Se första filmen från Wii U

Robot
Se första filmen från Wii U

Är det en kontroll? Är det en konsol? Det är Wii U!

#nintendo


Medlem
Se första filmen från Wii U

Denna konsol gjorde mig väldigt förvirrad i början och jag måste fortfarande tänka över detta en stund. Men jag ser verkligen fram emot det här men vill se mer Nintendo spel innan WiiU släpps.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Om Nintendo verkligen har skaffat en mer high-end grafikkrets gentemot föregångaren och fler "snyggare" spe kommer samt fixat onlinedelen till lite mer användarvänlig (säg Xbox nivå) så är den mer intressant.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd

"what dose u stands for in wii u?...." or is it useless?
"the answer is also yes to all of this"

Inaktiv

Ser ut som ett dyrt tillbehör till Wii. Finns inte en chans att jag skulle vilja en sån sjukt klumpig kontroll när jag spelar. Det är ju som att sitta med en tablet som fjärr.
Nej tror Nintendo satsar helt fel denna gång, fan boysen kommer säkert köpa vad som än nintendo spottar ur sig men jag känner att detta knappast blir ett köp.

Inaktiv
Skrivet av jiwn:

"what dose u stands for in wii u?...." or is it useless?
"the answer is also yes to all of this"

Detsamma går nog säga om din engelska :3

Skrivet av Brandter:

Ser ut som ett dyrt tillbehör till Wii. Finns inte en chans att jag skulle vilja en sån sjukt klumpig kontroll när jag spelar. Det är ju som att sitta med en tablet som fjärr.
Nej tror Nintendo satsar helt fel denna gång, fan boysen kommer säkert köpa vad som än nintendo spottar ur sig men jag känner att detta knappast blir ett köp.

Om nu inte kontrollen väger för mycket, tror jag att väldigt få bryr sig om att händerna är några centimeter längre från varandra. Men jag testar den gärna innan jag dömmer.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av jiwn:

"what dose u stands for in wii u?...." or is it useless?
"the answer is also yes to all of this"

Detsamma går nog säga om din engelska :3
...
Men jag testar den gärna innan jag dömmer.

Du kanske ska skriva korrekt svenska först innan du klagar på någons engelska?
Det är ett 'm' i dömer.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av jiwn:

"what dose u stands for in wii u?...." or is it useless?
"the answer is also yes to all of this"

Detsamma går nog säga om din engelska :3

Skrivet av Brandter:

Ser ut som ett dyrt tillbehör till Wii. Finns inte en chans att jag skulle vilja en sån sjukt klumpig kontroll när jag spelar. Det är ju som att sitta med en tablet som fjärr.
Nej tror Nintendo satsar helt fel denna gång, fan boysen kommer säkert köpa vad som än nintendo spottar ur sig men jag känner att detta knappast blir ett köp.

Om nu inte kontrollen väger för mycket, tror jag att väldigt få bryr sig om att händerna är några centimeter längre från varandra. Men jag testar den gärna innan jag dömmer.

Han kanske är lätt dyslektiker?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

Allt Nintendo gör med onlinebiten, även om de tar bort den helt, är f ö bättre än det skämt till onlinelösning de har på Wii :).

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av jiwn:

"what dose u stands for in wii u?...." or is it useless?
"the answer is also yes to all of this"

Detsamma går nog säga om din engelska :3

Skrivet av Brandter:

Ser ut som ett dyrt tillbehör till Wii. Finns inte en chans att jag skulle vilja en sån sjukt klumpig kontroll när jag spelar. Det är ju som att sitta med en tablet som fjärr.
Nej tror Nintendo satsar helt fel denna gång, fan boysen kommer säkert köpa vad som än nintendo spottar ur sig men jag känner att detta knappast blir ett köp.

Om nu inte kontrollen väger för mycket, tror jag att väldigt få bryr sig om att händerna är några centimeter längre från varandra. Men jag testar den gärna innan jag dömmer.

Han kanske är lätt dyslektiker?

Det hävdar alla som är usla på att stava, det stämmer dock inte alltid.. Och även om man nu är dyslektiker så är man väl verkligen inte rätt person att klaga på folks stavning?

Inaktiv

kommer floppa lika fett som virtualboy eller va fan de hette

Medlem

Kommer inte in i mitt vardagsrum iaf!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ser ut som den är dyr jobbig, men de har bannemig gjort en skitfräck pryl!
Deras lösningar är roliga och simpla. Brilljant arbete måste jag säga.
Den kommer inte floppa, finns tillräckligt många som är Nintendo fans som kommer köpa den. Dock lär jag aldrig införskaffa en...

Medlem

Så roligt att läsa negativa kommentarer om att den kommer floppa osv. Säg vad ni vill men detta är i mitt tycke högst intressant. Allt nyskapande och nytänk är välkommet och jag ger Nintendo en fet Eloge som vågar göra saker och satsa på saker som ingen prövat innan. Kinect + Move är 2 saker som föddes av nintendos nytänkande med Wii. Detta kommer säkerligen Sony Och Microsoft utnyttja på ett eller annat sätt. Och om Nintendo nu går mot hardcore marknaden och får lite mer crossplatform-spel UTÖVER sitt egna unika utbud, ser jag som tidigare endast hållt mig till PC,360,PS3, Nintendos Wii U som en värdig konkurrent. Så störande att folk är så jäkla negativa till allting? Fattar det inte. Vill ni inte ha det så köp det inte och sluta gnälla så in i helvete mycket.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv
Skrivet av nachoman:

Du kanske ska skriva korrekt svenska först innan du klagar på någons engelska?
Det är ett 'm' i dömer.

Jag förolämpade bara personen jag citerade då jag tyckte hans skämt var rätt kasst. Visste inte att min svenska måste vara fläckfri för att få rätten att yttra mig. Sorry!

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Vill ni inte ha det så köp det inte och sluta gnälla så in i helvete mycket.

That's how the wannabe gamers roll.

Till alla andra
-------------------
Seriöst dock så ser jag faktiskt fram emot det här. Är faktiskt lite orolig med tanke på kontrollen men vem vet?! Classic Controller Pro kommer möjligen funka bra till WiiU. Inte för att jag tycker skärmkontrollen ser dålig ut eller något för jag kan inte döma något JAG INTE HAR TESTAT ÄN. Vänta och se gott folk. Slår vad om att det hade varit en HELT annan atmosfär om Sony eller Microsoft hade gjort något sånt här.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Orphantears:

Vill ni inte ha det så köp det inte och sluta gnälla så in i helvete mycket.

That's how the wannabe gamers roll.

Till alla andra
-------------------
Seriöst dock så ser jag faktiskt fram emot det här. Är faktiskt lite orolig med tanke på kontrollen men vem vet?! Classic Controller Pro kommer möjligen funka bra till WiiU. Inte för att jag tycker skärmkontrollen ser dålig ut eller något för jag kan inte döma något JAG INTE HAR TESTAT ÄN. Vänta och se gott folk. Slår vad om att det hade varit en HELT annan atmosfär om Sony eller Microsoft hade gjort något sånt här.

Jag hade fortfarande tyckt att kontrollen ser äckligt grotesk ut och tror inte att Microsoft skulle vilja göra om sin Xbox kontroll flopp. Jag tror nog att de flesta vill ha en skön lätt kontroll att använda när man spelar konsol, inte en halv tablet. Men det kanske finns folk som tycker att alla kontroller idag är för lätta och borde vara 3 gånger så stora, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Orphantears:

Vill ni inte ha det så köp det inte och sluta gnälla så in i helvete mycket.

That's how the wannabe gamers roll.

Till alla andra
-------------------
Seriöst dock så ser jag faktiskt fram emot det här. Är faktiskt lite orolig med tanke på kontrollen men vem vet?! Classic Controller Pro kommer möjligen funka bra till WiiU. Inte för att jag tycker skärmkontrollen ser dålig ut eller något för jag kan inte döma något JAG INTE HAR TESTAT ÄN. Vänta och se gott folk. Slår vad om att det hade varit en HELT annan atmosfär om Sony eller Microsoft hade gjort något sånt här.

Jag hade fortfarande tyckt att kontrollen ser äckligt grotesk ut och tror inte att Microsoft skulle vilja göra om sin Xbox kontroll flopp. Jag tror nog att de flesta vill ha en skön lätt kontroll att använda när man spelar konsol, inte en halv tablet. Men det kanske finns folk som tycker att alla kontroller idag är för lätta och borde vara 3 gånger så stora, vad vet jag.

Enligt IGN så hade dem testat WiiU's kontroll ett tag och tyckte om den. Dem påstod att den var inte lika klumpig och tung som dem hade trott att den skulle vara. Vi får bara se för oss själva


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Kontrollen i sig har ju ingen inbyggd processor eller liknande utan mer som en cloud funktion. Detta gör ju att den inte väger lika mycket som t.ex. en ipad skulle jag tro. Visst lite delar som sköter styrning och sådant är ju där, likaså wifi (troligtvis) så det gör ju att den har lite men lär inte vara lika tung som en vanlig ipad eller liknande på marknaden. Jag gillar idéen men väntar att ge utlåtande innan jag fått mer konkret fakta och spel-utannonseringar. Med tanke på att 3ds har rätt så många tredjeparts utvecklare så kan man ju hoppas att det även kommer ske till wii u'n (världens sämsta namn dock, men vad gör det, namnet är ju inte det väsentliga). Lite bättre onlinefunktioner hade jag inte klagat över. Sker det, då har ju nintendo chans att konkurera, annars inte. Anledningen till att kontrollen är stor är ju trots allt att den har en skärm, men det är ju också det enda som skulle kunna göra att den väger mer än dagen kontroller tbh..

1
Skriv svar