13 minuter Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av saru:

Om du vill att folk överhuvudtaget ska läsa din kommentarer och ta dig seriöst bör du undvika att lägga in smileys i varannan mening.

Utveckla gärna dina konspiratoriska idéer mer också för jag får dem inte att gå ihop. Uppenbarligen har du brister i förståelsen för hur marknadsföring går till.

Du får dessa idéer inte att gå ihop men du kan ju se den reklamen på denna sajt eller hur? Uppenbarligen har du missat marknadföringskampanjen...eller så väljer du att inte se den!

Du är säkert en bevandrad snubbe i hur marknadsföring går till och utförs...säkert med examen från Handels Högskolan och sitter säkert på en flashig reklambyrå och har bara lysande ideér

FZ:s marknadsföringföringsavdelning söker folk och du passar in med all säkerhet

Vad försöker du säga egentligen? DICE har valt att marknadsföra sin produkt på ett gäng sidor, däribland FZ och det betyder INTE att de blivit "köpta". Har t. ex. Gamersgate.com blivit köpta av THQ eftersom de har en stor bakgrund med Red Faction enligt dig och din logik?

Hur ska sidor som FZ och utvecklare som DICE göra enligt din mening? Jag har inte gått på någon handelshögskola och kan sannerligen inte särdeles mycket om marknadsföring. Det handlar mer om sunt förnuft.

För övrigt ska du inte snacka om att välja att se vad man vill se. Det är ju ganska uppenbart vem som gör det i detta sammanhang.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag kommer spela båda spelen, och mest säkerligen älska båda två.

Dock så var trailern bland de sämsta jag har sett på länge. Vi pratar 12 minuter med samma typ av eldstrid i stort sett, och inget nytt visas alls förutom ett riktmedels-val och ett nytt vapen. Samma ljud på allt, samma animationer på allt. Ljudet i trailern är out of sync. KLENT! Kan de inte ens ta sig tiden att fixa det..? Summa summarum, lite effort på småsakerna grabbar, så kanske ni lockar fler spelare till att spela liknande gameplay igen..

Som sagt, jag kommer spela både BF3 och MW3, men förmodligen så blir det mer BF3 totalt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tog 20sec sen pallade jag inte titta igenom mer, ser bara ut som MW

*svordomar*

Ser ut som mw
känslan man ser ser ut som mw
ljuset ser skit ut
effekter ser inte bra ut
xbox 360 kontroll
gå/spring animationerna är värdelösa
huvud animationerna är skrattretande
scope och rekylen är löjlig
objekt, mark, skräp, golv och väggar ser ut exakt som MW
ljudet är... .... nej finns inte ord hur jävla dåligt det är

Så med andra ord så har man haft rätt hela tiden, det är samma skit.

Alla som säger att MW har bättre känsla än BF kan ju inte ha några vänner.
Dom sitter där med sina så kallade xbox live kompisar och spelar, men dom kommer aldrig se dom eller möta dom för MW är och kommer alltid vara ett free for all spel där man springer runt som en huvudlös kyckling och samlar kills för den där super duper ninja killstreaken.

I BF gå du ihop med dina kompisar i en squad eller ett mindre lag, lägger upp strategi och utför den.

Vilken gameplay är verkligen mest rolig i slutändan?

Detta är nog det jag tycker om CoD också, jämfört med BF spelen så utför DICE åtminstone nya motorer, ljud, ljus, animationer med flera.. i sina spel.

i CoD spelen så ser man bara nya singleplayer kampanjer, inget annat är nytt. Kanske lite annorlunda vapen men grunden av spelet är detsamma som det alltid har varit..

Det man skulle kunna säga om CoD spelen är att dem är bara expansioner på expansioner, inga spel.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Icewind:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av Tobblish:

Alla som säger att MW har bättre känsla än BF kan ju inte ha några vänner. Dom sitter där med sina så kallade xbox live kompisar och spelar, men dom kommer aldrig se dom eller möta dom för MW är och kommer alltid vara ett free for all spel där man springer runt som en huvudlös kyckling och samlar kills för den där super duper ninja killstreaken.

I BF gå du ihop med dina kompisar i en squad eller ett mindre lag, lägger upp strategi och utför den.

Vilken gameplay är verkligen mest rolig i slutändan?

Fan vad du, och många andra, klankar ner på oss som gillar CoD då...Onödigt tycker jag.

Som svar på din fråga är det precis som du säger helt olika spelstilar. Det är ju helt klart en smaksak. Vissa gillar CoD-stilen och vissa gillar BF-stilen.

Jag själv gillar båda spelstilarna och kommer köpa båda spelen utan tvekan. Det går inte att säga vilket spel som kommer bli bäst då dom kommer vara bra på olika saker.

Det är avskyvärt många BF-fanboys här på FZ som försöker bevisa något. Jag tycker ni ska växa upp och inse att alla inte tycker som er...

BF fanboy måste jag säga att jag är, och det är jag för att det är värt det.

Cod har kört sitt race nu i utan att behöva lyfta arslet från pottan just för folk "vill ha nya cod"
Det är Apple faktorn som gör det, visst du gillar cod men varför ska du lägga dina pengar på något som faktsikt inte är värt det?

Det är det problemet jag har, om det inte var CoD nu, skulle folk köpa det, skulle dom försvara det?
NEJ!

Så sluta upp nu och ta en tankeställare om hur du gör dig själv att se ut.
Genom att köpa MW3 så stödjer du bara att CoD serien ska bli mer utmjölkad än vad den redan är.

Tycker du det är en bra anledning till att köra MW3?

Detta tillskillnad från BF serien då vars ända "innovation" på 9år har varit att dra ner på antalet spelbara klasser? Om man då inte räknar intetsägande GFX godis så alla p8:or blir helt till sig i trasorna.

Bad Company har dock inget att göra med original Battlefield serien.

Att dom drar ner på klasser är väl inget fel på och då ditt svar är nästan löjligt oseriöst så kommer jag inte lägga ner tid på allt förklara allt innovativt Battlefield har kommit med genom åren.

Dvs du har absolut ingetting att komma med?

Medlem
Skrivet av saru:

Vad försöker du säga egentligen? DICE har valt att marknadsföra sin produkt på ett gäng sidor, däribland FZ och det betyder INTE att de blivit "köpta". Har t. ex. Gamersgate.com blivit köpta av THQ eftersom de har en stor bakgrund med Red Faction enligt dig och din logik?

Hur ska sidor som FZ och utvecklare som DICE göra enligt din mening? Jag har inte gått på någon handelshögskola och kan sannerligen inte särdeles mycket om marknadsföring. Det handlar mer om sunt förnuft.

För övrigt ska du inte snacka om att välja att se vad man vill se. Det är ju ganska uppenbart vem som gör det i detta sammanhang.

Gamersgate har reklam med Duke Nukem 3d med PLUS gamersgate.com är en försäljningssajt. Webbhallen gör också reklam för sina spel med...de vill ju sälja spel eller hur?

Det lät som du var väldig kunnig i marknadsföring eftersom du hade så bestämd uppfattning hur det går till I marknadsföringsbranschen finns inte mycket utrymme för "sunt förnuft". Det finns bara HUR man tjänar sina pengar, hur en produkt marknadsförs, mm. Sen finns hjälpmedel hur en produkt exponeras och marknadsförs - objektiva eller subjektiva sätt! Media hjälper till i högsta grad och detta gäller generellt!

Hade FZ varit konsekventa och haft en rullande schema som gamespot har, hade jag inte upplevt som samma psykologiska marknadsföring och samma produktplacering! Måste ju vara fler spelföretag som vill annonsera på FZ utan tvivel!

DESSUTOM är det rätt intressant hur mycket material man hittar på kotaku.com eller machinima.com som ger mer information om MW3...

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Som du sa Grafik och ljud innebär inte bättre gameplay MEN. Att mw3 alltid kommer slå bf3 i gameplayen vet du väl inte än? BF2 slår enligt mig Gameplayen i ALLA (med få undantag) FPS spel. Blir BF3 lika bra som BF2 gameplaymässigt kan jag ju säga att inte ha bättre gameplay. Kan ha fel, kan ha rätt vi får väl ta och se när spelen kommer.

Medlem

Jag har alltid upplevt COD spelen som mera dynamiska och mera händelserika i jämförelse med BF1942 och BF2. Det är bara en personlig åsikt jag har och jag förväntar mig inte att alla skall hålla med och försöker inte övertyga någon här att COD är bästa FPS-spelet. Finns de som gillar BF de som gillar COD och de som gillar bägge!

