E3 topp 30 – Duke Nukem Forever!

Robot
E3 topp 30 – Duke Nukem Forever!
Medlem
E3 topp 30 – Duke Nukem Forever!

Demot var helt värdelöst tråkigt, så ha inte för starka förväntningar

Inaktiv

Vad var det som var tråkigt, handling, miljöer, vapen? Var det singleplayer eller multi?

Medlem

Klart att folk upplever det som tråkigt när dem har så uppblåsta förväntningar... Jämför det istället med CoD eller annat valfritt hjärndött FPS så kommer man antagligen tycka att DNF är mycket bra istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelet lär väl floppa, kanske inte försäljningsmässigt men folk lär bli besvikna och förtvivlade. Kan tänka mig att det är ett roligt spel för stunden, men inte värt runt 300-450 kr för ett PC spel.

Jag kommer nog plocka upp det ur en rea låda någon gång nästa år på Media Markt för en billig slant. Sen kan man fråga sig hur många av dom som beställt eller kommer köpa Duke Nukem som har spelat Duke Nukem 3D och dom andra tidigare spelen? Känns som att det är många småungar som har kommit i kontakt med Duke Nukem förens nu som kommer köpa det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

jag tyckte det var rätt kass grafik/fysik (t.ex. när man spränger hus; eldboll och huset trollas bort) och korkad AI. Kommentarerna från duke var så klart underhållande, men... det känns som om det är dem som bygger spelet.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Jag tyckte att demo-versionen var väldigt underhållande och bra Ett givet köp enligt mig. Grafik är inte allt för bövelen!

Medlem

Efter att ha testat demot är jag är rätt besviken. Härlig humor och helt ok tempo.
Men fiendernas ai är ju värdelös, kunna använda bara 2 vapen!? Varför?!
Sen ego mätaren som automatiskt går upp igen...
Och denna ständiga autoaim funktion...
Press den ena knappen och press den andra....

Snart får man väl inte ens tänka längre i spel. Bara spamma knappar...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av V1per:

Klart att folk upplever det som tråkigt när dem har så uppblåsta förväntningar... Jämför det istället med CoD eller annat valfritt hjärndött FPS så kommer man antagligen tycka att DNF är mycket bra istället.

Med tanke på att jag startade demot med förväntningarna i bott och fortfarande blev besviken måste jag säga mot dig. CoD är helt klart hjärndött, och jag kan tänka mig att DN:F blir bättre - men isåfall bara för att det inte tar sig självt seriöst. Dessutom, att vara bättre än CoD är inte mycket att skryta om

Medlem

Magma De roliga är att de INTE var auto aim på som default du kanske körde på easy vad vet jag ... och gråta över att du kan ha 2 vapen bara haha.

Medlem

Att förvänta sig att ett Duke Nukem-spel ska kunna mäta sig med CoD eller Battlefield så är man helt ute o cyklar. Grejen med Duke är att det ska vara överbrutalt, sexistiskt och humoristiskt. Sen skiter jag fullständigt i om AI:n är värdelös eller att grafiken inte håller dagens standard.

Ska bli roligt och läsa recensionerna ang dess låga kvinnosyn, kommer man förlåta spelet iom att det är Duke som är huvudperson? Andra spel har ju fått fan för mycket mindre saker.


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Medlem

Kan man verkligen bara ha två vapen? Seriously? Man kanske levlar upp så man kan ha flera senare eller nåt? Hela grejen med Duke är ju att han är en vandrande vapenarsenal. Det var ju en del av charmen att man bara kunde plocka upp RPGn sisådär för att gibba någon fiende som hade irriterat en.

Medlem

Verkar vara två vapen + lite grejer som pipe bomb. Auto-aim tror jag va default på för mig men gick snabbt att stänga av i settings. Tyckte att det kändes helt ok, grafiken njae men ändå inte så dålig som man kunde befarat. Vad för AI förväntar du dig ifrån ailiens och vandrande grisar igentligen?

