Wii U presenterad

Robot
Medlem
Wii U presenterad

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Medlem

Wth? Ge "Wii 2" istället!

Medlem

Trodde Nintendo skulle ge oss en ny konsol, dom ger oss en GIGANTISK kontroll.

Medlem

Nintendo nästa Sega, de släpper för många olika "konsoler"

Medlem

inte helt övertygad. Det känns väldigt mycket som ännu mer teknik-onani. Är det inte motion controllers och 3D så är det det här...Surfplattor finns redan, det är inget nytt.

Medlem

Jag satt och dreglade över spelen till 3DS sen kom det här som jag såg fram emot så mycket, men jag tror att Nintendo just gjort Gimmick till ett värre skällsord.

Medlem

Det låter som dom upptäckt något nytt, någonsin hörttalas om lan eller internetplay? "Imaging how it will feel to be on a seperate screen", ja jag är det varje dag när jag spelar online. Skulle det vara så revolutionerande? FIASKO! Lär ju kosta 2000spänn för en kontroll med, till en gammal konsol.

Medlem

Nu visar dom massa spel. Men det är ju inte ens wii-versionerna utan PS3/x360?!

Medlem

Sämsta namnet ever och sämsta E3 ever. Fy fan vad spelbranchen sjunkit de senaste åren. Kom ihåg när man faktiskt blev riktigt sugen på att se allt nytt som skulle visas på E3 men idag så kan man inte vänta sig annat än några skuttande retards på en stor scen.

Medlem

bf3 pratas i samband med wii 2 wtf is this crap >-<


signatur

always use the nubs for cover

MFC
Medlem

failU


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Folk verkar inte fatta hur maskinen funkar när man läser kommentarer på gt-tv. De verkar tro kontrollen är konsollen.. fast än maskinen står vid tv och streamar infon till kontrollen/skärmen. xbox och sony kommer garanterat kopiera denna kontroll till nästa konsoll.

Medlem

Det är en ny konsol, inte bara en ny kontroll.

Medlem

Nintendo blir som Sony och Xbox. Skärm på kontroll känns inte speciellt fantastiskt....första gången som Nintendo inte har hittat på något riktigt nytt.

Medlem

Det är inte bara en kontroll, det finns en ny konsoll med:
http://kotaku.com/5809482/the-is-the-first-picture-of-nintend...

Och man msåte ha en fast konsoll med, den fungerar inte på egen hand.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det är inte bara en kontroll, det finns en ny konsoll med:
http://kotaku.com/5809482/the-is-the-first-picture-of-nintend...

Och man msåte ha en fast konsoll med, den fungerar inte på egen hand.

Är det ny hårdvara i också eller bara ny förpackning? Det är frågan. Spelen som visades såg helt OK ut, frågan är om det var PS3/360 versionen eller om det var nya WiiU. Dom pratade om konsollen som om det bara var en handkontroll, annars hade dom tydliggjort detta?

Medlem

Blir både glad och lite irriterad. Visst det är häftigt med en sån där kontroll. Finns säkert mycket man kan göra med den.

Men jag börja tröttna på allt sådant här. Jag vill har en konsol med en vanlig kontroll i handen. Inte en gigantisk kontroll som har touch screen och massa sånt.

En annan sak är: Visst det är ju coolt att de kommer göra t.e.x Assasins creed till konsolen MEN, det är ju spel som redan gjorts! Tycker jag är ganska dåligt. Kan de inte utveckla lite eget?. Vill jag spela Assasins creed så köper jag ett xbox eller ps3.


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot

Fattar inte folk poängen med detta? Det är en helt ny konsoll, tänk er en bättre ps3 med nintendo spel och den kontrollen som dom visat upp. Online lir och allting som aldrig funnits för Nintendo spel tidigare, bf3 kommer du kunna spela där (om man så behagar) sen att alla gamla wii prylar funkar!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fattar inte folk poängen med detta? Det är en helt ny konsoll, tänk er en bättre ps3 med nintendo spel och den kontrollen som dom visat upp. Online lir och allting som aldrig funnits för Nintendo spel tidigare, bf3 kommer du kunna spela där (om man så behagar) sen att alla gamla wii prylar funkar!

Men spelen ser ju inte ens bättre ut än PS3/360-versionerna, snarare sämre?

Medlem
Skrivet av Wortex:

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Tror mest att de ville visa hur mycket mobilare det blev, Så de tog "Tv:n blir upptagen" ursäkten för att visa det.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Blev nästan mer frustrerad utav Nintendos presentation. Vad fan höll de på med? Väg dig utan att använda TV skärmen! Jag använder hellre en våg.

Inaktiv

Metro och Bf3 på WII U?

Nu köper jag en nintendo console.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

ser ballt ut och blev lite wow känsla, men kännde samma sak när wii presenterades. Den samlar damm nu. Kan bli jätteballt. Lite tvekis dock

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Metro och Bf3 på WII U?

Nu köper jag en nintendo console.

Lägg märke till att han INTE nämnde Wii U när han presenterade det...

Medlem

Bara Nintendo kan "uppfinna" en digital Etch-a-sketch och sedan få för sig att kalla det för revolutionerande. Herregud...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Blir både glad och lite irriterad. Visst det är häftigt med en sån där kontroll. Finns säkert mycket man kan göra med den.

Men jag börja tröttna på allt sådant här. Jag vill har en konsol med en vanlig kontroll i handen. Inte en gigantisk kontroll som har touch screen och massa sånt.

En annan sak är: Visst det är ju coolt att de kommer göra t.e.x Assasins creed till konsolen MEN, det är ju spel som redan gjorts! Tycker jag är ganska dåligt. Kan de inte utveckla lite eget?. Vill jag spela Assasins creed så köper jag ett xbox eller ps3.

Håller med... dessutom är det lite luddigt med prestanda och allt!? Vad får vi!?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Tycker det var en riktigt häftig idé de kom med. Folk köper ju touch telefoner och iPads som galningar för att spela det där Angry birds, så Nintendo gör ett smart drag. Men jag som PC-spelare kommer nog inte att gå och köpa mig en Wii U (fail namn eller vad?) för jag är säker på att vi kommer ha en lika handikappad online upplevelse med Wii U som vi hade med Wii.

Medlem

Om inget annat så lyckades dom ju ge ytterst lite info om sin nya konsol, förvirringen verka total av vad vi faktiskt har sett.

Skriv svar