Det är en personlig åsikt jag har angående att MW3 kommer att ha en bättre och en gameplay som passar mig själv. MEN kanske BF3 kan överraska också ...och erbjuda något utöver det vanliga....

Medlem
Medlem

Varför måste BF3-fanboys kommentera på varenda CoD-nyhet?

Medlem
Skrivet av FirePanzer:

Gamersgate har reklam med Duke Nukem 3d med PLUS gamersgate.com är en försäljningssajt. Webbhallen gör också reklam för sina spel med...de vill ju sälja spel eller hur?

Det lät som du var väldig kunnig i marknadsföring eftersom du hade så bestämd uppfattning hur det går till I marknadsföringsbranschen finns inte mycket utrymme för "sunt förnuft". Det finns bara HUR man tjänar sina pengar, hur en produkt marknadsförs, mm. Sen finns hjälpmedel hur en produkt exponeras och marknadsförs - objektiva eller subjektiva sätt! Media hjälper till i högsta grad och detta gäller generellt!

Hade FZ varit konsekventa och haft en rullande schema som gamespot har, hade jag inte upplevt som samma psykologiska marknadsföring och samma produktplacering! Måste ju vara fler spelföretag som vill annonsera på FZ utan tvivel!

DESSUTOM är det rätt intressant hur mycket material man hittar på kotaku.com eller machinima.com som ger mer information om MW3...

FZ har ett rullande schema med olika annonser vilket du borde sett vid det här laget. Vissa tenderar dock att vara mer dominerande, tex var reklamen för Dragon Age 2 av samma typ som BF3 är just nu. Det brukar vara en uppsjö av olika reklamer för spel på denna sida, så att du har lyckats undgå detta är för mig ett outgrundligt mysterium.

Tänker inte ingå i diskussion huruvida marknadsföring generellt sett har utrymme för sunt förnuft eller inte men uppenbarligen skiljer sig våra åsikter radikalt åt.

Men men, sålunda är FZ i din mening i maskopi med DICE. Märker du inte hur förryckt det låter?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av FirePanzer:

Jag har alltid upplevt COD spelen som mera dynamiska och mera händelserika i jämförelse med BF1942 och BF2. Det är bara en personlig åsikt jag har och jag förväntar mig inte att alla skall hålla med och försöker inte övertyga någon här att COD är bästa FPS-spelet. Finns de som gillar BF de som gillar COD och de som gillar bägge!

Det är en personlig åsikt jag har angående att MW3 kommer att ha en bättre och en gameplay som passar mig själv. MEN kanske BF3 kan överraska också ...och erbjuda något utöver det vanliga....

Själv har jag alltid tyckt att BF har varit den mer dynamiska spelserien. Vill man uppleva något extraordinärt i Battlefield sker det för att spelarna ser till att det gör det. Det är inte en scriptad sekvens eller en ingame-funktion där du trycker på en knapp och får en datorstyrd helikopter som gör jobbet åt dig. Riktiga Battlefield-ögonblick existerar inte i Call of Duty och kommer nog aldrig att göra om Activision (med utvecklare) inte tar sig i kragen och förnyar något istället för att nöja sig med att höja prestigenivån och släppa några kartpaket till överpris.

I Battlefield har alltid ljud, ljus, grafik och ett dynamiskt gameplay samverkat för att göra oväntade och minnesvärda ögonblick/upplevelser möjliga. De möjligheterna finns helt enkelt inte i ett så styrt spel som Call of Duty där alla bara sitter och polerar sin K/D-ratio in absurdum.

Därför: Battlefield > Call of Duty

Medlem

Åh 13 minuter, det motsvarar väl ungefär SP-kampanjens längd om man ser till CoD-spelens "utveckling".

Att de fortfarande försöker att pressa ur vettiga effekter (både visuella och audiella) ur Quake 3-motorn är småpatetiskt. Som någon sa; detta kan lika väl vara en expansion till Call of Duty 1. Att de sen har otroligt tråkiga trailers (jfr. med Battlefield 3) talar ju inte direkt till deras fördel heller.
Nej, FPS-spelen har tamigfan dalat med CoD-serien. (Även om inte allt var bättre förr.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Är BF3 så mycket annorlundare förutom lite bättre grafik? knappast det blir lika linjärt att spela SP kampanjen som COD. MP lär väl bli roligt på båda spelen.

Medlem

Jag bestämde mig just för att inte köpa mw3.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Är BF3 så mycket annorlundare förutom lite bättre grafik? knappast det blir lika linjärt att spela SP kampanjen som COD. MP lär väl bli roligt på båda spelen.

wow .. har du spelat bägge spelen : O .
Du måste vara väldigt populär i gaming världen som fått gjort det .

Som sagt bf ser bättre ut .. det är det enda man kan typ säga just nu ..
BF serien har sin charm men det har COD oxo .. Dock tröttnar iaf jag snabbare på COD än vad jag gör för BF ..
Men men .. Får väl se vart det slutar : ) Kul iaf att så pass många kommer kunna spela de spel de tkr e roliga .. Så man slipper bli noobtubad inne på BF . HAHAH


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av WizardExt:

Varför måste BF3-fanboys kommentera på varenda CoD-nyhet?

För att få er att förstå vilket spel som det läggs ner tid på, vilket som är roligt.

Medlem

Kommer inte köpa det för MP med tanke på deras idiot kill streaks som förstör hela spelet.
Kanske för storyn men that's it. Ser som sagt ut som Mw2 och är heller inte imponerad.


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem
Skrivet av NFP - EboLa:

Kommer inte köpa det för MP med tanke på deras idiot kill streaks som förstör hela spelet. Kanske för storyn men that's it. Ser som sagt ut som Mw2 och är heller inte imponerad.

Du vet att det finns barbone servrar utan killstreaks va. Så man behöver inte ha dom i mp.

Medlem

kollade nyss på lite MW3 filmer, Fan allt jag kan säga är *WORLD OF WARCRAFT* har 90% mer verklighetstroget vatten!!! Och dom gör cartoon liknande saker!
Om ni spelare BFBC2 och sprang längst vattnet så kändes det exakt som man var vid en riktig strand.
Tror ni det blir sämre i BF3 med nya frostbite? ^^

Medlem

Ni skulle kollat på Livestreamen som gick igår kväll/Natt när dom visade när random folk spelare Battlefield3.. Det var så äckligt sjukt snyggt och det var en *CLOSE QUARTER COMBAT* Bana!
Allt flöt på som fan,Det var fiender överallt. spelet hade riktig krigskänsla!.. som inte MW har någonstans, det är bara perks perks perks och Killstreak Airstrikes och sånt.. I BF3 har vissa tanks möjligheten att kalla in airstrikes.. BEAT THAT!

BF3 har Closecombat och Large scale maps med fordon och sånt.
Hur ska MW3 kunna klå det? dom har inte äns world destruction i samma kvalitet som BF3 har

Medlem

Har Dice gjort alla speli BF serien eller bara dom nyaste?

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Har Dice gjort alla speli BF serien eller bara dom nyaste?

Varenda ett.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Fan vad jag är less på att Ryssland ska vara den stora boven i dramat. Det är i varje cod spel så vill Ryssarna se världen brinna, och en squad av deltas eller seals som räddar världen, skratt retande nog så förbannad de tror verkligen de skulle kunna ta sig an alfa spetsnaz som vi aldrig ser i spelen ? och för någon konstig anledning är det alltid Usa the good guy saving the world. Helt ärligt ? sen är det juh du lämnar stora högar av döda kroppar bakom dig o verkar vara gud på att kriga, mmm lite mer supersoldater ???

Men för tusan Frey, du vet lika väl som jag att ni ryssar är vansinniga, du skulle starta krig med vilket land som helst ifall ditt grafikkort vart försenat, trots att det inte är LANDETS fel... "för att statuera exempel, så de lär sig" eller nått

Kasta bomber till höger och vänster med det bredaste leendet mänskligheten skådat, det är väl vad ni gör bäst?

Och skulle Alfaspetz och delta mötas i en mörk gränd slutar det mest troligt med ett stort kärleksparty av det mindre hetrosexuella slaget på närmaste motell, varför annars skulle man spendera så mycket tid i en hemlig grupp stridisar bestående enbart av män?

Och för er som inte förstog det, jag känner Frey IRL och han kommer inte börja gråta över detta.... kanske.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hukkie din fjäderfä du kan juh fan inte hänga ut mina hemligheter här på forum, nu kommer juh säkert säpo och hela köret, jag som ska tidigt upp till jobbet imorgon.
Men då vi väll är i fatt om brända graffik kort och statuera exempel så du ska inte säga så mycket du skulle fan knycka mest avancerade och snabbaste flyggplan och dra till mig om nått krånglar i din burk i knows it och gud var med oss om jag inte skulle lyckas att fixa den, alla profetssior om domedagen skulle slå in på samma gång. Så hmmm statuera ett exempel med ett land eller med hela världen och möjligen universum ???
Angående styrkor i mörk gränd så länge pussies från delta inte kommer ut efter så e jag nöjd ^^


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Måste ju ändå säga att miljöerna är lite coolare(vad jag har sätt) än i bf3. Missförstå mig inte nu, men riktigt coolt att kriga i stora städer så som New York, London och Paris.
Dock ser jag fortfarande bf3 som ett bra mycket bättre spel. Fastnade bla direkt för BC2 men inte alls för någon MP efter Cod4.

Edit: Var det verkligen den här Microsoft visade? jag hade för mig att de hackade på en dator i en ubåt o körde gummibåt runt sjunkande stridsskepp utanför New York

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Tobblish:

Tog 20sec sen pallade jag inte titta igenom mer, ser bara ut som MW

*svordomar*

Ser ut som mw
känslan man ser ser ut som mw
ljuset ser skit ut
effekter ser inte bra ut
xbox 360 kontroll
gå/spring animationerna är värdelösa
huvud animationerna är skrattretande
scope och rekylen är löjlig
objekt, mark, skräp, golv och väggar ser ut exakt som MW
ljudet är... .... nej finns inte ord hur jävla dåligt det är

Så med andra ord så har man haft rätt hela tiden, det är samma skit.

Alla som säger att MW har bättre känsla än BF kan ju inte ha några vänner.
Dom sitter där med sina så kallade xbox live kompisar och spelar, men dom kommer aldrig se dom eller möta dom för MW är och kommer alltid vara ett free for all spel där man springer runt som en huvudlös kyckling och samlar kills för den där super duper ninja killstreaken.

I BF gå du ihop med dina kompisar i en squad eller ett mindre lag, lägger upp strategi och utför den.

Vilken gameplay är verkligen mest rolig i slutändan?

Detta är nog det jag tycker om CoD också, jämfört med BF spelen så utför DICE åtminstone nya motorer, ljud, ljus, animationer med flera.. i sina spel.

i CoD spelen så ser man bara nya singleplayer kampanjer, inget annat är nytt. Kanske lite annorlunda vapen men grunden av spelet är detsamma som det alltid har varit..

Det man skulle kunna säga om CoD spelen är att dem är bara expansioner på expansioner, inga spel.

Hear hear!!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Hukkie din fjäderfä du kan juh fan inte hänga ut mina hemligheter här på forum, nu kommer juh säkert säpo och hela köret, jag som ska tidigt upp till jobbet imorgon.
Men då vi väll är i fatt om brända graffik kort och statuera exempel så du ska inte säga så mycket du skulle fan knycka mest avancerade och snabbaste flyggplan och dra till mig om nått krånglar i din burk i knows it och gud var med oss om jag inte skulle lyckas att fixa den, alla profetssior om domedagen skulle slå in på samma gång. Så hmmm statuera ett exempel med ett land eller med hela världen och möjligen universum ???
Angående styrkor i mörk gränd så länge pussies från delta inte kommer ut efter så e jag nöjd ^^

Det kan inte kallas hemligheter när du bloggar om det, så det så.

Hukkie out.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

God damit jag visste att det fanns nackdel med bloggar kunde bara inte direkt avgöra vilken ! du vet var tvungen att tänka på mer viktiga saker som kylning till min mini kärnkraftverk som driver min dator och att graffe inte brinner


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

God damit jag visste att det fanns nackdel med bloggar kunde bara inte direkt avgöra vilken ! du vet var tvungen att tänka på mer viktiga saker som kylning till min mini kärnkraftverk som driver min dator och att graffe inte brinner

Var det där ljudet av raketmotorn på en kryssningsmissil på väg mot din lägenhet jag just hörde susa förbi tro? Kanske bäst du går ut och kollar på taket

Lagom OT detta vart, men men, sådant är livet.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

du tror verkligen att jag spenderar så mycket på att ta bort dig ? helvete det blir mer klassiskt och mer personligt approach här skickar nån från kgb med en .22 på dig med specifika instruktioner om att först vissa vad hemliga styrkor gör i mörkgränd


signatur

I got an offer you cant refuse!

Skriv svar