Skyrims huvudplattform är konsolerna

Medlem

En portning? EN PORTNING?!!?!??!? Nämen nu blommar baskemig asfalten! Som jag har väntat i flera månader, suttit och dräglat åt vackra filmer och glott på makalösa bilder, och så får man reda på att vi på PC kommer få en jäkla efterhandsportning? Var ta mig tusan inte ett enda rätt ord i den här nyheten. "Tillgängligt", "spela på ett lätt sätt", "stor Apple-fans"?? Vad är det här? Jäklar vad jag blir besviken nu. Vid Muminpappans svans, om Bethesta fuckar upp det här kommer jag inte vara lycklig igen på länge...

Medlem

Hur kan ni ens vara överraskade? Bethesda har ju jättenichat sig till p12or och de favoriserar ju konsollerna alla dagar i veckan, rent generellt.

Medlem

Värdelöst men förhoppningsvis försvinner inte modtools och därför kan bli PC-versionen bli räddad efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte? De som gör spelet har precis gått ut med att de gör spelet till Konsol, vilket betyder att det är där de tjänar in flisen för sitt hårda arbete.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.

Satt precis o njöt av videon o tänkte att "Ska fan ta o förboka detta (till PC) med detsamma"
sen läste jag denna lilla artikel o tänkte, TPB TPB TPB...

Men men... kommer väl ändå köpa spelet installera det och gråta över den dåliga kontrollen samtidigt som jag sitter på toa med en gammal köttbulle smörgås i handen..

Så du såg spelet och gillade det och ville köpa det, men bara för att de gör det på konsol så ska du ladda ner det. Om du gillar det varför inte bara köpa det?

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte?

"1.4. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits."

Som medlem på FZ har du, och alla andra, accepterat reglerna under registreringen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte? De som gör spelet har precis gått ut med att de gör spelet till Konsol, vilket betyder att det är där de tjänar in flisen för sitt hårda arbete.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.

Satt precis o njöt av videon o tänkte att "Ska fan ta o förboka detta (till PC) med detsamma"
sen läste jag denna lilla artikel o tänkte, TPB TPB TPB...

Men men... kommer väl ändå köpa spelet installera det och gråta över den dåliga kontrollen samtidigt som jag sitter på toa med en gammal köttbulle smörgås i handen..

Moment 22. Men vi snackar inte warez på detta forum, håll det för dig själv.

Ok, blev frustrerad som många andra kanske....
Ska skriva ett elektroniskt brev till Bethesda och säga vad jag tycker om saken!

Medlem

TES tycker jag inte varit intressant på länge. Oblivion var en besvikelse, ur alla synpunkter. Och ett sånt upplägg skulle inte bli sämre bara för att det är på konsol.

Vad gäller PC vs. konsol-diskussionen så börjar den verkligen bli långtråkig. Det är väl inte konstigt att det utvecklas till konsolerna, och sen portas till PC. Jag kan tänka mig att det är betydligt mindre resurskrävande än tvärt om. Att man gnäller som fan på att det utvecklas till olika plattformar... meh. Jag sitter inte och gråter blod och säger att utvecklare bajsar på mig bara för att jag aldrig får spela Zelda-spel på min krysslåda. Av samma anledning till att jag inte säger att utvecklare skiter mig i ansiktet för att jag inte får spela Demon's Souls på nyss nämnda konsol.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fan också!

Verkar som vi får lägga allt hopp på moddarna, efter att ha sätt gameplay och interface på E3.

Inaktiv

Bara det går modda lika bra som oblivion och fallout.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Fy fan. Inget köp.

Medlem

Griniga ni blev då. Det är väl även jag egentligen, men man har ju vant sig. Att konsoler har högre prioritet än PC är ju rena självklarheter när det gäller multiplattforms-spel nuförtiden. Inget förvånande alls detta, alltså.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Medlem

Känns knappt överraskande.

Jag stannar nog fan i Vvardenfell.

;<<<<<<<

Medlem

som vanligt är det ett jävla gnäll här. inte för att jag är mycket bättre med mitt gnällande över att ni gnäller, men ni gnäller för fan för minsta lilla skit sak.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

som vanligt är det ett jävla gnäll här. inte för att jag är mycket bättre med mitt gnällande över att ni gnäller, men ni gnäller för fan för minsta lilla skit sak.

Detta är verkligen något att gnälla över. Ännu en rutten konsolport som är lika välkodad som ett beta-spel. Usch nej. Lata utvecklare.

Medlem
Medlem

-_______________-

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte? De som gör spelet har precis gått ut med att de gör spelet till Konsol, vilket betyder att det är där de tjänar in flisen för sitt hårda arbete.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.

Satt precis o njöt av videon o tänkte att "Ska fan ta o förboka detta (till PC) med detsamma"
sen läste jag denna lilla artikel o tänkte, TPB TPB TPB...

Men men... kommer väl ändå köpa spelet installera det och gråta över den dåliga kontrollen samtidigt som jag sitter på toa med en gammal köttbulle smörgås i handen..

Så du såg spelet och gillade det och ville köpa det, men bara för att de gör det på konsol så ska du ladda ner det. Om du gillar det varför inte bara köpa det?

Som sagt, man kan ju aldrig veta hur det blir, men enligt tidigare upplevelser och iaktagelser från andra så verkar det alltid bli sämre när de portar från konsol, det kan många hålla med om.

Brukar inte gnälla innan jag har provat spel, blev nog bara lite tagen av artikeln då jag verkligen ser fram emot detta spel(Som jag aldrig provat...!?)

Och på din fråga så skriver jag ju egentligen varför i texten innan, tänk om detta spel blir magnifikt på alla plan, story, grafik mm så går det inte att styra på pc, skulle göra många besvikna. Klart jag inte laddar ner,, skrev det bara för att jag hoppas att Bethesda läser detta forum och tycker synd om oss och fixar en bra portning!! Jag är 30+ och har ett jobb, köper alla mina spel (steam FTW)

Peace

Medlem

Innan alla spyr galla över detta så kan man vänta och se hur dom har löst det.
Kan ju faktist bli bra också.

Det mest löjliga är ju att dom som gnäller på såna här saker och att dom ska ladda ner spelet.
Blir spelet bättre på nått sätt för att man laddar ner det?
Man är ju tydligen tillräckligt intresserad att spela det men absolut inte ska betala nått.

Medlem

Känns som att detta kommer bli ett "nytt" two worlds...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelet är ju fulare än Oblivion på grund av konsoler, ändå. Så det kan inte bli mycket värre. Trodde jag.

Medlem

Det blir nog bra ändå, lite oroväckande att saker ska bli enklare att använda då jag tolkar det som att dom kommer dumma ner spelet, men det behöver inte nödvändigtvis vara så.

Medlem

Så länge det inte blir ett buggigt helvete och det kommer bra modverktyg får de utveckla det hur fan dem vill.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Angust:

som vanligt är det ett jävla gnäll här. inte för att jag är mycket bättre med mitt gnällande över att ni gnäller, men ni gnäller för fan för minsta lilla skit sak.

Detta är verkligen något att gnälla över. Ännu en rutten konsolport som är lika välkodad som ett beta-spel. Usch nej. Lata utvecklare.

nej det är faktiskt inget att gnälla över då du inte vet om det blir en "rutten" konsol port eller inte då du förmodligen inte testat spelet än. PC är en så pass liten majoritet av sålda spel idag (i jämförelse med konsol siffror) så det är väl inte konstigt att dom går ditt där det finns flest folk på så vis dra in pengar och förtsätta göra titlar. alltså seriöst ni är fan värre på att gnälla än random p12 på xbox live under en cod match. allt från Konsol hat till FZ är köpta dag ut och dag in på denna jävla sida så sjukt less bara, för fan spela o var glad oavsett vilken maskin spelet är på.


signatur

God is dead

Medlem

Blir inget köp för min del heller då. Det är en principsak. Har ännu aldrig varit med om att en konsolportning någonsin gjort sig bra på PC. Tänker inte ta risken med mina slantar.

Inaktiv

Jag kommer iallafall inte att stödja dem med mina pengar, men jag kommer garanterat att spela det.
Hoppas på att moddarna kommer att städa upp den värsta röran efter bethesda.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Men seriöst, sluta böla nördar. Ni är så jäkla töntiga när det gäller mellan dessa konsol-krig och hatet mot konsoller! När var det grafiken som gjorde ett spel? Det kan vara världens snyggaste grafik men världens sämsta gameplay!

Ni har blivit så jävla bortskämda när det gäller Grafik, FAN försök förstå andra också som vill lira kanske, som inte har råd med en dator för 10 000 för att få spela ett spel på högsta grafik och sitta här på internet och spela kaxig att man har så bra dator. Skaffa er ett liv istället seriöst! Vissa kanske det räcker med att ha en liten låda för 2000 kr istället för en stor jävla dator för 10 000 istället. Andra kanske har ett liv, men jag dömer er inte bara för att ni har en bra dator. Man kan ha ett liv ändå
Men ändå, sluta gnäll så jävla mycket, gnäll inte på konsolerna. Gnäll på spelutvecklarna som har valt att göra dom till konsolerna, vad har konsol användare med allt detta att göra? När man ser vissa kommentarer och hur grafik kåta folk är nu för tiden så längtar man ju fan tillbaks till 8-bitars tiden. Självklart utvecklas spel och grafik, men problemet blir att alla PC-användare vill bara ha bättre och bättre! Ni är aldrig nöjda! Det stör mig oerhört mycket. KÖP OCH SPELA SPELET, VARFÖR SÅ MYCKET PROBLEM!!!

Medlem

Asså, jag tror fortfarande att de kan lyckats med detta.
Visst hatar jag konsol portningar då spel som Hunted: The demon's forge verkligen misslyckades med det och sen liknande spel som Saints Row 2 också failade på vissa delar, men Skyrim kommer troligtvis vara ett asgrymt spel som de inte kommer ha lika stora buggar för PC (Hoppas jag på).

Visst kommer det finns buggar men det finns det ju alltid och jag håller med om att de borde ha hållit sig till PC som primär platform då det troligen är där som buggar enklast skapas (Konsol är likadant överallt och där har de enklare att få ut patcherna till alla på direkten).

Hur som helst har jag fortfarande höga förhoppningar på Skyrim och det kommer bli mitt GOTY (Bortser från SW:ToR där det finns vissa leaks som antyder på en November release och det är ett MMO vilket inte riktigt är en GOTY genre).

Medlem

Hahaha! Vilket skämt! Vilket fiasko!

Tack Gode Gud att jag håller mig till Valve, Blizzard, Bioware och ID Software, dom fyra PC-spels Gudarna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av TheRob:

Men seriöst, sluta böla nördar. Ni är så jäkla töntiga när det gäller mellan dessa konsol-krig och hatet mot konsoller! När var det grafiken som gjorde ett spel? Det kan vara världens snyggaste grafik men världens sämsta gameplay!

Ni har blivit så jävla bortskämda när det gäller Grafik, FAN försök förstå andra också som vill lira kanske, som inte har råd med en dator för 10 000 för att få spela ett spel på högsta grafik och sitta här på internet och spela kaxig att man har så bra dator. Skaffa er ett liv istället seriöst! Vissa kanske det räcker med att ha en liten låda för 2000 kr istället för en stor jävla dator för 10 000 istället. Andra kanske har ett liv, men jag dömer er inte bara för att ni har en bra dator. Man kan ha ett liv ändå
Men ändå, sluta gnäll så jävla mycket, gnäll inte på konsolerna. Gnäll på spelutvecklarna som har valt att göra dom till konsolerna, vad har konsol användare med allt detta att göra? När man ser vissa kommentarer och hur grafik kåta folk är nu för tiden så längtar man ju fan tillbaks till 8-bitars tiden. Självklart utvecklas spel och grafik, men problemet blir att alla PC-användare vill bara ha bättre och bättre! Ni är aldrig nöjda! Det stör mig oerhört mycket. KÖP OCH SPELA SPELET, VARFÖR SÅ MYCKET PROBLEM!!!

Den stora anledningen för mig till varför portning är dåligt är pga alla buggar som skapas.

Kontroller brukar jag inte har några större problem med men ack vad många buggar som brukar skapas under portning...

Du borde även inte tro att alla som ogillar portning automatiskt vill ha bästa grafiken, visst skaffade jag nyligen en grym dator som jag älskar men jag spelar fortfarande Saints Row 2 co-op för att det är så jäkla roligt

Grafik är absolut inte allt, visst är det snyggt men gameplay är mycket viktigare och därför vill man inte ha en massa buggar som kraschar spelet.

Jag hoppas även på att de är ungefär klara med spelet och sitter o bugg letar igenom PC portningen snart och väldigt grundligt så att vi inte sitter med ett spel som kraschar under introt eller med en FPS under 10

Skriv svar