PSP 2 blir Playstation Vita

Robot
PSP 2 blir Playstation Vita

Ryktet stämde! Plus: prisuppgifter för Europa.

#sony


Medlem
PSP 2 blir Playstation Vita

Ah, billigare än jag trodde!
Fasen också, jag vill nog ha denna.

Medlem

shit, billigt! SUCK ON THAT NINTENDO!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

Öhhh...vadå billig??..samma pris som en 3ds då ju.

Medlem

Som vanligt ska det hustlas med europa. Den kostar 249/299 dollar i USA. 299 euro är strax under 440 dollar. Så jävla dåligt

Medlem

Kayl; Du får rösta på partier som vill sänka skatterna. Förstå att USA har ett helt annat skattetryck än EU-länderna.

Medlem

Mycket billigare än gissat. Och mycket bättre än nintendos barnvariant kan jag tänka mig.

Inaktiv

Hur kan det vara billigt när spelen kostar fullpris?

Medlem

Väldigt billigt sett till hårvaran. Nintendo lär få det tufft.

Medlem
Medlem

Blir ett köp. Betydligt billigare än väntat.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av MiSiL:

Kayl; Du får rösta på partier som vill sänka skatterna. Förstå att USA har ett helt annat skattetryck än EU-länderna.

Det är inte den stora skillnaden. Staterna får själv bestämma sin momssats (sales tax) men ponera att de skulle ha 0 %, då skulle skillnaden ändå bara bli 20 % mot Sverige och ofta är det mycket mer än så.
Det beror på att de amerikanska lönerna inte ökar bara för att dollarn blir svagare jämfört med euron. Amerikanerna har ju samma löner trotts att dollarn snart inte kostar någonting.

Som exempel kan vi ta valutakrisen i Sverige på 90-talet, vi fick ju inte dubbelt så höga löner över loppet av några månader trotts att kronan tappade nästan halva sitt värde. Det som händer är att köpkraften i andra valutor minskar så produkter måste sälja till ett, relativt sett, lägre pris.

Inaktiv

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Skribent

jojo, det här med prissättningem har man hört förr. Tror nog att de sätter priset blir högre än 2255kr, svensk moms och skatter och allt det där. Jag tippar på runt 3k för standard och 3.5k för 3G.

Medlem

Nu blir det att gå och köpa sig en vid jul. Sa till mig själv att om prislappen hamnar under 3k för 3G versionen så skulle jag köpa den. Så detta blir jätte bra. Kan knappt vänta tills jag får lägga vantarna på den.

Iphone, Android-telefoner och N3DS kan slänga sig i väggen!

Medlem
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

Inaktiv

Kommer inte köpa vid launch, men visst blir man sugen

Medlem

In your face Nintendo!

Inaktiv
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Jag skulle inte påstå att prislappen de satt för PS Vita är ett överpris, jag tycker att det är förhållandevis billigt för tekniken de matat den med. Jag förstår dock till viss del vad du menar med överpris men för att hålla sig till prislappen du angivit hade de varit tvugna att banta produkten avsevärt.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Hade en PSP som fick ligga och samla damm i bokhyllan under några månader. Gillade inte riktigt designen på den heller... och det ser jag att de inte ändrat så mycket på.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Överdriven prissättning? Priset skall ju inte begränsa tekniken. Vita verkar vara fantastiskt kompetent tekniskt och har ett lågt pris sett till sin prestanda. Jämför med 3DS som mer eller mindre är en DSi med huvudvärk som en feature, den ligger i samma prisnivå som Vita.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Överdriven prissättning? Priset skall ju inte begränsa tekniken. Vita verkar vara fantastiskt kompetent tekniskt och har ett lågt pris sett till sin prestanda. Jämför med 3DS som mer eller mindre är en DSi med huvudvärk som en feature, den ligger i samma prisnivå som Vita.

o du tror att sony o nintendo säljer sina produkter just över produktionsvärdet? snacka om naivt synsätt. vad tror du det kostar o sätta ihop, skeppa en vita respektive 3ds? inte fan är det mycket stålar inte. jag pratar inte om hårdvarubegränsning, jag snackar om rip-offs.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Överdriven prissättning? Priset skall ju inte begränsa tekniken. Vita verkar vara fantastiskt kompetent tekniskt och har ett lågt pris sett till sin prestanda. Jämför med 3DS som mer eller mindre är en DSi med huvudvärk som en feature, den ligger i samma prisnivå som Vita.

o du tror att sony o nintendo säljer sina produkter just över produktionsvärdet? snacka om naivt synsätt. vad tror du det kostar o sätta ihop, skeppa en vita respektive 3ds? inte fan är det mycket stålar inte. jag pratar inte om hårdvarubegränsning, jag snackar om rip-offs.

PS Vita har prestanda nära den i Playstation 3, det kostar att få ned det i ett så pass litet format. Dessutom med två touchskärmar, OLED och ett batteri som skall driva maskinen i längre än 5 minuter. Jag räknar kallt med att Sony gör förlust på varje såld maskin, precis som de gjorde med PSP, PS3 och PS2.

Det är sällan pengar rullar in från dag ett på konsoler. Först skall en marknad byggas upp, sedan kommer pengarna genom spelen och antagligen det nedladdningsbara materialet.

När vi ändå talar om naiva synsätt: Tror du verkligen att den enda kostnaden Sony har är montering och hårdvara? Du tror absolut inte att det kostar att utveckla en ny bärbar enhet?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av kaem79:

en bärbar konsol ska fortfarande bara kosta ~1500 sek. ni som köper dessa för överpriser förstör för oss andra som fattar att en bärbar konsol inte ska kosta så mycket.

Om jag får fråga, Varför förstör vi som köper det vid release för er som väntar tills priset har lagt sig vid 1500kr?

genom att köpa en vara visar man företaget att man accepterar den överdrivna prissättningen. då fortsätter företaget o ta överpriser för varan, och de kommer fortsätta med överpriserna så länge kunden köper varan.

Överdriven prissättning? Priset skall ju inte begränsa tekniken. Vita verkar vara fantastiskt kompetent tekniskt och har ett lågt pris sett till sin prestanda. Jämför med 3DS som mer eller mindre är en DSi med huvudvärk som en feature, den ligger i samma prisnivå som Vita.

o du tror att sony o nintendo säljer sina produkter just över produktionsvärdet? snacka om naivt synsätt. vad tror du det kostar o sätta ihop, skeppa en vita respektive 3ds? inte fan är det mycket stålar inte. jag pratar inte om hårdvarubegränsning, jag snackar om rip-offs.

PS Vita har prestanda nära den i Playstation 3, det kostar att få ned det i ett så pass litet format. Dessutom med två touchskärmar, OLED och ett batteri som skall driva maskinen i längre än 5 minuter. Jag räknar kallt med att Sony gör förlust på varje såld maskin, precis som de gjorde med PSP, PS3 och PS2.

Det är sällan pengar rullar in från dag ett på konsoler. Först skall en marknad byggas upp, sedan kommer pengarna genom spelen och antagligen det nedladdningsbara materialet.

När vi ändå talar om naiva synsätt: Tror du verkligen att den enda kostnaden Sony har är montering och hårdvara? Du tror absolut inte att det kostar att utveckla en ny bärbar enhet?

självklart utveckling, administreringen, advokater. jag orkade inte lista allt. sen får du tro vad du vill, så tror jag på vad jag vill.

1
Skriv svar