Xsyon - Äkta Sandbox lir. Intresserad?

Medlem
Xsyon - Äkta Sandbox lir. Intresserad?

www.xsyon.com

spelet i sig tycker jag påminner rätt mkt om minecraft, fast mycket mer.

Någon här som skall lira så är ni mycket välkomna att joina Deathwatch, rätt många svenskar hos oss.

Ingame Contacts: Halbera, Archangei, Chidar, Marex

www.deathwatchgaming.com
http://www.xsyon.com/forum/showthread.php/3820-Deathwatch-Tra...

Medlem

rätt gammal tråd men jag kör.
har själv inte provat minecraft, men däremot både kört Darkfall, och Mortal Online, och saknat den där riktiga sandbox feelingen i båda.

Xsyon tycker jag verkar mest lovande av dem alla, nu efter sommaren lär man definitivt veta huruvida det kommer bege sig eller inte i Xsyon, men byggaspekten är skitkul och det kommer ständiga úppdateringar för att förbättra och tillägga hela tiden.

Själv är jag med i Audacian Republic i Xsyon, dock inte så många svenskar med då det är rätt dominerad av US/Australien tidzoner, men guilden är störtskön så jag stannar kvar även det inte inte alltid klaffar med mina tider på vardagarna. Om några svenskar är intresserade att joina så är ni välkomna!

Skapar gärna kontakt med mer svenskar/skandinavier att spela med, även inte i samma guild såklart! Man vill ju inte spela själv i ett MMO

Audacian Republic på officiella Xsyon forum
Audacian Republic hemsida

Medlem

går inte registrera ett konto på deras hemsida, får bara en vit sida med en socket error när jag försöker, verkar inte finnas någon som har samma problem när man kollar på deras forum så vete fan vad problemet är

hittar inte heller någon information om hur mycket man måste punga ut för att testa spelet?


signatur

Suup homie

Medlem

Här du försökte?

Jag vet att sidan strulat lite nu senast efter de flyttade hela forum och hemside skiten. Då gav forumet samma felmeddelanden. Men verkar funka nu när jag går in på forumet och ska skapa konto.

Medlem

Ruskigt likt Wurm Online, fast snyggare. Kanske skall pröva och se om det är lättare att komma igång med än Wurm Online.

Medlem

ser intressant ut kanske måste testa


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Naaa, inget slår MC ändå

Medlem

Några som spelar nu?
Är deathwatch fortfarande aktiv?
Jag är just nu med i en rätt aktiv och stor tribe men vore kul att vara med lite svenskar, allra helst starta en helt ny svensk tribe

Ish
Medlem

Minecraft vet jag inte.. Wurm/Mortal Online .. Har testat båda.. Problemet jag har med dessa typ av indie/lågbudgetspel är att de ofta lovar mycket mer än de kan klämma fram.. Är de inte typ 4 pers som utvecklar det här? Jag har faktiskt tänkt ge det en chans, men just nu är serverarna nere.

Konceptet är helt klart intressant, Striderna verkar aningen stela, endast baserat på vad jag läst.. "dodging" sker tex genom att hålla ner RCtrl å klicka vänster/höger musknapp (om jag inte missförståd?)..

Men jag ska i alla fall testa.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Spelet kör fortfarande, Deathwatch är fortfarande aktiva.
Spelet utvecklas sakta med säkert får jag säga, dom letar aktivt efter fler utvecklare men som du säger är striderna lite stela men har man lirat Wurm så lider man inte av de:) Bättre med animationer än inga

1
Skriv svar