Battefield 3 värdig dator för den fattige!

Medlem
Battefield 3 värdig dator för den fattige!

Var hälsad!
Ska nu köpa mig en ny rigg för sommarpengarna, har ca 7-8000 kr till mitt förfogande.
Har varit en frekvent ps3-spelare fram tills nu så jag undrar ifall man skulle kunna få lite förslag?
Räkna bort tillbehören som headset & tangentbord.
Tack på förhand!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Det kommer hända en del innan BF3 släpps, AMD släpper sin nya processorarkitektur etc så det som finns nu kommer inte vara fräscht när BF3 väl når butikerna. Bättre att vänta, det gör jag

Om du prompt ska ha en dator nu så är en 2500k, 6950 (moddad till 6970) och ett moderkort med Z68 tillsammans med en liten cache-SSD (20-30GB ) det mest prisvärda köpet du kan göra.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Som ovanstående så kommer det komma nya grejer innan spelen släpps i höst.

Medlem

Som sagt, satsa på AMD's Bulldoser-plattform.. Gött som korvspad tillsammans med BF3, skulle jag tro


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

well... även om AMD kommer med deras nya processor arkitektur snart så skulle jag hoppa den iaf och satsa på Intel. AMD har tappat enormt de senaste 2-3 åren i processor världen enligt mig och håller inte alls samma kvalité som Intel.

men det som Achronos sa är en bra setup, du behöver inte modda 6950 till 6970 om du känner dig obekväm med det. Du kommer kunna spela BF3 på schyssta inställningar iaf.

ett förslag e här, la med OS och Chassi för vet ju inte om duy har det liggandes. Kasta även in en SSD, det är ju nice to have, har det sj å har haft det i lite över 1 år. Man behöver inte men som sagt nice, har du de 3 sakerna eller inte "behöver" dem så sparar du in ytterligare lite över 2k på detta paket.

http://imgur.com/ETnz5

Medlem

Stort tack för förslagen!
SSD är jag lite nyfiken på, men är ni verkligen så frälsta?


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Som ovan nämns bör du vänta. Helst tills dess att BF3's rekommenderade systemkrav blivit tillkännagivna.

Men om du absolut inte har ork till det så kan jag iallafall tipsa: BF3 värdig dator

Notera att jag velade lite mellan en Phenom II X6 och i5 2500 eftersom DICE arbetar ganska nära med AMD har jag för mej, men det blev i5an eftersom den har bäst prestanda enligt tester.

Men att vänta är absolut smartast! Lycka till!:up:


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Herregud, klart dagens datorer klarar BF3 galant. Det körs på 580GTX har jag för mig just nu. Dessutom kommer knappast AMD bulldozer bli något enormt hopp jämfört med i5 t.ex. Dessutom är försenat till antagligen i mitten av augusti. Vänta ett par månader till och du har Intel nästa prestanda monster. AMD har inte haft mycket att säga emot Intel de senaste åren och så lär det tyvärr fortsätta.

Hade jag vart du hade jag inte vänta. Att invänta dator delar är totalt meningslöst eftersom det kommer nytt hela tiden.

Köp i5 nu och uppgradera till vår igen när Intels nästa gen kommer. Bara ett tips, att vänta är jobbigt Tänk hur mycket kul du kan ha fram tills November med en prestanda burk.

SSD är det största uppgraderingen du kan göra på en dator, dock så ger det inget hopp i spelet med t.ex mer FPS utan framförallt ger det kortare laddningstider osv. Men som systemdisk och favorit spelen är det som natt och dag.


signatur

AYY LMAO

Medlem

SSD är värt det om du inte gillar långa laddningar allt går värkligen BLIXT på en SSD, Windows, spel,program you name it.

Dice har även sagt att dagens datorer kommer kunna köra BF3 bra, kanske inte allt på max, om du nu inte sitter på en Vhigh end rigg för våran tid just nu. typ 2x 590 i sli me överclockad i7 2600k och 8gig 2000hz minnen. (har precis typ köpt denna rigg för vecka sedan så jag vill gärna berätta ^^ )

Medlem
Skrivet av Natrium:

Typ 2x 590 i sli me överclockad i7 2600k och 8gig 2000hz minnen. (har precis typ köpt denna rigg för vecka sedan så jag vill gärna berätta ^^ )

Med den där riggen får man skryta ;D

Medlem
Skrivet av Mauz:

Men om du absolut inte har ork till det så kan jag iallafall tipsa: BF3 värdig dator
:

Tog ditt lilla förslag och moddade det en smula, vad tror folket i tråden om denna snåla skapelse?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/816581/falckendatorforslag

1
Skriv svar