Black Ops - FPS drops - Lösning?

Medlem
Black Ops - FPS drops - Lösning?

Tjena alla

Har själv som många andra haft problem med att det är konstanta random FPS drops i Black Ops när man lirar (Spelar inge roll vilka grafik inställningar).

Nvidia har släppt nya drivisar (v270.61) vilka jag installerade igår, och se på tusan, inga FPS drops längre.

Har en 8800gt.. Tänkte bara tipsa om detta, prova gärna att uppdatera, har läst att för vissa fungerar det och för vissa inte (Tyvärr).


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Nix, inte haft sådana problem. Men är inte ditt grafikkort 2 - 3 år gammalt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nix, inte haft sådana problem. Men är inte ditt grafikkort 2 - 3 år gammalt?

Jo den är gammal men det duger för stunden fortfarande, vad jag förstått så har vissa folk problem med fps drops fast dom har nyare/vassare grafikkort o värre system än vad man själv har i överlag. Blev rätt förvånad över prestanda skillnaden efter uppdateringen.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Jag har uppdaterat drivrutinen med, här hände det inget upphetsande precis...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skiten droppar i fps på mitt upplåsta 6950 med så >_>

Hmm, hur mycket minnen har ni på era datorer? Processorer osv.?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

4GB, Q6600 @ 3.0 ghz

Medlem

Har själv C2D e7200 @ 3,1ghz med 6gb ram (pc6400) oso min kära nvidia 8800gt .. Windows 7 nyinstallerad... black ops motorn kanske inte är den mest optimerade.. för min del ok nu men för alla andra kunder känns d lite tråkigt..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Blev av med alla mina problem då jag bytte från onboard Realtek ljudkort till ett externt usb ljudkort (Soundblaster X-Fi Go). Enligt steam forumen så är det fler som har blivit av med problemen på detta vis, speciellt de som har 2 kärniga processorer.

Medlem

Quadcores då :P?

Medlem

Dunno, hade en dual och blev av med mitt strul, quad's har jag inte provat på.

Man ska bara använda det integrerade ljudkortet om man jobbar på Försäkringskassan, inte om man är en gamer


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man ska bara använda det integrerade ljudkortet om man jobbar på Försäkringskassan, inte om man är en gamer

Du frågade om minnen tidigare. Har själv 4GB RAM och 1 Gig på grafikkortet. Jag såg ingen anledning i dagsläget att köpa mer än 4 gig... går att uppgradera om behovet finns.

Har själv använt integrerade ljudkort och har faktiskt haft en rätt problemfri tillvaro på det sättet (jämfört med när jag köpte fristående ljudkort).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar