Minecraft konsolexklusivt till Xbox 360

Robot
Minecraft konsolexklusivt till Xbox 360

I vinter kan du vänta dig Mojang Specifications indiehit med Kinect-stöd i en 360 nära dig.

#mojang-specifications, #minecraft


Medlem
Minecraft konsolexklusivt till Xbox 360

dagens wtf för mig

Medlem

Dagen bästa händelse för mig

Medlem

Uhm. Ok. Jag vet inte riktigt hur dom kan tjäna på detta, men dom har väl tänkt ut ngt...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är besviken notch. Troligen för att foretscraft eller vad det heter finns på xbox. men att spela ett sånt här spel på konsol är ju bara äkligt

Medlem

Synd bara att jag fortfarande kommer föredra det på datorn... microsoft har hittils inte imponerat.

Inaktiv

Jävligt grymt Kul att Notch har fått samarbete med Microsoft ändå. Är ju ett ganska stort steg och sätter svensk spelutveckling på kartan ännu mer =D

KoP
Medlem

Gött mos! Dessutom lär ju inte Kinect styrning av spelet vara obligatorisk utan en valmöjlighet.

Medlem

Kommer sakna det på PS3, men jag får väl spela det på min Xperia Play istället...

Inaktiv

så länge PCn ligger i fokus med allt när det gäller minecraft, så får det fast komma till NES.

Medlem
Skrivet av d2004:

Jag är besviken notch. Troligen för att foretscraft eller vad det heter finns på xbox. men att spela ett sånt här spel på konsol är ju bara äkligt

Det är väl en smaksak. Jag tycker spel i förstapersonsperspektiv rent generellt känns konstigt med gamepad och ändå har Cod-serien betydligt fler spelare på Xbox än på PC.

Mig gör det inget om de "sprider glädjen" till fler plattformar

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av d2004:

Jag är besviken notch. Troligen för att foretscraft eller vad det heter finns på xbox. men att spela ett sånt här spel på konsol är ju bara äkligt

Det är väl en smaksak. Jag tycker spel i förstapersonsperspektiv rent generellt känns konstigt med gamepad och ändå har Cod-serien betydligt fler spelare på Xbox än på PC.

Mig gör det inget om de "sprider glädjen" till fler plattformar

Inte för att vara sådan, men jag är rätt övertygad om att fps till konsol är mer populärt just pågrund av att fler spelare spelar det där och när det kommer nytt så vill de ha ungefär samma kontroller som innan.. kalla mig gammalmodig men jag tycker att fps till konsol förstör spelet, har tyckt så från första halo, fram tills de nyare cod och bf.

Medlem

KOmmer det finnas multiplayer då eller?

Och man saknar ju alla moddar då...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Värt att notera kanske är ju att Notch personligen inte kommer jobba på Xbox-versionen.

Skrivet av brinkstar:

Inte för att vara sådan, men jag är rätt övertygad om att fps till konsol är mer populärt just pågrund av att fler spelare spelar det där och när det kommer nytt så vill de ha ungefär samma kontroller som innan.. kalla mig gammalmodig men jag tycker att fps till konsol förstör spelet, har tyckt så från första halo, fram tills de nyare cod och bf.

Skulle jag spela "seriöst" skulle jag spela FPS på PC, nuförtiden med jobb osv så är klanspel (och lågt intresse återuppta sådant) så är ligga i soffan och bara softa med handkontrollen mycket trevligare. Tror merparten är rätt casual också, det räcker hänga i soffan med handkontroll för man siktar inte på att lira seriöst och bli världsbäst.

Dessutom är det inte lockande sätta sig framför datorn spela efter att man jobbat 8-10 timmar framför en då man kommer hem, då känns det bättre lura hjärnan och sätta sig framför TVn med en handkontroll...

Medlem

De borde väl slutföra PC versionen innan de släpper en port till Xbox? Herre gud, fixa lag och synkronisering i SMP Notch, sen casha in Xbox användare.

Medlem

Klarar konsoller av sådan toppgrafik?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Klarar konsoller av sådan toppgrafik?

lol

1
Skriv svar