Vissa kommer säkert inte att tycka om det alls men det har en viss charm ändå, retro-charm förvisso men det är ibland precis det man vill ha

Moderator | Testpilot

Hur tänker ni egentligen när ni tycker tuill om spelet? Duke kunde omöjligt leva upp till alla förväntningar. Att bära två vapen är ju bara bra, det gör du ju i massvis med fler spel och ni klagar när han gör det i detta? Vad förväntar man sig.. Folk här på FZ har inte så mycket koll på vad som är ett bra och dåligt spel i vilket fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

rav
Medlem

DNF verkar bli precis vad det ska bli. Dom som inte gillar det är nog inte riktigt med på vad spelet är, och alltid har varit.
Det är ett humor spel. Barnsligt, grabbigt och oseriöst. (Springa runt med bajskorvar i handen ser jag dock som rätt opassande för en tuffing som Duke)
Om det är en värdig uppföljare återstår att se givetvis.

Jag hoppas mycket på ett galet multiplayer och en level editor.

Ase
Medlem

Om ni hade förväntat er ett fantastiskt spel, vad tror ni! funkar på x& p så bara det säger flopp i mina öron,Originalet var underhållande då på 90 talet men inte särskilt bra ens då, Serious sam är väl dagens Duke

Ase
Medlem

FZ konsollsida med pop-ups skrämmande!
får se om det kommer en demo sen så ska man testa

Medlem

Aldrig haft höga förväntningar på DNF, demot var helt OK enligt mig. Ska bli kul att köra igenom retail

Medlem

Vart inte allt imponerad av demot.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jag tyckte om demot, som sagt har du inte så stora förhoppningar så är det ok

Medlem

Tyckte demot var underhållande... Kanske inte världens bästa spel men har sitt underhållsvärde

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur tänker ni egentligen när ni tycker tuill om spelet? Duke kunde omöjligt leva upp till alla förväntningar. Att bära två vapen är ju bara bra, det gör du ju i massvis med fler spel och ni klagar när han gör det i detta? Vad förväntar man sig.. Folk här på FZ har inte så mycket koll på vad som är ett bra och dåligt spel i vilket fall.

Grejen är väl den att det ska vara ett spel fyllt med nostalgi och att Duke är för manlig för att endast kunna bära två vapen, speciellt då spelet handlar om att ha massa knäppa over the top vapen och noll realism.

MFZ
Medlem

jag misstänker att dukes enda chans är om multiplayern är lika kul som i duke3d... det var ju det enda som fick en att spela det eftersom singleplayern va rätt kissig.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Kommer floppahh

Inaktiv

Ja alla har vi olika smak och Duke var och är inte ett krigsspel likt CoD eller Battlefield. Det funkar inte att jämföra äpplen och päron. Duke är en ren FPS shooter med en massa humor och jag hoppas att det finns många olika möjligheter att förnedra varandra i multiplayer. Det var en av de roliga grejerna med Duke 3D förutom miljöerna som på den tiden var helt unika. Längtar som en liten pojk till fredag

Medlem

Lirade demot i fredags och kände väl innan att förväntningarna var omöjliga att hålla nere efter så otroligt många år. Helt plötsligt var man en tonåring igen och satt med ett leende från öra till öra under meny och intro.

Själva demot blev dock en nästintill total besvikelse. Hade förväntat mig nått lite nyare än PAX-demot med finputsning för Aspect ratio etc. Blev framförallt besviken på känslan av censur. Hela grejen med Duke ska ju vara den sköna humorn och total avsaknad av hämningar. Tar man bort för mycket med censur så kvarstår endast en halvmedioker shooter med lite sköna oneliners.

Låt oss VERKLIGEN hoppas att censurkänslan inte finns kvar i det fullständiga spelet sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Duke e duke...
Man behöver inte läsa alla kommentare av dagen´s nolifers som nördar BlackOps 25h om dagen och skryter om sina 360 noscoop ........... finns folk som gillar duke och vill spela och färksa upp minnet med alla sköna onliners och döda svinen med shotgun ^^


signatur

mm

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

Magma De roliga är att de INTE var auto aim på som default du kanske körde på easy vad vet jag ... och gråta över att du kan ha 2 vapen bara haha.

Nej, men att möjligheten ens fanns. Det är en hel del som ändrats sen senaste duke nukem 3d och spelet känns konsolifierat på långa vägar.

Det var inget gnäll. Skrev bara vad jag tyckte. Vad beträffar gnäll, det kan du behålla för dig själv eftersom det är du som inte kan diskutera utan att gå på personangrepp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar