Bildexplosion från Arma 3

Robot
Bildexplosion från Arma 3

Över sextio nya bilder har äntrat vårt arkiv. Ta betäckning!

#arma-iii


Inaktiv
Bildexplosion från Arma 3

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Hoppas på en förbättrad spelmotor som är bättre optimerad för dagens datorer.

Medlem

Med tanke på systemkraven så tyder det allt på det: http://www.skrivbordsgeneralen.se/forum/phpBB3/viewtopic.php?...

OS – Windows 7 / Vista
CPU – Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster
GPU – Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770, shader Model 3 and 896 MB VRAM, or faster
RAM – 2 GB
HDD – 15 GB free space
DVD – Dual Layer compatible
DirectX® – 10


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Imponerande, såg redan fram emot detta och dessa bilder gör inte det suget mindre.

http://www.shrani.si/?1o/7T/3yTg94DV/lemnosarma3.png - hittade bilden på det officiella forumet. Om ön (baserad på den grekiska ön Lemnos) är i skala 1:1 får vi nästan 500km2 terräng att leka med (Kan även tillägga att i relation är det ungefär dubbelt så stort som ön chernarus i Arma2)

Medlem

Såg ARMA 3 på E3 igår. Kortfattat tycker jag att Bohemia lyckas utveckla det i helt rätt riktigt. Motorn känns redan mycket följsammare än i tidigare Bohemiaprodukter. Rörelsemönster ser mycket naturligare ut. I den version jag fick se var färgerna uppskruvade rätt rejält, vet inte om det är ett sätt att försöka locka spelare utanför hardcore segmentet. Jag fick också se color-grading verktygen vilka gav stor flexibilitet för färgsättning. Jag hoppas på något nedtonade färger i slutprodukten. Det lilla jag fick se av interface såg väldigt slickt ut i jämförelse med ARMA 2. Dock såg jag inget av command-interfacet. Jag har ingen aning om vad det var för hårdvara dom körde på, men det flöt på riktigt fint.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Tror mer på arma än bf3 efter gårdagens multiplayeromgång. Arma utveklarna går alltid mot vad sin spelarbas vill se. Kan inte säga detsamma om dice.

Medlem

Fixa era bildspel. Att ladda om hela sidan är så 2000-tal. Ajaxfiera skiten med jQuery eller nåt och låt oss slippa åbäket.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Så det du skriver är att du hoppas att de gör spelet mer lättillgängligt? Du vet, den där raden som är det värsta en spelutvecklare kan säga enligt FZ forumfolket.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Spelat arma sen det kom, det har varit underbart. Detta är bara så pure win, inget slår detta enligt mig. cod,bf osv pfft........

Ish
Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag tror Arma3 blir grymt, jag menar Bohemia kan inte forsätta släppa bugg-spel hela livet om dom inte vill skjuta sitt företag i sank totalt (dagens konkurans tillåter inte sånna beteenden hur länga som helst).
Har stora förhoppningar på detta släpp, lutar åt ett givet köp och damma av den gamla hardcore mil sim klanen:)

Medlem

Jag ska ta och ge mig in i Arma serien tänkte jag, 3an ser väldigt intressant ut och jag älskade Operation Flashpoint och expansionerna. När jag upptäckte att Arma egentligen var den sanna uppföljaren och INTE Flashpoint 2 så blev jag väldigt nyfiken på Arma.

Hoppas man inte blir besviken Tänkte sätta mig med Arma 1 direkt efter jag klarat av Crysis 2


signatur

Game long and prosper

Ish
Medlem

BF3, släng dig i väggen!

Skrivet av Javas:

Jag ska ta och ge mig in i Arma serien tänkte jag, 3an ser väldigt intressant ut och jag älskade Operation Flashpoint och expansionerna. När jag upptäckte att Arma egentligen var den sanna uppföljaren och INTE Flashpoint 2 så blev jag väldigt nyfiken på Arma.

Hoppas man inte blir besviken Tänkte sätta mig med Arma 1 direkt efter jag klarat av Crysis 2

Varför inte ArmA 2? :S


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Ish
Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!

Artikeln handlar om ArmA 3, inte NFS, och ArmA 3 kommer inte ens att komma till konsoll. What's your point?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!

Artikeln handlar om ArmA 3, inte NFS, och ArmA 3 kommer inte ens att komma till konsoll. What's your point?

Att han vill ha bra menyer? Är du trög eller?

Ish
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!

Artikeln handlar om ArmA 3, inte NFS, och ArmA 3 kommer inte ens att komma till konsoll. What's your point?

Att han vill ha bra menyer? Är du trög eller?

Nej, och jag är inte otrevlig heller..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!

Artikeln handlar om ArmA 3, inte NFS, och ArmA 3 kommer inte ens att komma till konsoll. What's your point?

Att han vill ha bra menyer? Är du trög eller?

Nej, och jag är inte otrevlig heller..

det där personangreppet var onödigt, lögnaktigt, provocerande, dåligt, omotiverat.

Inaktiv

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

E5R
Medlem
Skrivet av kaem79:

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

Sluta spela, lyft på röven och åk till ett krigsdrabbat land istället. Där utlovas "äkta krig". Enjoy.


signatur

| team subRosa

Medlem
Skrivet av kaem79:

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

varför måste man hoppa på något tåg? varför inte bara spela så många spel man kan av dem man tror kommer bli bra.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av dgronvalls:

Imponerande, såg redan fram emot detta och dessa bilder gör inte det suget mindre.

http://www.shrani.si/?1o/7T/3yTg94DV/lemnosarma3.png - hittade bilden på det officiella forumet. Om ön (baserad på den grekiska ön Lemnos) är i skala 1:1 får vi nästan 500km2 terräng att leka med (Kan även tillägga att i relation är det ungefär dubbelt så stort som ön chernarus i Arma2)

Fi fan!!

Alltså, jag köpte både Arma och Arma II för att leka med sandlåde editorn. Jag kan ta mig tusan lägga timmar där med att bygga missions och sedan testa dem. Skitroligt. Senaste jag pysslade med var en Bluefor flygbas som blir anfallen av Opfor. En sådär 50 MIG-flygplan som kommer dånande och bombar skiten ur allting. Bara explosioner och skrot som flyger omkring överallt. Och mitt i allthopa står jag som en lallande fåne och bara tittar och flinar.
Kan varmt rekommenderas. Om man har lite fantasi. Och inte vill få allt serverat hela tiden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av E5R:
Skrivet av kaem79:

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

Sluta spela, lyft på röven och åk till ett krigsdrabbat land istället. Där utlovas "äkta krig". Enjoy.

o ditt problem är?

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av kaem79:

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

varför måste man hoppa på något tåg? varför inte bara spela så många spel man kan av dem man tror kommer bli bra.

för att man kan inte spela alla spel som släpps.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av kaem79:

jag hoppar fan på ARMA tåget. skiter i BF o CoD. enligt mig är ARMA bättre än de båda. jag vill inte slösa pengar på låtsas krig när jag kan få äkta krig i stället.

varför måste man hoppa på något tåg? varför inte bara spela så många spel man kan av dem man tror kommer bli bra.

självklart inte, men att kasta bort saker man tror att man kommer gilla bara för att det kommer något annat som man tror att man gillar är ju ren idioti. speciellt när det är helt olika upplevelser, ARMA är mer simulation, COD/BF3 är mer michael bay film.
för att man kan inte spela alla spel som släpps.


signatur

// Bacon <3

Medlem

För mig är arma-serien det bästa som finns att spela. Ser fram emot trean.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Ish:
Skrivet av RobbazSweC:

Lär ju bli sjukt bra. Få se om det kan ta ett steg från flashpoint, arma, arma2 stilen och faktiskt fixa lite bättre och mer polerade menyer.

Definiera mer polerade? Det är menyer liksom.. Vem bryr sig.. De fyller sin funktion.

Vem bryr sig???????? HATAR NFS menyerna, massa jävla fjortiskladd och skit överallt och sega är de, konsollmenyer överlag är sega och jävliga! Assassins Creed har också skitmenyer!

Det ska gå snabbt och man ska ha en bra överblick!

Artikeln handlar om ArmA 3, inte NFS, och ArmA 3 kommer inte ens att komma till konsoll. What's your point?

Att han vill ha bra menyer? Är du trög eller?

Nej, och jag är inte otrevlig heller..

Ja.. inte otrevlig iaf


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har ni missat 15 min gameplay från arma 3 på E3 eller har jag missat det på sidan? Ganska nice video faktiskt.......

1
Skriv svar