Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

martinhjerpe:
Det enda som är "fucking obvious" här är att du uppenbarligen inte förstod vad han snackade om.

Medlem
Skrivet av krad:

Konsollmänniskor är ju personer som inte har råd med en pc. Men också människor som tyckte det var nördigt att spela spel för 6-7 år sedan.

Finns många som tidigare spelade pc som helt gått över till Xbox 360 eller PS3, har själv spelat mer spel på konsol än vad jag gjort på pc den senaste tiden mycket tack vare att dagens spel kräver en uppgradering för att vara spelbara eller ens gå att spela. Idag är det väldigt liten skillnad på pc spel kontra konsol, annat var det förr då var det väldigt stor skillnad på datorer och konsoler. Är uppväxt med båda och gillar dom av olika anledningar.

Skrivet av Wartex:

Jag funderar ärligt talat på att förhandsboka BF3 nu bara för att hjälpa till med att motbevisa Koticks åsikter.

Då får du nog boka några miljoner ex ;-).

Inaktiv

kotick borde anmälas för hets mot folkgrupp. skitstöveln!

Medlem

Det enda han bryr sig om är pengar, men faktum är att MÅNGA, och då säger jag MÅNGA kommer spara till en gaming-pc och köpa en nu när BF3 släpps.. Sälja sina konsoler som verkar dö ut för tillfället (Inte PS3, då menar jag 360) och helt enkelt köpa en riktig jävla gaming-pc.

Varför? Dum fråga.

-Dedikerade servrar, inget lagg, admins som kan kasta ut snorungar, val av bana och game-mode + att man kan ha en favorit svensk server som man alltid kan gå in på och spela med folk man känner igen.

-Större banor, som DICE har sagt, PC versionen kommer ha större banor än konsol.

-64 spelare Medans konsol versionen har 24, har PC 64.

-Bättre grafik!!!! Om man jämför en konsols grafik mot en PC så ser man klart och tydligt att PC har bättre grafik. Högre upplösning, anti-aliasing (kant-utjämning) högupplösta texturer, physx, DX11 osv.

Som ni ser. Listan kan göras lång.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Det roligaste med den här nyheten är att Bobby Kotick har helt rätt. Men trots det kommer folk bli fly förbannade, istället för att tänka efter först. Så, dags för nerd rage?

Eller så missade du att de visst visade upp spelen för konsoll på E3? Du borde kanske byta jobb looser
(Väntar ivrigt på en ban)

rav
Medlem

Tycker han sköter sig bra. Det är väl snarare reportern som ställer frågan i första hand jag stör mig på. Jag anser att Battlefield och CoD är två bra spel, men väldigt olika.
MW3 kommer sälja bra bara för att det är ett nytt CoD spel. Förmodligen bättre än BF3, tyvärr.
Dock tycker jag ju att Battlefield spelen i sin helhet erbjuder mer nytt (dock inte mycket) än vad CoD spelen har gjort. Detta behöver inte vara en dålig sak, om inte det var för att CoD spelen i mitt tycke bara har blivit sämre och sämre.
CoD4 Modern Warfare 1 var helt lysande. Sen gick det utför. Medan Battlefield spelen bara blir bättre och bättre hela tiden.
Att CoD4 säljer bäst betyder ju bara att flest människor gillar den typen av spel. CoD är mer åt Counter-Strike hållet. Battlefield är något eget.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

martinhjerpe:
Det enda som är "fucking obvious" här är att du uppenbarligen inte förstod vad han snackade om.

Eller så är du för trög för att fatta vad martinhjerpe säger? Du lägger först själv in en generic bobby kotick kommentar sen sitter du och leker smart och försöker idiotförklara alla som gör detsamma. Din jävla pajas.

Kotick har inte fattat att det kommer till konsol verkar det som (snarare inte brytt sig att reda på vad huvudkonkurenten pysslar med), sen att DICE promotar PC versionen är väl inte mer än logiskt då precis som martin säger så lär den se bättre ut än en konsolversion. Det verkar som han antar att eftersom inte fokus lagts på att visa konsolversionen så kommer den inte komma.

Förklara gärna vad det var martin inte förstod? Z3bb4n har för övrigt ett bra tips till dig.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Eller så är du för trög för att fatta vad martinhjerpe säger? Du lägger först själv in en generic bobby kotick kommentar sen sitter du och leker smart och försöker idiotförklara alla som gör detsamma. Din jävla pajas.

Kotick har inte fattat att det kommer till konsol verkar det som (snarare inte brytt sig att reda på vad huvudkonkurenten pysslar med), sen att DICE promotar PC versionen är väl inte mer än logiskt då precis som martin säger så lär den se bättre ut än en konsolversion. Det verkar som han antar att eftersom inte fokus lagts på att visa konsolversionen så kommer den inte komma.

Förklara gärna vad det var martin inte förstod? Z3bb4n har för övrigt ett bra tips till dig.

Jag tror ni båda missat att den målgrupp Dice har riktat sig till är oss, vi som sitter och skriver på forum om hur bra kontra dåligt BF3 och MW3 är, vi är en ytterst liten del av den potentiella köparna till BF3. För att BF ska slå igenom på samma sätt som CoD krävs något mer, det krävs att de visar upp spelet på konsol för den stora massan vilket innebär reklam. CoD har inte bara en dag blivit populärt, Activision har pumpat ut reklam för den här serien på samma sätt som Microsoft gjort med Halo. Detta kostar dock, det kostar något enormt och EA är tydligen inte beredda att gå den här vägen och så länge de inte gör det har jag svårt att se att de kommer sälja ens i närheten av MW3.

Fisse & z3bb4n:

Personliga påhopp eller förolämpningar skapar inte ett bra diskussionsunderlag – lägg ner.

Om ni på allvar tror att Bobby Kotick inte förstått att det kommer konsolversioner av Battlefield 3 så har ni grovt missuppfattat hans uttalande. Jag dechiffrerade uttalandet åt er redan i post #38, så läs det så slipper jag upprepa mig.

Jag "försöker inte att leka smart" käre Fisse, bara bringa någon form av sans och vett till en diskussion som spårat ur för länge sen.

Medlem

Måste medge att han framstod som lite mer sympatisk än den totala avsky jag känt tidigare. Slipsen var på tok för lång dock, såvida den inte var tänkt att täcka hans ribba inför alla pengar han kommer tjäna på de nyannonserade titlarna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tyvärr har han nog rätt, andelen hardcore Pc gamers, som köper spel, är inte allt för stor. Förstår att Dice helst vill slippa visa konsolversionen då den kommer att vara så grafiskt underlägsen att det skadar försäljningen, men ändå...bäst är att visa ungefär like mycket från alla plattformer, imo

Medlem

Aja visst kunde man ana att Activision bara väntade på ett tillfälle i media för att totalt såga ner BF3.
Komiskt dock för CoD är ju bara utvecklat för Xbox 360 och sen portat till PS3/PC.

Tråkigt att media kommer förstöra det mycket för DICE i staterna.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr har han nog rätt, andelen hardcore Pc gamers, som köper spel, är inte allt för stor. Förstår att Dice helst vill slippa visa konsolversionen då den kommer att vara så grafiskt underlägsen att det skadar försäljningen, men ändå...bäst är att visa ungefär like mycket från alla plattformer, imo

Tror snarare det är hardcore-spelarna som faktiskt köper sina spel till pc. Ofta spelar hardcore-spelare multiplayerspel/MMO och då fungerar det oftast bara med köpespel. Visst, många spel har privata/hackade servrar men majoriteten som vill spela "seriöst" köper nog sina spel med.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr har han nog rätt, andelen hardcore Pc gamers, som köper spel, är inte allt för stor. Förstår att Dice helst vill slippa visa konsolversionen då den kommer att vara så grafiskt underlägsen att det skadar försäljningen, men ändå...bäst är att visa ungefär like mycket från alla plattformer, imo

Det har inte med det att göra, tvärtom så tror jag det här spelet om något kommer få hardcore spelarna att köpa det. Men hardcore spelare är en ytterst liten del av alla som spelar spel, det är få utvecklare/utgivare som riktar in sig på denna grupp eftersom dessa inte kommer köpa ett spel som är "fördummat" och det finns ingen större vinst i att bara göra ett spel för dom (inte när vi pratar om de siffror som en stortitel förväntas sälja numera). Det är inte denna målgrupp som MW3 vänder sig till och det är detta han mer eller mindre säger, att BF 3 nog inte kommer vara ett hot eftersom Dice vänder sig till en annan målgrupp.

"If it´s just a pc title, as it looks like today, that ´s a very small audience to participate"

Jag ser inget fel i detta uttalande, han har enligt mig helt rätt. Det har inget att göra med att pc ägare skulle "pirata" mer utan att det helt enkelt är ett spel som i första hand vänder sig till en pc spelare, det som visats iaf.

Medlem

Kotick verkar kunna sätta eld på vilka trådar som helst, och dessutom framkalla ett stort behov av att hävda sig själv och i samma veva förolämpa andra. En intressant iakttagelse.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Snacka om överbetald pajas!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Han uttalar sig lite återhållsamt om en konkurrents spel BF3.

Hur konstigt är det?

Dessutom var han provocerad av reportern som sa att EA uttalat att BF3 kommer att slå MW3. Tyckte han var helt oberörd av detta påstående.

Till de som tråkigt nog aldrig fick introduktion i vad som gör att samhället går runt och ger jobb och pengar åt alla:

Alla företag behöver gå ihop och tjäna pengar för att generera lön till alla som nu arbetar där, och i framtiden generera nya jobb om de lyckas än bättre med att få männsikor att köpa deras produkter/tjänster.

Det är det som ger dina föräldrar jobb, samhället skattepengar och dig vecko/månads-peng och en skola att gå i.

Så hata på bara, att företag tjänar pengar. Det är VDs jobb att utveckla företagets strategi för att tjäna mer pengar i framtiden, hela tiden, oavbrutet.

För övriga som verkar ha skolkat engelska-lektionerna:

Han säger: " consol, where the bulk of our business is".
Betyder: Activision har sin största marknad på konsoll.

