Robot
Battlefield 3

Som en av de första spelsajterna i världen fick vi besöka Dice och spela multiplayer i Battlefield 3. Vi gissar att du är nyfiken på vad vi tycker.

#battlefield-2, #call-of-duty-4-modern-warfare, #dice, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-3, #refraction-games, #codename-eagle


Medlem
Battlefield 3

Tack!

Medlem
Medlem

Hmm, får väl se om det blir nåt att ha på PCn.

Medlem

Tack FZ! Att läsa det där kändes som en heroindos efter en månads abstinens


signatur

Imperator

Medlem

Åh nej, inte återhämtande hälsa... Jag hade hoppats att det bara var en tillfällighet i bc2, och fordonen också till råga på det?
HUD:en verkar även den vara lika kass som i Bc2 om bilderna stämmer. =(

Resten verkar dock riktigt bra om man får tro på vad du skriver Calle.

Medlem

Verkar tok najs

Medlem

Gött mos!

Verkar vara en återgång till klassystemet från BF2142, inte helt fel.

Medlem

verkar nice de me fordonen, det är riktigt tråkigt om man lyckas skjuta en tracer dart på en helikopter och sen skjuta ner den och sen ser man 2 gubbar som hoppar ut så man inte dödar dom.

Medlem

Tja, får se om det flyger trots att det liknar CoD allt mer och Battlefield allt mindre :/
Får vänta på mer gameplay och ett par recensioner, och ska väl plocka upp det när det blir billigt nog, men är ännu tveksam till att det förtjänar sitt namn.

Medlem

Ser lovande ut. Något jag dock saknar ifrån BF2 är klassantalet och möjligen den väsentliga skillnaden emellan Engineer och Anti Tank...

Kanske kommer AT-vapen vara en del av ingenjörens uppgift

Medlem

No more 40mm spam! Weeee! Låter helt underbart, stort tack för inblicken.

Medlem

Det låter grymt smaskigt.

Medlem

Har rekommenderade dator speccs släppts för detta än?


signatur

Life is short , play more

dmn
Medlem

Gief info om helikopterfysiken! Måtte den inte vara så uppfuckad och konsolifierad som i bc2...Ge mig desert combat-style!

Medlem

Fasen videon från öknen med tanks var ju hur epic som hellst. Sedan verkar detta vara lite njah.. Blir så delad nu för vad jag egentligen tycker! Håller tummarna för att det blir awsome

Medlem
Skrivet av SajCo:

Har rekommenderade dator speccs släppts för detta än?

http://www.gamersmint.com/battlefield-3-system-requirements-r...

Regenativ hälsa på fordon?


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Operation: Metro 2033...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det ser så jävla likt BC2...

Vetta fan om detta kommer och hålla i längden.... HUD:en ser EXAKT ut som BC2.

Medlem

Hmmm? Okej? Fordon som regenerar hälsa? Det kom som en bomb.... Väldigt dåligt.... Oj oj oj... Det fungerade bra förut tyckte jag...

Gäller detta stridsvagnar också eller?

Om transportfordon sprängdes för lätt så lätt till lite extra hp/liv så när första smällen kommer på fordonet så hinner man reagera och kan hoppa ur fordonet, alltså att det tar två smällar för att transportfordonet skall sprängas i luften.

Inte en rolig nyhet.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Läääängar!!!

Medlem

Det där med regenerativ hälsa på fordon låter som det går att exploita, titta fram, skjuta (ta en träff av AT), backa back, fram igen efter automatisk healning... rinse and repeat etc etc. Fanns iof ett liknande system i BF2 om man hade två fordon eller commander crate.

Spelade ni på alla plattformar?
Blir det inte lite tjatigt när två klasser har KSP?

Varning, obligatoriskt gnäll:
Varför, O varför har de ett levlingssystem a'la BC2? Det är så tråkigt att känna att man behöver nöta sig fram till vissa vapen bara för att spela med samma förutsättningar som några nolifers som låst upp allt på 24h streckspelande.

Medlem

Tack så mycket för den här artikeln! Har väntat på den enda sedan vi fick reda på att den skulle komma idag kl 18:00 Bra skrivet!

Medlem

Tack för artikeln, var väldigt välskriven!

Medlem

+Supporter klassen, Medic skall INTE ha LMGs utan lätta vapen t ex vanliga SMGs eller Assault Rifles.
-Regenerativ hälsa på fordon?!? WTF?!? Riktigt lamt. Höj livet istället så dom tål 1-2 mer raketer istället.

= Kan bli riktigt bra om dom finputsar lite här och där.

PS. Man kan huka sig ner och lägga sig ner och krypa, hur är det med luta sig runt hörn på PC? Det finns inte?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

"Likt tidigare går det bra att komma tillbaka i livet i närheten av alla spelare i din grupp."

Bara för att förtydliga. Det du säger är att det är samma system som i BC2, där man kan välja vem man vill i sin squad att starta på..?

Eller???????????????????????????????????

Medlem

You had me at "Battlefield".

Medlem
Skrivet av Calle Johansson-Sundelius:

Efter en dryg timmes spelande är det svårt att inte dra slutsatsen att Battlefield 3 känns väldigt mycket som den av många älskade tvåan.

Den meningen gav mig gåshud. Gud vad jag längtar!

Medlem
Skrivet av EmBra:

Det5 där med regenerativ hälsa på fordon låter som det går att exploita, titta fram, skjuta (ta en träff av AT), backa back, fram igen efter automatisk healning... rinse and repeat etc etc.

Spelade ni på alla plattformar?

Vi spelade endast PC.


signatur

Videomupp

Medlem

Spelet verkar intressant men vissa designbeslut uppfattar jag som konstiga, eller felaktiga:

"Vi och många spelare tyckte det var tråkigt att en raket kunde spränga ett fordon fullt med passagerare."

Okej, då får man begränsa raketerna på kartan så att den som har en raket måste tänka "hm jag ska nog inte slösa min ammo på den där bilen, jag behöver den ifall det kommer en stridsvagn". Eller är det för mycket begärt av spelaren, kanske dags att införa IQ-test när man loggar in till spelet.

123
Skriv svar