Nej, nej, nej, Microsoft

Medlem
Nej, nej, nej, Microsoft

Följer presskonferensen som Microsoft anordnar på E3 och undrar vart världen är på väg. Först får man ta del av diverse pang-pang-spel i form av Gears of war 3, Mass effect 3 etc. Men jag tappar fokuset, för alla spel som introduceras efter varandra ser likadana ut. Muskler, vapen, pang-pang. Det mest uppfriskande är nygamla superflamman Lara Croft. Men hon stönar för mycket och kameran blir alldeles för blöt.

Sedan fryser helvetet till is. På riktigt.

Visst, jag tycker att Fable: The Journey ser intressant ut. Disney-spelet ser trevligt ut. Star Wars likaså. Men allt verkar gå på en räls. Miljöerna i Disneyspelen skiljer sig, men verkar ha samma grundkoncept d.v.s. åka runt lite och samla mynt, runda bollar, knark: you name it.

Och sedan lite Kincect till. Och lite till. Och lite till. Jag pallar inte mer.

Det enda underhållande faktorn i konferensen är skådespelarna, som uppträder som läskiga robotar med lika mycket personlighet som en gurka. En bitter kvinna med gul tröja sitter och säger "Xbox BING" inför en publik, för att visa att maskinen kan förstå röster. Några ungar hoppar runt och låtsas ha roligt. Givetvis har i princip alla skådespelarna rutiga skjortor, eller pastellfärgade kläder, för att framstå så rena och perfekta som möjligt.

Jag vill se ett fint, gulligt, innovativt spel, med kontroll. Har inte behovet att vifta mig till döds.

[ia=27320; large]

#blogg

Medlem
Nej, nej, nej, Microsoft

Det enda höjdpunkterna var GoW3 och Halo. Allt annat var faktiskt ganska pinsamt o väldigt irriterande att se.

Inaktiv

Känn er lurade hardcorespelare. Microsoft bryr sig bara om pengar, och de tror nu att det finns i casualmarknaden.

Medlem

Hoppas Sony kommer med en bättre presskonferens. Jag har inte hört något som impat mig. Är presskonferensen slut?

Förresten: http://www.fz.se/bloggar/bildjaveln/20110606/simon-karlsson-f...

Hur känns DET?

Inaktiv

Jadu.. Kinect har ju sålt miljoner så varför inte? Vad mera kan man gräva ur xboxen? Skönt att dom inte kör en 720 iaf.

Medlem

Btw.. kommer man behöva använda kinect eller är det ett val till de flesta spel?

Medlem

Ingen aning. Tråkigt dock att fokuset alltid är på Kinect.

Håller till viss del med Buio (med Kat in the brain loggan). Kinect är en gimmick som skall tjänas pengar på, det tänkte vi när vi först fick se den. Att de flesta stora titlar ska ha kinect stöd känns bara irriterande nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag blev riktigt besviken på Microsofts konferens. De gav mig inte en enda anledning till att köpa en 360 igen. Systemet med att jag har en Ps3 och en Wii och grannen har en 360 tycks fungera i år igen.

1
Skriv svar