Spelhyllan rensas

Flakmonkey
Spelhyllan rensas

Vill man uttrycka sig försiktigt kan man påstå att jag äger rätt många spel men mer korrekt vore nog att påstå att jag har en förskräcklig massa spel. Detta är med största sannolikhet något som min lilvskamrat (jag litar blint på att jag träffar en trevlig flick till slut) kommer få ta del av, men det ser jag inte som något större problem eftersom det mesta är nedpackat i fina flyttlådor. Däremot så har jag själv kommit på att jag kanske inte måste så mycket spel framme i bokhyllan, inte för att det är något jag vill dölja utan för att det helt enkelt ser för fullproppat och oorganiserat ut i bokhyllan tillsammans med alla filmer, böcker, och annat löst skräp. Det har faktiskt varit ett störningsmoment bra länge men av någon anledning har jag inte kommit mig för att rensa ur lite. Inte förrän idag det vill säga.

Vet inte riktigt vad som kom över mig men för en halvtimme sen eller så kom jag helt enkelt på att jag skulle rensa ur den stora grå massan och istället premiera de titlar som jag tycker förtjänar en plats i hyllan samt de som jag känner att jag nog kan känna för att spela. Detta har resulterat i att de titlar ni ser på fotot här nedan kommer flyttas ner till källarförrådet där de kommer göra sällskap med några andra flyttlådor fyllda med spel. Dock så kommer samtidigt några titlar samtidigt få sin stund i solskenet, men målet är i varje fall att det ska vara betydligt mer utrensat än tidigare så att man kan se de riktiga godbitarna.

[ia=27315; large]

#blogg

Medlem
Spelhyllan rensas

Jag hoppas att du bara ska flytta ner spelen till förrådet och inte sälja dom, alla spel förtjänar sig en gamer som ser på dom, spelar dom och bevarar dom


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Äh, det ska synas att man är en samlare. Den som har störst e-penis när man dör vinner


signatur
Medlem

Sälj ut de på bloggen

Medlem
Skrivet av Fargo:

Sälj ut de på bloggen

NEJ!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Flakmonkey

Sälja hade jag verkligen inte tänkt göra, man ångrar ju sig alltid, men tills den dagen jag får ett eget "Heineken"-rum för spelen så får nog de övervägande massan vara nedpackade tyvärr...

Så hur kommer det sig att Alan Wake och Enslaved åker ner i källaren?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Man ska ju ha en fet hylla med bara spel, annars är det ju inte roligt!

Vi får ta och köra en "jämföra nördhyllor" tråd någonstans.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Man ska ju ha en fet hylla med bara spel, annars är det ju inte roligt!

Vi får ta och köra en "jämföra nördhyllor" tråd någonstans.

Bra förslag! Till Forumet!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey
Skrivet av Traveller in time:

Så hur kommer det sig att Alan Wake och Enslaved åker ner i källaren?

För att de inte riktigt håller mottet... jag menar mot spel som System SHock 2, X-com Terror from the Deep, Phantasy Star III, Civilization IV och SouCalibur står de sig rätt slätt tycker jag

Skrivet av WildThing:

Man ska ju ha en fet hylla med bara spel, annars är det ju inte roligt!

Vi får ta och köra en "jämföra nördhyllor" tråd någonstans.

Kvalitet > kvantitet... fast kan man ha kvantitativ kvalitet så är ju givetvis det de bästa

Jaså du tänker zå...
Det har du rätt i, men Alan Wake har en charm som borde platsa i hyllan, tycker jag.
Det blir svårt med plats i hyllan när man har de gamla goda boxarna, ahh,det var tider det då spelen kom i boxar var boxar. Blev och är fortfarande besviken över DVD fodralen vi kör med nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Hehe jo, jag kommer nog spendera rätt bra med tid framöver med att byta ut titlar fram och tillbaka, men jag ska försöka hålla mig till sex "rutor" i en Expedit-bokhylla... Ska ju bli intressant och se vad ni tycker om urvalet sen när jag är klar också

Inaktiv

Ska snart göra samma sak...

Kan du tänka dig en request?
Skriv ett inlägg om den Boxcover i samlingen du tycker förmedlar spelet bäst, eller vilken som är vakrast om du nu så vill.
Finns så många bra ju, Interstate 76, Deus Ex, Outcast, Worms 2, etc.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Sure... har ju både i Deus Ex och Outcast i hyllan nu så ska kanske undvika dem då, men ska nog kunna hitta något annat ^^

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av WildThing:

Man ska ju ha en fet hylla med bara spel, annars är det ju inte roligt!

Vi får ta och köra en "jämföra nördhyllor" tråd någonstans.

Bra förslag! Till Forumet!

Så fort jag kommer hem och krävt tillbaka en del saker (har hälften utlånat) så jävlar!


signatur

Videomupp

1
Skriv svar