tiden och med tanke på hur sunkigt RE5 vart och Alan wake som bara vart halvdant så skulle det vara trävligt med att bra skräckspel

Medlem

Jag har alltid älskat stämningen i SH serien. Allt är så mörkt och öde, så man liksom njuter av säkerheten precis i början av spelet. Fängelset såg hur livat och civiliserat ut som helst om man tänker på hur dystert det kommer bli inne i Silent Hill


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Såg det igår, verkar OK, men den som gillar speltypen borde prova "Metro 2033"...

Sorry men Metro 2033 har inte ett skit på Silent Hill.
Detta ser ut att kunna bli bättre än både Homecoming och The Room imo. Hoppas det är så i verkligheten också.

Inaktiv

var väl en okej trailer. de hade kunnat skippa första halvan av trailern, så hade den varit bättre. mitt tycke då!

Medlem
Skrivet av Mytos:

Detta ser ut att kunna bli bättre än både Homecoming och The Room imo.

Sorry, men The Room, Homecoming och Downpour har inte ett skit med Silent Hill att göra.

Medlem
Skrivet av spanjoar:
Skrivet av Mytos:

Detta ser ut att kunna bli bättre än både Homecoming och The Room imo.

Sorry, men The Room, Homecoming och Downpour har inte ett skit med Silent Hill att göra.

Förklara dig gärna

Skrivet av Mytos:
Skrivet av walter_iego:

Såg det igår, verkar OK, men den som gillar speltypen borde prova "Metro 2033"...

Sorry men Metro 2033 har inte ett skit på Silent Hill.
Detta ser ut att kunna bli bättre än både Homecoming och The Room imo. Hoppas det är så i verkligheten också.

Du har rätt, i kontrollerna funkar inte överhuvudtaget i "Silent Hill", men är väldigt bra i Metro 2033, dum jämförelse jag gjorde


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Mytos:
Skrivet av walter_iego:

Såg det igår, verkar OK, men den som gillar speltypen borde prova "Metro 2033"...

Sorry men Metro 2033 har inte ett skit på Silent Hill.
Detta ser ut att kunna bli bättre än både Homecoming och The Room imo. Hoppas det är så i verkligheten också.

Du har rätt, i kontrollerna funkar inte överhuvudtaget i "Silent Hill", men är väldigt bra i Metro 2033, dum jämförelse jag gjorde

Vad du överdriver. Lägger du ner ett spel för att kontrollerna är sämre
Dessutom är Metro ett FPS så vitt jag vet. Knepigt att jämföra.

Medlem

Jag tyckte om trailen! Hoppas på det här

Medlem
Skrivet av Mytos:

Förklara dig gärna

Med nöje : )

Silent Hill: The Room var inte tänkt att bli ett Silent Hill-spel från början. Det var inte förrän sent in i utvecklingen som de bestämde sig för att göra det till Silent Hill 4. Jag misstänker att de ville sätta kalla spelet för "Silent Hill" för att det skulle sälja bättre.

Silent Hill: Homecoming utvecklades INTE av Team Silent, teamet som som skapade SH1, SH2, SH3 och SH4. Homecoming utvecklades för övrigt av en amerikansk studio.

Silent Hill: Downpour utvecklas av en tjeckisk studio (What?!) och Team Silent var återigen inte inblandade i produktionen. Akira Yamaoka som har skapat musiken till SH1, SH2, SH3, SH4 och Homecoming har nu också hoppat av Silent Hill-serien.

Medlem
Skrivet av spanjoar:
Skrivet av Mytos:

Förklara dig gärna

Med nöje : )

Silent Hill: The Room var inte tänkt att bli ett Silent Hill-spel från början. Det var inte förrän sent in i utvecklingen som de bestämde sig för att göra det till Silent Hill 4. Jag misstänker att de ville sätta kalla spelet för "Silent Hill" för att det skulle sälja bättre.

Silent Hill: Homecoming utvecklades INTE av Team Silent, teamet som som skapade SH1, SH2, SH3 och SH4. Homecoming utvecklades för övrigt av en amerikansk studio.

Silent Hill: Downpour utvecklas av en tjeckisk studio (What?!) och Team Silent var återigen inte inblandade i produktionen. Akira Yamaoka som har skapat musiken till SH1, SH2, SH3, SH4 och Homecoming har nu också hoppat av Silent Hill-serien.

Tackar. Det där om The Room hade jag ingen aning om
Inte heller att det var tjecker. Förhoppningsvis blir det bättre än vad amerikanarna lyckades åstadkomma.

Medlem

Jag är intresserad

1
Skriv svar