Jag uppfattar det inte som han uttalar sig för någon annan än sin egen verksamhet. De har sin största marknad på konsoll.

Sedan kommer COD Elite för onlinespel som är en betaltjänst, till skillnad från tidigare gratisvarianter.
Han försvarar ivrigt att det är ett tillval för de som tycker mervärdet är värt pengarna men att gratisvariant kommer att finnas kvar.

Sedan är han inte orolig för framtiden, varje uppföljare för MW har gått bättre än föregångarna. De har gjort undersökningar hos miljontals användare för att höra vad de önskar sig mer av sin nästa action-upplevelse. Antalet betatestare som signat sig är massivt större än någonsin, och vad som finns att hitta via googlesökningar om COD överträffar allt han sett.

Sedan verkar han lite smått oroad när reportern pressar honom om de nya gratisspelen på social networks och mobil etc.
- Det för bara in nya spelare på marknaden som inte spelat förut, och en del kommer oss tillgodo

ungefär menar han. Men det låter mer som något han måste säga, än att det faktist knycker spelare från det enda sättet att spela online tidigare - det vad dom erbjudit så långt typ.

Ja, typ, bah....

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag "försöker inte att leka smart" käre Fisse, bara bringa någon form av sans och vett till en diskussion som spårat ur för länge sen.

Så du tycker

- Åh. för Guds skull, bobby

är att bringa sans och balans till en diskussion.

Vad precis är det du ojjar dig över?

Medlem

Haters gonna hate. Diskussionen BF3 vs MW3 har inte speciellt hög nivå här på forumet. Varför välja ett när man kan spela båda?

Medlem

Fy satan vad jag hatar den jäveln, han är det största aset inom spelindustrin och mjölkar produkter, allt för egen vinnings skull. Hoppas Dice trycker till hans fula lilla käft. Äckel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Gör oss alla en tjänst och dö Bobby....

Medlem

alltså seriöst att ni hatar honom och hatar CoD fine, men förstå att han måste driva sitt företag framåt och göra det lönsamt och pissa på sina konkurenter, det är inte så enbart i spel marknaden det är så i alla marknader.
förstå att han är VD och som ett VD kommmer han aldrig även om så BF3 säljer 10 miljoner mer exemplar, säga att CoD är sämre än BF3.

och för att förstå varför han sa "att BF3 enbart kommer till PC" är en marknadförings trick, det är en teknik inom tal, han försöker föra bort fokus från EA:s spel till Activisions spel.

Han är väldigt medveten om att både WoW och starcraft har varit enbart pc-spel annars måste han vara en blåst VD för Activision-Blizzard.

Så förstå att han är smart och gör det ni alla andra skulle ha gjort för att gynna egna företaget, den av er som säger nej till detta påståendet är antingen bara barn och vet inte bättre elr en hycklare som vill inget annat än fördriva tid med skitsnack!!!

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Håll käften din jävla idiot Kotick.

Skrivet av bent toe:

Fy satan vad jag hatar den jäveln, han är det största aset inom spelindustrin och mjölkar produkter, allt för egen vinnings skull. Hoppas Dice trycker till hans fula lilla käft. Äckel.

Skrivet av Dreako:

Gör oss alla en tjänst och dö Bobby....


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag kan inte fatta de som säger att han har rätt och är en "cool" kille.
Han är riktigt äcklig, och en djävul inom spelbranschen. Dessutom kan han inget om sitt jobb, bara om hur man tjänar pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=j7dwJb4JlGo

Medlem

Seriöst hans fula ansikte tigger om en tegelsten. Verkligen ett korkat uttal av honom.

Medlem

Förstår inte riktigt vad man kan bli arg över i denna intervju med honom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

Jag kan inte fatta de som säger att han har rätt och är en "cool" kille.
Han är riktigt äcklig, och en djävul inom spelbranschen. Dessutom kan han inget om sitt jobb, bara om hur man tjänar pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=j7dwJb4JlGo

Det komiska är att det ju är hans jobb, hans uppgift är att se till så att företaget går med vinst något han lyckas med väldigt bra. Sedan kan man tycka vad man vill om sättet han gör det på, jag gillar det inte, inte alls men tydligen finns det antal miljoner människor som inte har några som helst problem med det.

Han jobbar i spelbranschen, man tycker ju att han borde veta -något- om spel.

Medlem
Skrivet av MFC:

Hur kan man bli arg över vad han säger. Det han säger är att han inte testat det på konsoll och vet inte om BF3 kommer till konsollerna (iofs FAIL men värt att bli arg över?)

Skrivet av Amilo:
Citat:

– Än så länge har jag bara sett Battlefield 3 på pc. Jag har inte sett det på en konsol där den största delen av marknaden är.

Allt denna man har i huvudet är pengar.

Ja, det är hans jobb att skapa lönsamhet...

Han ska väl fortfarande ge spelarna vad de vill också? Tycker det ser ganska mörkt ut får det här årets Cod. Betaltjänster, inga dedikerade servrar och samma gammla engine(ser så ut i allafall).
Kanske säljer bättre om spelarna får det dem vill ha?

Skriv svar