Se ökenstriderna i Battlefield 3
Angående Sniper, Vissa kanske inte vill ha med dom för att dom bara sitter och campar tänker på sin K/D ratio och inte tillför något för skälva laget. Vilket jag håller med.
Dock så kanske dom helt enkelt kan lägga in en spärr att 1 eller 2 snipers i varje lag högst tillåtet, bror ofc på hur många spelare det är i varje lag men vad dom absolut inte ska ge till dom fega lirarna som spelar sniper bara för att få kills och inte behöva få deaths, är ge dom INTE arts att bomba sönder folk me som i BC2 då är jag totalt nöjd ^^
jag hade hoppats få se infanteri ist för pansarvagnsdivision :/ sedan, blir det här att man kan gå överallt i stora banor med verkligare strider, så då blir det köp. har förbokat collectors edition, men är beredd o avbokade det när som helst.
De ska visa up MP-delen senare ikväll tror jag. Blir nog mer infanteri där.
det låter bra
Du tänker på Nightvision vilket är lite skillnad.
Thermal vision visar värmekällor därav kan det användas både natt och dag, soligt som målnigt och mulet. Även under snöoväder och dyl.
Nightvision däremot visar "förstärkning" av ljuspunkter som alltid finns där eller hur man ska förklara det och de hade ju inte vart så lyckat i öknen kanske, för då hade det nog blett ganska vitt och ljust på skärmen.
Jo men en metallbit i solen i öknen lär kunna bli betydligt varmare än en soldat.
Detta är dock ett ypperligt exempel på att prioritera gameplay före realism. Skit i hur det skulle varit i verkligheten, visa det som är relevant för spelet istället!
Jag orkade inte ta reda på fakta, men min gissning är väl att man kan få rätt bra "sikt" bara genom att se just skillnaden på temperaturen, som du sade, om en soldat är kallare så sticker han kanske ut? i alla fall bättre sikt då det var sådan rök,, Men även om jag är helt ute och cyklar så håller jag med dig,, viktigaste är att det är bra gameplay, sedan att det kanske brister i sin realism lite varstans spelar väl mindre roll,
Ser helt fantastiskt ut, Dice vet hur man flörtar upp mig,, varje jävla gång också!
Du tänker på Nightvision vilket är lite skillnad.
Thermal vision visar värmekällor därav kan det användas både natt och dag, soligt som målnigt och mulet. Även under snöoväder och dyl.
Nightvision däremot visar "förstärkning" av ljuspunkter som alltid finns där eller hur man ska förklara det och de hade ju inte vart så lyckat i öknen kanske, för då hade det nog blett ganska vitt och ljust på skärmen.
Jo men en metallbit i solen i öknen lär kunna bli betydligt varmare än en soldat.
Detta är dock ett ypperligt exempel på att prioritera gameplay före realism. Skit i hur det skulle varit i verkligheten, visa det som är relevant för spelet istället!
Jag orkade inte ta reda på fakta, men min gissning är väl att man kan få rätt bra "sikt" bara genom att se just skillnaden på temperaturen, som du sade, om en soldat är kallare så sticker han kanske ut? i alla fall bättre sikt då det var sådan rök,, Men även om jag är helt ute och cyklar så håller jag med dig,, viktigaste är att det är bra gameplay, sedan att det kanske brister i sin realism lite varstans spelar väl mindre roll,
Ser helt fantastiskt ut, Dice vet hur man flörtar upp mig,, varje jävla gång också!
Satt precis och såg trailern med en polare som kört 122:an. Är väldigt användbart att man använder thermal vision efter öppnande av eld i stridsvagnsstrid, då för att se igenom all rök som bildas.
Hoppas att man även kan välja ammunitionstyp, iaf mellan spräng och pil (HE & APFSDS) Ser bra ut och jag älskar att dom har med en fungerande thermal vision som ser igenom rök och gör det lättare att hitta mål.
Hoppas att ens stridsvagn har varm rök i sin skyddsrök.
Och jo, thermal är det som gäller när du bekämpar mål, det är ju en av fördelarna i dom nyare stridsledningssystemen, dom utklassar ju dom gamla siktena.
Om någon är intresserad av stridsvagnar och mekaniserad strid, prova på Steel Beasts 2, utvecklat för olika militärer som simulator. Används bla av Svenska försvaret, Strv 122, CV90 mm finns med.
Man lär sig en hel del om hur olika stridsvagnar fungerar och hur dom skiljer sig.
Flygplan är trevligt men då måst de balanseras som sagt. Inte ha 15 bomber (BF1942 style) utan de måste återvända till bas för att fylla på bomber och flares. Samt AA måste finnas på ett flertal platser, gärna mobila sådana med etc.
Det verkar som att iallafall Tunguskan från BF2 är med även i 3:an så det är bara att ösa planen fulla med kulor
Du tänker på Nightvision vilket är lite skillnad.
Thermal vision visar värmekällor därav kan det användas både natt och dag, soligt som målnigt och mulet. Även under snöoväder och dyl.
Nightvision däremot visar "förstärkning" av ljuspunkter som alltid finns där eller hur man ska förklara det och de hade ju inte vart så lyckat i öknen kanske, för då hade det nog blett ganska vitt och ljust på skärmen.
Jo men en metallbit i solen i öknen lär kunna bli betydligt varmare än en soldat.
Detta är dock ett ypperligt exempel på att prioritera gameplay före realism. Skit i hur det skulle varit i verkligheten, visa det som är relevant för spelet istället!
Jag orkade inte ta reda på fakta, men min gissning är väl att man kan få rätt bra "sikt" bara genom att se just skillnaden på temperaturen, som du sade, om en soldat är kallare så sticker han kanske ut? i alla fall bättre sikt då det var sådan rök,, Men även om jag är helt ute och cyklar så håller jag med dig,, viktigaste är att det är bra gameplay, sedan att det kanske brister i sin realism lite varstans spelar väl mindre roll,
Ser helt fantastiskt ut, Dice vet hur man flörtar upp mig,, varje jävla gång också!
FLIR är effektivt när du har mål som är varmare än bakgrunden. Är bakgrunden varmare än det som ska ses så blir FLIR mindre effektivt. Små källor så som människor t.ex blir absorberade av värmen omkring dem.
Ser underbart ut, MEN ska Dice lyckas med det de aldrig lyckats med förut, balansera flyg och helikoptrar vs stridsvagnar och AA på ett kul sätt?
Rätt enkelt i min bok: ta bort jetflygplanen bara. De har ändå inget att göra på så små banor som det här ändå rör sig om. Jo, jag vet att ökenbanan i filmen tar fem minuter att köra tvärs över, men många moderna jaktflygplan kräver 1,5-2km bana bara för att lyfta!
JAS 39 Gripen; Startsträcka 400 m, Landningssträcka 500 m
Saab 35 Draken; Startsträcka 650 m
F-22 Raptor: Startsträcka 480 m
Första filmen som faktiskt imponerade lite på mig! Påminde om Crysis när den andra gubben kollade på en i tanken!
Undrar dock varför DICE lagt in mörka hörn efter BC2, ser ut som man kollar genom ett fönster :S och nej jag menar inte i själva tanken!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb