Skägg.
10 Chambers

Såg att Speilberg fick ett demo också.


signatur
Medlem

"Efter en dryg timmes spelande är det svårt att inte dra slutsatsen att Battlefield 3 känns väldigt mycket som den av många älskade tvåan."

Jag antar att det menas Battlefield 2 och inte Bad Company 2, vad är det som förmedlar känslan av bf2 här? Klass-systemet? Från BC2. Rush-läget? Från BC2.

Frågan lyder alltså, vad är det som skriker BF2 och inte BC2 i spelet hittills? Lite otydligt i artikeln. Och: Är detta "fråga Dice"-reportaget? Annars har jag missat det på nåt sätt. Det verkar mest som ett test av multiplayer och inte "Ställ en fråga, få ett svar".

Givetvis klagar jag inte, allt är av intresse, särskilt multiplayer-nyheter.

Medlem
Skrivet av Zedilius:
Skrivet av SajCo:

Har rekommenderade dator speccs släppts för detta än?

http://www.gamersmint.com/battlefield-3-system-requirements-r...

Regenativ hälsa på fordon?

fakefakefake


signatur

Life is short , play more

Medlem
Skrivet av Redstar:

"Efter en dryg timmes spelande är det svårt att inte dra slutsatsen att Battlefield 3 känns väldigt mycket som den av många älskade tvåan."

Jag antar att det menas Battlefield 2 och inte Bad Company 2, vad är det som förmedlar känslan av bf2 här? Klass-systemet? Från BC2. Rush-läget? Från BC2.

Frågan lyder alltså, vad är det som skriker BF2 och inte BC2 i spelet hittills? Lite otydligt i artikeln. Och: Är detta "fråga Dice"-reportaget? Annars har jag missat det på nåt sätt. Det verkar mest som ett test av multiplayer och inte "Ställ en fråga, få ett svar".

Givetvis klagar jag inte, allt är av intresse, särskilt multiplayer-nyheter.

"Fråga Dice" kommer inom 24 timmar, stay tuned


signatur

Videomupp

Medlem

Finns det hardcore läge likt bfbc2? Är inte vidare förtjust i att tömma mag i folk för att dom ska dö.

Medlem

Så underbart!! Bara...några...månader...kvar!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

orka klaga på ett spel i alpha, känns meningslöst imo

Meningslöst? Om man inte säger vad man tycker har ju inte utvecklarna någon aning om vad de ska ändra på för att göra det bättre.

OnT så verkar det bra med en del saker jag inte gillar t.ex hp regen på soldater och fordon. Men förhoppningsvis så släpper de mod tools så att moddarna kan göra det lite mer "hardcore". Kanske till och med Project Reality till BF3?

Medlem

Fina fisken!!!

Medlem

@Carl

Hur såg det ut när man klev in i fordonet som fanns på Metro nivån? Var det en animation när man öppnade dörren och klev in eller var det insta-teleport som i de tidigare spelen? Hur såg det ut när man bytte plats i fordonet?

Medlem

Har en liten fundering:
Om man blev nerskjuten eller nerhuggen i Bf2 fick man se i förstaperson ett tag till, liksom uppleva dödsögonblicket. I BC2 var det inte så utan kameran hoppade ur gubben direkt, vilket inte kändes lika dramatiskt. Hur är det i Bf3?

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Har en liten fundering:
Om man blev nerskjuten eller nerhuggen i Bf2 fick man se i förstaperson ett tag till, liksom uppleva dödsögonblicket. I BC2 var det inte så utan kameran hoppade ur gubben direkt, vilket inte kändes lika dramatiskt. Hur är det i Bf3?

Man ligger kvar i förstaperson.

Edit: Har ett starkt minne av att man hoppade in i viechles på direkten och bytte platser instant.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Cedliq:

Har en liten fundering:
Om man blev nerskjuten eller nerhuggen i Bf2 fick man se i förstaperson ett tag till, liksom uppleva dödsögonblicket. I BC2 var det inte så utan kameran hoppade ur gubben direkt, vilket inte kändes lika dramatiskt. Hur är det i Bf3?

Man ligger kvar i förstaperson.

Yes!
Tack för svaret

Medlem

En till liten fundering, dock vet jag inte om ni kan svara på denna än.
Vissa multiplayerbanor kommer alltså att utspela sig i städer, med både små och stora hus. Kommer man kunna springa omkring i alla hus? I alla tusentals rum som finns i en skyskrapa?
I BF2, t.ex. på Strike at Karkand, fanns det också hus, stora hus, men då fanns det ingen destruction, så då var det enkelt att begränsa spelarna till bara några få rum.
Jag har svårt att se hur man ska kunna ha stora banor i städer utan att göra oförstörbara väggar, vilka spräcker illusionen. Hur har DICE löst det här?

Medlem

Hoppas man kan vara befälhavare.

Medlem

Inget LAN ingen serverbrowser i PC....stämmer detta? fan vad tragiskt ...E-sport my ass...

123
Skriv svar