Xcom på ny trailer och till nytt format

Robot
Xcom på ny trailer och till nytt format

Förstapersonsomtolkningen av den klassiska serien äntrar butik i mars nästa år - även till Playstation 3. Spana in E3-rullen i vårt arkiv

#2k-games, #xcom


Medlem
Xcom på ny trailer och till nytt format

Kanske.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Ännu ett spel där man skjuter på saker! Precis vad jag vill ha.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Flakmonkey

Nu har jag inte läst på om det nya Xcom men som ett fan av serien är det faktiskt inte förstapersonsperspektivet som oroar mig. Det jag skulle sakna mest om det nu inte är med är rekrytering av nya gruppmedlemmar (online coop hade j uvait tufft!), forskning av vapen och de slumpmässigt genererade banorna (kanske svårt att ordna till ett FPS) som gjorde att man kunde spela det om och om igen... Blir det däremet bara ett "vanligt" FPS som bär Xcom-namnet så känns det hela lite bortkastat faktiskt :/

Medlem

Det mest oroväckande är väl att det görs till konsol också.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

så synd att de blir en shooter.

Medlem

Åh, jag trodde det skulle vara mer stämningsfullt när jag såg det först. Typ snacka med folk och jaga ledtrådar innan man faktiskt mötte ett monster, för att sedan jaga efter och döda det. Eller något liknande.

Nu verkar det vara ganska precis som Wolfenstein, Singularity, Bioshock och alla dem.

Medlem

Måste dock ge dem creds för att lyckas göra det ännu sämre än det som visades i förra årets trailer. Inte alla som kan göra sämst sämre

Medlem

LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! passar nog in här...

Inaktiv

jag oroar mig mest att de tagit bort de förstörbara miljöerna som fanns i ettan som gav ett strategiskt djup vilket är oslagbart. emt!

Ser knäppt och konstigt ut men vem vet. Dock hade ju ett nytt apocalypse absolut inte skadat.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Ja jag vill inte ha det här spelet till min ps3 eller att d ska bli ett fps det ser inte ens ok ut för konsol.Låt det bli ett billigt mp spel för pc snälla

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Åh, jag trodde det skulle vara mer stämningsfullt när jag såg det först. Typ snacka med folk och jaga ledtrådar innan man faktiskt mötte ett monster, för att sedan jaga efter och döda det. Eller något liknande.

Nu verkar det vara ganska precis som Wolfenstein, Singularity, Bioshock och alla dem.

Om spelet kan leverera en lika tät stämning som BioShock är jag nöjd, oavsett om det bär upp X-COM-arvet eller inte.

Medlem

Spelet ser inte per se dåligt ut, men å andra sidan får man (förhoppningsvis, bannemig) bara se en del av det.
Den delen jag verkligen vill se är meta-kampanjen (om man så vill kalla den) - att forska, bygga, rekrytera och träna, mellan något medelmåttigt pang-pang. (Kvaliteten i trailern såg på sin höjd medelmåttig ut.)
Lyckas de att klämma in ovanstående del utöver FPS-delen kan det bli klart godkänt, innehåller det bara det koncept som visas i trailern... kan det gå och gömma sig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Minns från förra året att 'Utvecklingsdelen' som några hoppas på skulle vara kraftigt förenklad och i stort sett mest handla om en liten fördröjning innan nya fynd ger ett fetare vapen.
Personligen lade jag redan då ner alla förhoppningar på en ny generation X-Com-spel och förväntar mig inte mer än ett standard-FPS med lite ögongodis och en hyfsad story (Bioshock).

1
Skriv svar