När spelen blir verklighet

Medlem

Det här händer mig jämt! Efter att ha kört ett rallyspel så kan jag leka med tanken att göra likadant i verkligheten... men såklart är det bara ett sätt att roa sig i en riktig bilkö. Å andra sidan kan jag fantisera på liknande sätt efter en god bok eller film. För tusan, allt vi gör och upplever påverkar vår syn på omgivningen.

Intressant att man nu satt namn på just detta när det gäller spel. Finns motsvarande term när det gäller film eller böcker?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De har helt rätt! Jag körde över 10 pers på raken och slog ihjäl par i GTA 4, sedan när polisen kom så slogs jag ända in i döden. Det återuprepades IRL! Jag tänkte att om det är okej i ett spel måste man göra så på riktigt, så jag gick ut och slog ihjäl par som satt på parkbänkar med slagträ och körde över 10 pers på trotoaren i city. Det blev en mardröm när polisen kom och jag sköt ner alla i min väg ända tills de fylde mig med bly. Rätt som det var vaknade jag upp på sjukhus och kunde vandra ut igen PRECIS SOM I SPELET! Vad är skillnaden på spel och verklighet? INGEN!

Medlem

För några år sedan när jag var yngre och dummare så fick jag i mig ett märkligt ting som påverkade sinnet märkbart. Under stundande upplevelse så kändes väderförändringarna som de olika landskapen i Zelda Ocarina of time. Ytterst märkligt.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Javas:

Har inte upplevt det här..brukar inte ens drömma om mina favoritspel, bara surrealistiska grejer där mina irl vänner oftast är med i förrvrängda roller, ibland kändisar.

Ta senaste skumma drömmern, jag och Charlie Sheen som hade 80-tals rocker hår började arbeta på en bar/restaurang tillsammans och återförenades som vänner efter tidigare äventyr under den tidigare delen av 80-talet.

Finns det något fenomen för sånt också? Television Transfer Phenomena?

Har dröm att Darth Vader och Darth Maul var ute efter mig!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Dreako:

De har helt rätt! Jag körde över 10 pers på raken och slog ihjäl par i GTA 4, sedan när polisen kom så slogs jag ända in i döden. Det återuprepades IRL! Jag tänkte att om det är okej i ett spel måste man göra så på riktigt, så jag gick ut och slog ihjäl par som satt på parkbänkar med slagträ och körde över 10 pers på trotoaren i city. Det blev en mardröm när polisen kom och jag sköt ner alla i min väg ända tills de fylde mig med bly. Rätt som det var vaknade jag upp på sjukhus och kunde vandra ut igen PRECIS SOM I SPELET! Vad är skillnaden på spel och verklighet? INGEN!

*sarcasm perceived*
Men...skulle inte falla mig in ens i spelet!

Medlem

Se saker i blockform gjorde jag i ungefär en vecka, damn u Minecraft

Medlem

Har upplevt det i många år av och till. beroende på hur intensivt jag spelat. Bland annat kommer jag ihåg hur skadad man blev av Sim City. Kunde spela oabrutet i tiotimmars pass eller mer. Eferåt kunde man gå runt på stan och komma på sig själv med att planera infrastrukturen, hus, broar, el m.m. Knepigt. har upplevt det även med BF serien. Kollat på hustak efter snipers m.m. Skadat!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Varför inte bara kalla det "fantasi"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tre exempel comes to mind nu på morgonkvisten:

1. Att missa tåget på morgonen för att man vet att man kan komma fram i tid med maximum speed (crysis + warhead i sträck en helg)
2. Att tänka F5 innan man går in genom en dörr som avviker i utseende från standarddörrarna och därmed måste innehålla nästa steg i spelet (verkligheten?)
3. Att man ger ett svidande överpris, inte för att affären ska tjäna pengar, utan för att man inte har lagt tid på sin mercantile skill!

Men som någon skrev tidigare så är det inte många millisekunder det handlar om innan man hajar att man är back in life... Särskilt när tåget åker...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Nötte FFX där en helg med min kusin, och fortfarande så tänker jag på kycklingar som chocobos i mindre format. Vad är en kyckling i jämförelse med en chocobo liksom?

Också känslan av att man hoppar väldigt dåligt efter att ha spelat FFXIII ett par timmar. Jävlar vad dem kan hoppa, flera meter upp i luften ju!

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Det enda jag haft är det vanliga ctrl+z kännslan man fått
när man skriver på papper ibland. Sedan en gång så gick jag och titta upp på
molnen och min första tanke var: Fan va dålig upplösning det är. Innan jag
insåg att det var riktiga moln haha Lite borta i huvudet just då.

Haha, kul!
Har hänt att jag fick för mig att slå bort en fluga från skärmen med
muspekaren eller försökt skjuta på den i FPS spel.

...eller någon gång då jag var ute och sprang och började bli alldeles för
trött kom tanken, fan jag brukar aldrig bli trött av shift-sprint.

Medlem

Efter att ha fått en WoWerdose på en jättedålig dator och vart tvingad att gå ut med hunden vart jag förvirrad över hur jag kunna ha så bra fps med så långt viewdistance, en bråkdel av en sekund senare kom jag på varför.
Jag har även försökt trycka på vissa knappar när jag är i vissa situationer IRL som jag är ingame

Sen vet jag int om jag kan räkna med att köra som en biltjuv då jag egentligen alltid gör så och int är så spelrelaterat

Medlem

Perioder när man spelade mycket Left 4 Dead så kunde jag höra ljud från hunters på kvällarna när man var ute och rastade hunden. Samt om man såg någon man inte gillade riktigt på långt avstånd så ville man bara köra quick scope på dem. Någon gång man har skrivit ett sms och skickat och sen ångrat sig och tänkt "ctrl+alt+delete" har också hänt någon gång.

123
Skriv svar